2.1 KiB
####Język i biblioteki - opis uruchomienia Projekt piszemy w języku Python 3. Graficzna reprezentacja jest stworzona przy użyciu biblioteki Pygame. Oprócz tego zostały również użyte moduły: queue, collections, oraz itertools i enum.
####Środowisko agenta
Środowiskiem agenta jest krata o wymiarze x na y w Pythonie reprezentowana jest przez 2-wymiarową listę składającą się z obiektów klasy Tile, oraz Pack. \
#####Generowanie mapy Generowanie mapy w ramach której będzie działać agent odbywa się przy pomocy znacznie zmodyfikowanego algorytmu Depth First Search, z nałożonym ograniczeniem ilości regałów które mogą być wygenerowane na mapie.
Obiekt Tile reprezentuje pole na kracie, np regał, lub podłogę. Przechowuje on także pozycję pola na kracie
Obiekt Pack to paczka, zawiera on informacje o kategorii paczki,
oraz o tym na jakim polu leży, a także jej status.
Status może przyjąć wartość LOOSE(paczka leży na podłodze),
STORED(paczka jest na właściwym regale we właściwym miejscu magazynu), albo STORED_BAD_LOCATION(paczka jest na regale, ale w złej lokalizacji)
####Regał Reprezentowany przez obiekt Tile posiadający kategorię 'rack' Kategoria zawiera informacje czy pole danej kategorii może przechowywać paczkę, czy agent może po nim przejść(po podłodze może, po regale nie). Regał posiada również informacje jaka gabarytowo paczka może być na nim przechowywana.
###Agent Agent jest reprezentowany przez czarny okrąg na planszy. W kodzie programu jest on reprezentowany przez obiekt klasy Agent, obecnie posiada on informacje o swoich współrzędnych, oraz czy właśnie transportuje paczkę czy nie. Przy początku symulacji agent zostaje umieszczony w losowym miejscu, które nie jest regałem, ani nie leży na nim paczka. Możliwe ruchy do wykonania przez agenta na planszy to:
- ruch 1 pole w prawo
- ruch 1 pole w lewo
- ruch 1 pole do góry
- ruch 1 pole w dół
Agent może wykonywać tylko 1 z tych ruchów w jednym kroku, czyli nie jest w stanie poruszyć się jednocześnie w prawo i do góry.