# TODO: sledzenie pozycji smieciarki # TODO: pole na ktorym wypisywane beda informacje # TODO: obsluga kolizji import pygame import modele import numpy as np # kolory BLACK = (0, 0, 0) WHITE = (255, 255, 255) GREEN = (0, 255, 0) RED = (255, 0, 0) BLUE = (0, 0, 255) GREY = (128, 128, 128) # wysokosc i szerokosc kazdej kratki WIDTH = 60 HEIGHT = 60 # margines pomiedzy kratkami MARGIN = 5 # rozmiar kratki ILOSC_WIERSZY = 15 ILOSC_KOLUMN = 15 # rozmiar okna WINDOW_SIZE = [980, 980] # Tworzenie planszy i kratek plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)]) # smieciarka smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10) plansza[10, 10].setKolor(BLUE) # kontenery kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0) kontener_plastik.setImage(pygame.image.load( "resources/plansza/pojemnik_plastik.png")) plansza[0, 0].setJestKontenerem(True) kontener_metal = modele.Kontener(0, 4) kontener_metal.setImage(pygame.image.load( "resources/plansza/pojemnik_metal.png")) plansza[0, 4].setJestKontenerem(True) kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2) kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load( "resources/plansza/pojemnik_organiczne.png")) plansza[2, 2].setJestKontenerem(True) kontener_papier = modele.Kontener(4, 0) kontener_papier.setImage(pygame.image.load( "resources/plansza/pojemnik_papier.png")) plansza[4, 0].setJestKontenerem(True) kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4) kontener_szklo.setImage(pygame.image.load( "resources/plansza/pojemnik_szklo.png")) plansza[4, 4].setJestKontenerem(True) # ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5 for i in range(5): for j in range(5): plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True) all_sprites_list = pygame.sprite.Group() all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo, smieciarka) def game(): pygame.init() # Set the HEIGHT and WIDTH of the screen obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE) # Set title of screen pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka") # Loop until the user clicks the close button. done = False # Used to manage how fast the screen updates clock = pygame.time.Clock() # -------- Main Program Loop ----------- while not done: # obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy for event in pygame.event.get(): # User did something if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close done = True # Flag that we are done so we exit this loop elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN: # User clicks the mouse. Get the position pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos() # Change the x/y screen coordinates to grid coordinates kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN) wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN) print("Click ", pozycja_myszki, "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna) # plansza[wiersz, kolumna].setKolor(BLUE) elif event.type == pygame.KEYDOWN: if event.key == pygame.K_LEFT: smieciarka.w_lewo() if event.key == pygame.K_RIGHT: smieciarka.w_prawo() if event.key == pygame.K_UP: smieciarka.w_gore() if event.key == pygame.K_DOWN: smieciarka.w_dol() # Limit to 60 frames per second clock.tick(5) # czarny kolor w tle obraz.fill(BLACK) # rysowanie planszy # for i in range(ILOSC_WIERSZY): for j in range(ILOSC_KOLUMN): pygame.draw.rect(obraz, plansza[i, j].kolor, [(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN, (MARGIN + HEIGHT) * plansza[i, j].pozX + MARGIN, WIDTH, HEIGHT]) obraz.blit(pygame.image.load( "resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5)) all_sprites_list.draw(obraz) smieciarka.rand_move() # Go ahead and update the screen with what we've drawn. pygame.display.flip() pygame.quit()