From 19aa09b897481e9aa7fb47519b4233ed4940295c Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: =?UTF-8?q?Jakub=20Dami=C5=84ski?= Date: Mon, 15 Jun 2020 01:57:43 +0000 Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Opis=20projektu=20-=20pocz=C4=85tek?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- Jakub Damiński.md | 15 +++++++++++++++ 1 file changed, 15 insertions(+) create mode 100644 Jakub Damiński.md diff --git a/Jakub Damiński.md b/Jakub Damiński.md new file mode 100644 index 0000000..53cdb7c --- /dev/null +++ b/Jakub Damiński.md @@ -0,0 +1,15 @@ +## Podprojekt: algorytm genetyczny +### Jakub Damiński + +#### Opis problemu +Metodą uczenia, którą postanowiłem zaimplementować w projekcie był algorytm genetyczny. Zastosowalem go, by znaleźć najszybszą ścieżkę, którą może podążyć wózek widłowy pomiędzy paczkami, by przejechać w sumie jak najkrótszy dystans. + +#### Metoda +Pierwszym krokiem jest zbudowanie grafu z wagami w którym wierzchołkami są paczki, regały na które te paczki mają trafić oraz punkt startowy wózka, a wagi krawędzi to odległości między nimi. Ponieważ środowisko opiera się na 2-wymiarowej powierzchni, gdzie nie ma odizolowanych pól jest to graf pełny. Graf zapisany jest w 2-wymiarowej tablicy. + +Ponieważ wózek musi odwiedzić wszystkie paczki każde rozwiązanie tego problemu będzie permutacja zbioru tych paczek, przedstawiający, które paczki po kolei powinien wózek odwiedzić. Wartościowość takiego rozwiązania jest weryfikowana poprzez zsumowanie odległości jakie wózek musi przebyć do paczki oraz od paczki do jej wyznaczonego regału. + +Wykorzystując algorytm genetyczny sprawimy, że spośród losowych permotacji zaczną wyłaniać się tej najbardziej efektywne, czyli te o najkrótszej ścieżce. + +#### Zasada działania +...