# Use case 5 : Wykonanie przelewu
### Aktor podstawowy:
Klient dowolnego banku - dalej Klient
## Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient, cel: Dokonanie przelewu środków.
- Bank, cel: Poprawne zaksiękowanie transakcji, a stan kont został zaktualizowany.
- Odbiorca, cel: Otrzymanie środków na własne konto bankowe.
## Warunki wstępne:
- Bankomat jest sprawny i gotowy do przeprowadzenia operacji
- Klient Posiada konto bankowe oraz kartę
- Odbiorca Posiada konto bankowe
## Warunki końcowe:
- Bankomat powrócił do stanu gotowości
- Transakcja została poprawnie zaksięgowana w banku
## Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
1. Klient przychodzi do bankomatu celem wykonania przelewu.
2. Klient wkłada kartę do bankomatu.
3. Klient podaje pin.
4. Klient wybiera opcję wykonania przelewu.
5. Klient wprowadza numer konta odbiorcy.
6. Bankomat weryfikuję z SOT poprawność numeru konta.
7. Klient wprowadza pozostałe dane odbiorcy.
8. Klient wprowadza kwotę przelewu.
9. Bankomat weryfikuję z SOT czy Klient ma odpowiednie środki do wykonania transakcji.
10. Klient potwierdza chęć wykonania przelewu.
11. Bankomat przekazuje transakcję do wykonania przez SOT.
12. Bankomat czeka na odpowiedź od SOT oraz informuje Klienta czy transakcja została wykonana.
13. Klient odbiera kartę z bankomatu.
14. Klient odbiera druk z informacją o potwierdzeniu przelewu.
## Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Bankomat zawiesza się
1. Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
2. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
3. Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
4. Bankomat wysyła informację o awarii do banku.
5. Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim i nie akceptuje interakcji.
*b. Bankomat traci połączenie z siecią
1. Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
2. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
3. Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
4. Bankomat przechodi w stan próby odzyskania połączenia.
5. Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim do odzyskania połączenia i nie akceptuje interakcji.
2a. Klient podaje zły pin (pierwszy i drugi raz)
1. Bankomat informuje Klienta o wpisaniu złego pinu.
2. Bankomat zlicza ilość prób.
3. Bankomat prosi o ponowne wprowadzenie pinu.
4. Klient ponownie podaje pin.
2b. Klient podaje zły pin (trzeci raz)
1. Bankomat informuje Klienta o wpisaniu złego pinu po raz trzeci.
2. Bankomat blokuje kartę Klienta.
3. Bankomat przesyła informację o blokadzie do banku Klienta
4. Bankomat nie oddaje karty Klientowi.
5. Bankomat informuje Klienta o zatzrymaniu i blokadzie karty.
6. Bankomat przechodzi w stan gotowości.
6a. Klient podał niepoprawny numer konta odbiorcy
1. Bankomat informuje Klienta o błędnie wprowadzonym numerze konta Odbiorcy.
2. Bankomat prosi o ponowne wpisanie numeru konta Odbiorcy.
3. Klient ponownie podaje kwotę.
9a. Klint podał kwotę większą niż może przelać
1. Bankomat informuje Klienta o tym że podał zbyt wysoką kowtę.
2. Bankomat prosi o ponowne podanie kwoty.
3. Klient ponownie podaje kwotę.
## Wymagania specjalne:
- Niezbędny jest płaski ekran z ograniczonym kątem widoczności wyświetlanej treści
- Niezbędna jest klawiatura alfanumeryczna do wprowadzania niezbędnych danych
- Możliwość interfejsu wielojęzycznego tj: polski, angielski, niemiecki
- Autoryzacja musi być dokonana w ograniczonym czasie
## Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2. Informacja o karcie i koncie bankowym pobierana za pośrednictwem sieci bezprzewodowej po włożeniu karty.
6. Możliwość komunikacji z SOT za pośrednictwem sieci bezprzewodowych, celem weryfikacji danych.
14. Potwierdzenie wykonania transakcji wraz z innymi informacjami realizowane przez Bankomat na papierowym wydruku.
## Kwestie otwarte:
- Czy Klient chcę wprowadzić dodatkowe sposoby autoryzacji opócz karty + pin
- Czy Klient chcę wprowadzić możliwość pięcia bankomatu do sieci przewodowej
- Czy w przyszłości będzie potrzeba dodania większej ilości języków do interfejsu