server mod

This commit is contained in:
Jakub Adamski 2019-11-10 13:45:49 +01:00
parent a061c2dafd
commit 030fa4ef98
3 changed files with 176 additions and 60 deletions

View File

@ -1,20 +1,5 @@
# Projekt_SIK
Projekt 1 Sieci Komputerowe <br>
Wykorzystujemy protokol TCP! <br>
Serwer na zasadzie przesylania wiadomosci
W gitignore dodalem pliki ktore nie maja byc przesylane na repozytorium. U mnie sa to smieci produkowane z Visual Studio Code oraz folder target z javy - tam jest generowany plik jar przez maven (jak zrobi sie maven install), mozna to robic lokalnie, nie trzeba przesylac na repozytorium. Dodatkowo nie przesylamy skompilowanego pliku z C czyli server/server.
## klient
W javie. Wykorzystalem to narzedzie maven, na Inzynierii oprogramowania je uruchomil. W skrocie sluzy do tego zebysmy potem mogli ladnie wyeksportowac plik javy do jednego pliku ktory mozemy uruchomic - takie narzedzie co kompiluje nam jave pozniej. Caly kod jest w App.java, wysylanie wiadomosci dziala - uwaga na wielkosc wiadomosci - te bajty. Bedziemy musieli chyba zrobic tak ze wiadomosci tekstowe sa rozdzielane na takie segmenty odpowiedniej wielkosci zeby pozniej je ladnie wyslac bo niestety C w ktorym jest napisany serwer musi miec dokladnie okreslona wielkosc odbieranej wiadomosci.
## serwer
W C. <br>
Done:
* laczenie sie z pojedynczym klientem
* odbieranie wiadomosci tekstowych od jednego klienta i wyswietlanie je w konsoli
TODO:
* polaczenie od wielu klientow
* odbieranie duzych plikow
* przekazywanie wiadomosci do klienta
Klient okresla do kogo ma wyslac

View File

@ -7,32 +7,43 @@ import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
import javax.swing.JList;
import javax.swing.JTextField;
import java.awt.event.*;
import java.io.DataInputStream;
import java.io.DataOutputStream;
import java.net.InetAddress;
import java.net.Socket;
/*
Lepiej lapac exception!!!
*/
public class App {
static Socket socket; // przy evencie musi byc static albo w klasie musi byc final
static JTextField ipText, portText, messageT, myUserT;
static JFrame frame = new JFrame("Messages");
static JButton mSendB, fSendB;
static JLabel usersL;
static JComboBox<String> usersC;
static JList<String> messagesL;
static DataOutputStream dos;
static DataInputStream dis;
static DefaultListModel<String> messages = new DefaultListModel<>();
public class App
{
public static void main(String[] args) {
JFrame frame = new JFrame("Messages");
JTextField ipText, portText, messageT;
JButton connectB, mSendB, fSendB;
JLabel usersL;
JComboBox<String> usersC;
JList<String> messagesL;
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.setSize(320,400);
frame.setSize(320, 400);
ipText = new JTextField("Server IP");
ipText.setBounds(10,10, 200,30);
ipText = new JTextField("Server IP");
ipText.setBounds(10, 10, 200, 30);
portText = new JTextField("Port");
portText.setBounds(210, 10, 100, 30);
connectB = new JButton("Connect");
connectB.setBounds(110, 50, 100, 30);
myUserT = new JTextField("Nick");
myUserT.setBounds(10, 50, 100, 30);
usersL = new JLabel("Choose user:");
usersL.setBounds(10, 90, 200, 30);
String users[] = {"Tomus", "Piotrus"};
usersL.setBounds(15, 90, 100, 30);
String users[] = { "Tomus", "Piotrus" };
usersC = new JComboBox<>(users);
usersC.setBounds(210, 90, 100, 30);
DefaultListModel<String> messages = new DefaultListModel<>();
usersC.setBounds(110, 90, 100, 30);
messages.addElement("<USER> Elo");
messages.addElement("<YOU> No siema");
messagesL = new JList<String>(messages);
@ -41,41 +52,52 @@ public class App
messageT.setBounds(10, 290, 300, 30);
mSendB = new JButton("Send");
mSendB.setBounds(55, 330, 100, 30);
mSendB.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
try {
InetAddress addr = InetAddress.getByName(ipText.getText());
int port = Integer.parseInt(portText.getText());
socket = new Socket(addr, port); // laczymy
dos = new DataOutputStream(socket.getOutputStream()); // tu wysylamy wiadomosci
dis = new DataInputStream(socket.getInputStream()); // tu bedziemy przyjmowac wiadomosci
byte[] mess = new byte[1024];
//UWAGA pewnie dluzsze wiadomosci trzeba jakos rozdzielac
String messS = myUserT.getText() + ">" + messageT.getText() + "<kubus";
mess = messS.getBytes(); // konwertujemy na bajty
dos.write(mess); //wysylamy
messageT.setText("");
//czytamy wiadomosc
byte[] rec = new byte[1024];
dis.read(rec);
String s = new String(rec);
//System.out.println("Serwer powiedzial: "+s);
messages.addElement(s);
messagesL.setModel(messages);
} catch (Exception e1) {
messageT.setText("CANT SEND");
e1.printStackTrace();
}
}
});
fSendB = new JButton("File");
fSendB.setBounds(165, 330, 100, 30);
frame.add(ipText);
frame.add(portText);
frame.add(connectB);
frame.add(usersL);
frame.add(usersC);
frame.add(messagesL);
frame.add(messageT);
frame.add(mSendB);
frame.add(fSendB);
frame.add(myUserT);
frame.setLayout(null);
frame.setVisible(true);
/*
try {
// USTALAMY adres serwera i port - trzeba wpisac to co wyrzuca po uruchomieniu serwer
InetAddress addr = InetAddress.getByName("0.0.0.0");
int port = 44444; //Integer.parseInt(args[1]);
// utworz gniazdo i od razu podlacz je do addr:port
Socket socket = new Socket(addr, port);
//strumienie
DataOutputStream dos = new DataOutputStream(socket.getOutputStream()); //tu wysylamy wiadomosci
DataInputStream dis = new DataInputStream(socket.getInputStream()); //tu bedziemy przyjmowac wiadomosci
//wiadomosc musimy stworzyc tak zeby miala 1024 bajty - tak zeby pasowala do tablicy charow z serwera!
byte[] mess = new byte[1024];
String str = "Hello world from java!";
mess = str.getBytes(); //konwertujemy na bajty
dos.write(mess); //wysylamy
/*
// czytaj odpowiedz to jest kod golinskiego
//String s = dis.readUTF();

View File

@ -6,15 +6,50 @@
#include <arpa/inet.h>
#include <unistd.h>
struct clients{
char nick[30];
char ip[30];
unsigned short port;
};
int finduser(struct clients cli[], char name[]){ //zwraca na ktorym miejscu jest user, -1 jesli go nie ma
for (int i = 0; i < 10; i++){
if (cli[i].nick[0] != '\0'){ //jesli cos juz zapisalismy
int ok = 1;
int j = 0;
while (cli[i].nick[j] != '\0'){ //dopoki nie ma konca
if (cli[i].nick[j] != name[j]){ //jesli sa rozne to przerywamy
ok = 0;
break;
}
j++;
}
if (ok){ //znalezlismy
return i;
}
}
}
return -1;
}
int main(void) {
char bufor[1024]; //wiadomosc
int gniazdo, gniazdo2;
struct sockaddr_in adr, nadawca;
int gniazdo, gniazdo2, gniazdo3; //gniazda
struct sockaddr_in adr, nadawca, odbiorca; //nasz adres i adres do ktorego przesylamy wiadomosc
struct clients cli[10]; //maksymalnie 10 klientow
for(int i = 0; i < 10; i++){ //czyscimy zmienne w klientach
cli[i].port = 0;
for(int j = 0; j < 30; j++){
cli[i].nick[j] = '\0';
cli[i].ip[j] = '\0';
}
}
socklen_t dl = sizeof(struct sockaddr_in);
//nasze dane
gniazdo = socket(PF_INET, SOCK_STREAM, 0);
adr.sin_family = AF_INET;
adr.sin_port = htons(44444); //port
adr.sin_port = htons(44445); //port
adr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
printf("Slucham na %s:%d\n", inet_ntoa(adr.sin_addr), ntohs(adr.sin_port));
@ -30,8 +65,82 @@ int main(void) {
printf("Czekam na polaczenie ...\n");
while ((gniazdo2 = accept(gniazdo, (struct sockaddr*) &nadawca, &dl)) > 0) { //odbieranie
memset(bufor, 0, 1024);
recv(gniazdo2, bufor, 1024, 0);
printf("Wiadomosc od %s: %s\n", inet_ntoa(nadawca.sin_addr), bufor);
recv(gniazdo2, bufor, 1024, 0); //odbieramy
//pobieramy dane uzytkownika
char name[30];
char ip[30];
unsigned short port = 0;
for (int i = 0; i < 30; i++){ //czyscimy
name[i] = '\0';
ip[i] = '\0';
}
int i = 0;
while (bufor[i] != '>'){ //> to jest nasz znak specjalny ktory konczy nazwe uzytkownika
name[i] = bufor[i];
i++;
}
char *temp = inet_ntoa(nadawca.sin_addr);
size_t len = strlen(temp);
for (int i = 0; i < len; i++){
ip[i] = temp[i];
}
port = nadawca.sin_port;
printf("Wiadomosc od %s(%s:%i): %s\n", name, ip, port, bufor);
//dodajemy go do listy
i = 0;
if (finduser(cli, name) == -1){ //jesli go jeszcze nie ma to doadajemy
while(1){
if (i >= 10){
printf("NIE MA DLA CIEBIE MIEJSCA\n");
break;
}
if(cli[i].nick[0] == '\0'){ //mamy wolne miejsce
cli[i].port = port;
for(int j = 0; j < 30; j++){
cli[i].nick[j] = name[j];
cli[i].ip[j] = ip[j];
}
break;
}
i++;
}
}
//Znajdujemy do kogo przeslac wiadomosc
char nametosend[30];
for (int j = 0; j < 30; j++){ //czyscimy
nametosend[j] = '\0';
}
i = 0;
while(bufor[i] != '<'){
i++;
}
int j = 0;
i++;
while(bufor[i] != '\0'){
nametosend[j] = bufor[i];
i++;
j++;
}
printf("Wiadomosc do %s \n", nametosend);
//wydobywamy informacje z listy i wysylamy
int index = finduser(cli, nametosend);
gniazdo3 = socket(PF_INET, SOCK_STREAM, 0);
odbiorca.sin_family = AF_INET;
odbiorca.sin_port = htons(cli[index].port);
odbiorca.sin_addr.s_addr = inet_addr(cli[index].ip);
if (connect(gniazdo3, (struct sockaddr*) &odbiorca, sizeof(odbiorca)) < 0) {
printf("Nawiazanie polaczenia nie powiodlo sie.\n");
}
//GNIAZDO 2 TO WYSYLANIE WIAD TAM SKAD DOSTALISMY GNIAZDO 3 JAK BEDZIEMY MIELI 3 KOMPUTERY
//JAK USTAWIMY GNIAZDO 2 TO WYRZUCI BLAD ALE PRZESLE
send(gniazdo2, bufor, strlen(bufor), 0);
close(gniazdo3);
close(gniazdo2);
}
close(gniazdo);