-
This commit is contained in:
parent
e16cc78560
commit
a1a7d4faf4
72
Readme.md
72
Readme.md
@ -1,51 +1,25 @@
|
|||||||
#### Język i biblioteki - opis uruchomienia
|
#### Język, biblioteki, moduły
|
||||||
Projekt piszemy w języku Python 3.
|
Projekt piszemy w języku Python 3. Graficzna reprezentacja jest stworzona przy użyciu biblioteki Pygame. Oprócz tego zostały również użyte moduły: queue, collections, oraz itertools i enum.
|
||||||
Graficzna reprezentacja jest stworzona przy użyciu biblioteki
|
|
||||||
Pygame. Oprócz tego zostały również użyte moduły:
|
|
||||||
queue, collections,
|
|
||||||
oraz itertools i enum.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
#### Środowisko agenta
|
#### Środowisko agenta
|
||||||
|
Środowiskiem agenta jest krata o wymiarze 20 na 20. Reprezentowana jest ona przez 2-wymiarową listę składającą się z obiektów klasy Tile, oraz Pack.
|
||||||
![Przykładowe środowisko agenta](srodowisko_agenta.png)
|
##### Generowanie mapy
|
||||||
|
Generowanie mapy w ramach której będzie działać agent odbywa się przy pomocy znacznie zmodyfikowanego algorytmu Depth First Search,
|
||||||
Środowiskiem agenta jest krata o wymiarze x na y
|
z nałożonym ograniczeniem ilości regałów które mogą być wygenerowane na mapie.
|
||||||
w Pythonie reprezentowana jest przez 2-wymiarową listę
|
\ Na obrazku poniżej pokazane jest przykładowe środowisko agenta.
|
||||||
składającą się z obiektów klasy Tile, oraz Pack. \
|
![Przykladowe Srodowisko](srodowisko_agenta.png)
|
||||||
|
#### Obiekty
|
||||||
##### Generowanie mapy
|
Obiekt Tile reprezentuje pole na kracie - regał,
|
||||||
Generowanie mapy w ramach której będzie działać agent
|
lub podłogę. Przechowuje on także pozycję pola na kracie.
|
||||||
odbywa się przy pomocy znacznie zmodyfikowanego algorytmu
|
Obiekt Pack reprezentuje paczkę.
|
||||||
Depth First Search, z nałożonym ograniczeniem ilości
|
Zawiera on informacje o tym na jakim polu leży paczka, jej kategorię a także status.
|
||||||
regałów które mogą być wygenerowane na mapie.
|
Status może przyjąć wartość LOOSE(paczka leży na podłodze), \
|
||||||
|
STORED(paczka jest na właściwym regale we właściwym miejscu magazynu), albo STORED_BAD_LOCATION(paczka jest na regale, ale w złej lokalizacji).
|
||||||
**Obiekt Tile** reprezentuje pole na kracie, np regał, lub podłogę.
|
#### Regał
|
||||||
Przechowuje on także pozycję pola na kracie
|
Reprezentowany jest przez obiekt Tile posiadający kategorię 'rack' Kategoria zawiera informacje czy pole danej kategorii może przechowywać paczkę, czy agent może po nim przejść(po podłodze może, po regale nie). Regał posiada również informacje jaka gabarytowo paczka może być na nim przechowywana.
|
||||||
|
|
||||||
**Obiekt Pack** to paczka, zawiera on informacje o kategorii paczki,
|
|
||||||
oraz o tym na jakim polu leży, a także jej status.
|
|
||||||
Status może przyjąć wartość LOOSE(paczka leży na podłodze), \
|
|
||||||
STORED(paczka jest na właściwym regale we właściwym miejscu magazynu), albo STORED_BAD_LOCATION(paczka jest na regale, ale w złej lokalizacji)
|
|
||||||
|
|
||||||
#### Regał
|
|
||||||
Reprezentowany przez obiekt Tile posiadający kategorię 'rack'
|
|
||||||
Kategoria zawiera informacje czy pole danej kategorii może przechowywać paczkę,
|
|
||||||
czy agent może po nim przejść(po podłodze może, po regale nie).
|
|
||||||
Regał posiada również informacje jaka gabarytowo paczka
|
|
||||||
może być na nim przechowywana.
|
|
||||||
|
|
||||||
### Agent
|
### Agent
|
||||||
Agent jest reprezentowany przez czarny okrąg na planszy.
|
Agent jest reprezentowany przez czarny okrąg na planszy. W kodzie programu jest on reprezentowany przez obiekt klasy Agent, obecnie posiada on informacje o swoich współrzędnych oraz o tym, czy właśnie transportuje paczkę czy nie. Przy początku symulacji agent zostaje umieszczony w losowym miejscu, które nie jest regałem, ani nie leży na nim paczka. Możliwe ruchy do wykonania przez agenta na planszy to:
|
||||||
W kodzie programu jest on reprezentowany przez obiekt klasy Agent,
|
• ruch 1 pole w prawo
|
||||||
obecnie posiada on informacje o swoich współrzędnych, oraz czy właśnie transportuje paczkę czy nie.
|
• ruch 1 pole w lewo
|
||||||
Przy początku symulacji agent zostaje umieszczony w losowym
|
• ruch 1 pole do góry
|
||||||
miejscu, które nie jest regałem, ani nie leży na nim paczka.
|
• ruch 1 pole w dół
|
||||||
Możliwe ruchy do wykonania przez agenta na planszy to:
|
Agent może wykonywać tylko 1 z tych ruchów w jednym kroku, czyli nie jest w stanie poruszyć się jednocześnie w prawo i do góry (na skos).
|
||||||
- ruch 1 pole w prawo
|
|
||||||
- ruch 1 pole w lewo
|
|
||||||
- ruch 1 pole do góry
|
|
||||||
- ruch 1 pole w dół \
|
|
||||||
Agent może wykonywać tylko 1 z tych ruchów w jednym kroku,
|
|
||||||
czyli nie jest w stanie poruszyć się jednocześnie w
|
|
||||||
prawo i do góry.
|
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user