# Use case 5 : Wykonanie przelewu
### Aktor podstawowy:
Klient dowolnego banku
## Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient, cel: Dokonanie przelewu środków.
- Bank, cel: Poprawne zaksięgowanie transakcji, a stan kont został zaktualizowany.
## Warunki wstępne:
- Klient Posiada konto bankowe oraz kartę
- Odbiorca Posiada konto bankowe
## Warunki końcowe:
- Bankomat powrócił do stanu gotowości
- Transakcja została poprawnie zaksięgowana w banku
## Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
2. Bankomat pobiera dane z karty i prosi o podanie numeru pin.
3. Klient podaje pin.
4. Bankomat weryfikuje pin.
5. Klient wybiera opcję wykonania przelewu.
6. Bankomat wyświetla formularz do wpisania numeru konta.
7. Klient wprowadza numer konta odbiorcy.
8. Bankomat weryfikuję z SOT poprawność numeru konta.
9. Bankomat wyświetla formularz do wpisania pozostałych danych odbiorcy.
10. Klient wprowadza pozostałe dane odbiorcy.
11. Bankomat wyświetla formularz do wpisania kwoty przelewu.
12. Klient wprowadza kwotę przelewu.
13. Bankomat weryfikuję z SOT czy Klient ma odpowiednie środki do wykonania transakcji i prosi Klienta o potwierdzenie.
14. Klient potwierdza chęć wykonania przelewu.
15. Bankomat przekazuje transakcję do wykonania przez SOT.
16. Bankomat czeka na odpowiedź od SOT oraz informuje Klienta czy transakcja została wykonana.
17. Klient odbiera kartę z bankomatu.
18. Klient odbiera druk z informacją o potwierdzeniu przelewu.
## Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Bankomat zawiesza się
1. Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
2. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
3. Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
4. Bankomat wysyła informację o awarii do banku.
5. Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim i nie akceptuje interakcji.
*b. Bankomat traci połączenie z siecią
1. Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
2. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
3. Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
4. Bankomat przechodzi w stan próby odzyskania połączenia.
5. Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim do odzyskania połączenia i nie akceptuje interakcji.
4a. Klient podaje zły pin pierwszy lub drugi raz
1. Bankomat informuje Klienta o wpisaniu złego pinu.
2. Bankomat zlicza ilość prób.
3. Bankomat prosi o ponowne wprowadzenie pinu.
4. Powrót do kroku 3 scenariusza głównego
4b. Klient podaje zły pin trzeci raz
1. Bankomat informuje Klienta o wpisaniu złego pinu po raz trzeci.
2. Bankomat blokuje kartę Klienta.
3. Bankomat przesyła informację o blokadzie do banku Klienta
4. Bankomat nie oddaje karty Klientowi.
5. Bankomat informuje Klienta o zatrzymaniu i blokadzie karty.
6. Bankomat przechodzi w stan gotowości.
8a. Klient podał niepoprawny numer konta odbiorcy
1. Bankomat informuje Klienta o błędnie wprowadzonym numerze konta Odbiorcy.
2. Bankomat prosi o ponowne wpisanie numeru konta Odbiorcy.
3. Powrót do kroku 7 scenariusza głównego.
13a. Klient podał kwotę większą niż może przelać
1. Bankomat informuje Klienta o tym że podał zbyt wysoką kwotę.
2. Bankomat prosi o ponowne podanie kwoty.
3. Powrót do kroku 12 scenariusza głównego.
14a. Klient anuluje przelew
1. Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
2. Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji.
3. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
4. Bankomat przechodzi w stan gotowości.
16a. Bankomat nie otrzymuje potwierdzenia z SOT lub otrzymuje odpowiedź o nie wykonaniu transakcji
1. Bankomat informuje Klienta o chwilowym braku możliwości przeprowadzenia transakcji.
2. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
3. Bankomat przechodzi w stan gotowości.
17a. Klient nie odbiera karty w określonym czasie.
1. Bankomat ponownie pobiera kartę.
2. Bankomat wyświetla komunikat o pobraniu karty.
3. Bankomat przesyła informację o nie odebraniu karty do banku Klienta.
4. Bankomat przechodzi w stan gotowości.
## Wymagania specjalne:
- Niezbędny jest płaski ekran z ograniczonym kątem widoczności wyświetlanej treści
- Niezbędna jest klawiatura alfanumeryczna do wprowadzania niezbędnych danych
- Możliwość interfejsu wielojęzycznego tj.: polski, angielski, niemiecki
- Autoryzacja musi być dokonana w ograniczonym czasie
## Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
* Bankomat ma możliwość wykrycia czy się zawiesił.
* Możliwość komunikacji z SOT za pośrednictwem sieci bezprzewodowych, celem weryfikacji i pobrania potrzebnych danych.
* Potwierdzenie wykonania transakcji wraz z innymi informacjami realizowane przez Bankomat na papierowym wydruku.
## Kwestie otwarte:
- Czy Klient chcę wprowadzić dodatkowe sposoby autoryzacji oprócz karty + pin
- Czy w przyszłości będzie potrzeba dodania większej ilości języków do interfejsu
- Czy system ma umożliwiać korzystanie z BLIK
- Czy klient ma wybierać czy otrzymać drukowane potwierdzenie