Use Case 1: Wypłata gotówki ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: oczekuje możliwości szybkiego wprowadzania danych oraz braku błędów - Klient: oczekuje wypłaty gotówki oraz dowodu wykonania wypłaty - Klient: oczekuje wypłaty gotówki oraz dowodu wykonania wypłaty - Bank: oczekuje poprawnie realizowanych transakcji i zadowolenia Klienta - SOT: oczekuje otrzymania zapytań w poprawnym protokole transmisji danych. Warunki wstępne: ---------------- Klient posiada konto w banku oraz kartę i zostało przeprowadzone uwierzytelnianie. Warunki końcowe: ---------------- Usługa jest bezpieczna. System księgowy jest zaktualizowany. Rachunek jest wydrukowany. Pieniądze zostały wydane. Dokument autoryzacji płatności jest przechowany. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wybiera opcję wypłaty gotówki. 2. System wyświetla kwoty możliwe do wypłaty. 3. Klient wybiera kwotę do wypłaty. 4. System wyświetla komunikat proszący o potwierdzenie kwoty. 5. Klient potwierdza wypłatę środków. 5. System weryfikuję możliwość wykonania wypłaty z SOT. 7. System wysuwa kartę oraz informuje klienta o pomyślności tranzakcji. 8. Klient odbiera kartę. 9. System wydaje gotówkę oraz potwierdzenie. 10. Klient odbiera gotówkę oraz potwierdzenie. 11. Sysyem wraca do ekranu powitenia. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. Awaria systemu 1. System zawiesza się. 2. System przywraca stan systemu sprzed zawieszenia.
2a. System był w trakcie obsługi klienta. 1. System wyswietla komunikat o błędzie. 2. System wysuwa kartę. 3. Klient odbiera kartę. 2b. System nie był używany. 3. System wysyła powiadomienie do operatora. 4. Operator wyłącza bankomat. *b. Klient nie jest aktywny przez określony czas. 1. System wyświetla komunikat o zbyt długiej bezczynności użytkownika. 2. System wysuwa kartę. 2a. Klient znajduje się przy bankomacie. 1. Klient odbiera kartę. 2b. Klient zostawił kartę w bankomacie. 1. System pobiera kartę. 2. System wysyła powiadomienie do operatora. *c. Klient wybiera opcję przerwania i zakończenia sesji. 1. System prosi o potwierdzenie zakończenia działania. 2a. Klient anuluje wychodzenie z sesji. 1. System wraca do stanu z przed wyboru opcji. 2b. Klient potwierdza chęć zakończenia sesji. 1. System wysuwa kartę. 2. Klient odbiera kartę. 3. System wraca do ekranu powitania: Use Case (brak) 3a. Klient wybiera możliwość wprowadzenia własnej kwoty 1. System wyświetla komunikat proszący o podanie kwoty za pomocą klawiatury. 2. Klient wprowadza kwotę. 3b. Klient wybiera jedną z gotowych opcji 4a. Klient potwierdza kwotę. 4b. Klient anuluje kwotę: Wypłata gotówki (UC 1) 5a. System wysuwa kartę oraz wyświetla informacje o pomyślności tranzakcji. 1. Klient odbiera kartę. 2. System wydaje gotówkę oraz potwierdzenie. 3. Klient odbiera gotówkę oraz potwierdzenie. 5b. System wyświetla informacje o braku wystarczających środków na kącie. 1. 2. 3. 5c. System wyświetla informacje o braku wystarczającej liczbie banknotów w bankomacie. 1. System wysyła powiadomienie do operatora. Wymagania specjalne: -------------------- - Niezbędny jest płaski ekran z ograniczonym kątem widoczności wyświetlanej treści - Niezbędna klawiatura numeryczna - Autoryzacja musi być dokonana w czasie 30 sekund w 90% przypadków - Możliwość interfejsu wielojęzycznego Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 3a. Kwota wprowadzona z klawiatury numerycznej Kwestie otwarte: ---------------- - Czy system ma pytać o drukowanie potwierdzeń? - Czy system ma umożliwiać transakcje zbliżeniowe? - Czy system ma umożliwiać użycie flunkcjonalności BLIK? - Czy system ma umożliwiać wypłate w różnych walutach?