Use Case 1: Wypłata gotówki ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: oczekuje możliwości szybkiego wprowadzania danych oraz braku błędów - Klient: oczekuje wypłaty gotówki oraz dowodu wykonania wypłaty - Klient: oczekuje wypłaty gotówki oraz dowodu wykonania wypłaty - Bank: oczekuje poprawnie realizowanych transakcji i zadowolenia Klienta - System OT: oczekuje otrzymania zapytań w poprawnym protokole transmisji danych. Warunki wstępne: ---------------- Klient posiada konto w banku oraz kartę i zostało przeprowadzone uwierzytelnianie. Warunki końcowe: ---------------- Usługa jest bezpieczna. System księgowy jest zaktualizowany. Rachunek jest wydrukowany. Pieniądze zostały wydane. Dokument autoryzacji płatności jest przechowany. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. 2. System prosi o podanie pinu. 3. Klient wprowadza pin. 4. Klient wybiera opcję wypłaty gotówki. 5. Klient wybiera kwotę do wypłaty. 6. System weryfikuję możliwość wykonania wypłaty z SOT. 7. Klient odbiera kartę. 8. System wydaje gotówkę oraz potwierdzenie. 9. Klient odbiera gotówkę. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. nazwa rozszerzenia 1. krok pierwszy rozszerzenia *a 2. krok drugi rozszerzenia *a 3a. nazwa rozszerzenia 1. krok pierwszy rozszerzenia 3a 2. krok drugi rozszerzenia 3a 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a 1. Krok pierwszy. 2. Krok drugi. 3. ... 2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a 1. Krok pierwszy. 2. ... 3. krok trzeci rozszerzenia 3a 4. krok czwarty rozszerzenia 3a 3b. nazwa rozszerzenia 1. krok pierwszy rozszerzenia 3b 2. krok drugi rozszerzenia 3b 3. ... 3-4a. nazwa rozszerzenia Wymagania specjalne: -------------------- - ... - ... - ... Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 2a. ... 2b. ... 3a. ... Kwestie otwarte: ---------------- - ... - ... - ...