From 6ffb347dc62b30de757a2d9cf56c1ec57c29461c Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Adam Osiowy Date: Fri, 17 Apr 2020 15:05:28 +0200 Subject: [PATCH] odswiezanie ekranu tick(7) --- game.py | 2 ++ modele.py | 16 ++++++++-------- 2 files changed, 10 insertions(+), 8 deletions(-) diff --git a/game.py b/game.py index d48f949..a2f1652 100644 --- a/game.py +++ b/game.py @@ -159,6 +159,7 @@ all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kont def game(): # Petla az uzytkownik zamknie program done = False + clock = pygame.time.Clock() # -------- Glowna petla programu ----------- while not done: @@ -187,6 +188,7 @@ def game(): smieciarka.w_dol() smieciarka.rand_move() + clock.tick(7) pygame.quit() diff --git a/modele.py b/modele.py index 4cfb412..ab1840f 100644 --- a/modele.py +++ b/modele.py @@ -64,8 +64,8 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite): 'resources/plansza/smieciarka.png') self.ruch = 1 - for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1): - self.rect.x -= 1 + for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): + self.rect.x -= 5 self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) game.rysowaniePlanszy() @@ -83,8 +83,8 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite): self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False) self.ruch = 2 - for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1): - self.rect.x += 1 + for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): + self.rect.x += 5 self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) game.rysowaniePlanszy() @@ -99,8 +99,8 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite): self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1]) self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow() - for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1): - self.rect.y -= 1 + for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): + self.rect.y -= 5 self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) game.rysowaniePlanszy() @@ -115,8 +115,8 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite): self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1]) self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow() - for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1): - self.rect.y += 1 + for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): + self.rect.y += 5 self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) game.rysowaniePlanszy()