Do realizacji podprojektu wykorzystano drzewa decyzyjne do decydowania, na które regały należy umieścić paczkę na podstawie jej cech. Do implementacji drzew decyzyjnych w Pythonie wykorzystane zostały biblioteki *sklearn* i *pandas*.
Kod podprojektu znajduje się w klasie **whereDecision** w pliku [whereDecision.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444399/AI/src/master/whereDecision.py). Wywołanie metody **recognize** odbywa się w klasie **program** w pliku [program.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444399/AI/src/master/program.py).
Do zmiennej **whatIsIt** zostaje zapisany typ otrzymanej paczki w formie tablicy binarnej, który został rozpoznany dzięki innemu podprojektowi, następnie wywoływana jest metoda **recognize** z parametrami **whatIsIt** i **self.regalsik()**.
Metoda **regalsik()** sprawdza czy regał z tablicy **regals** jest pusty i jeżeli tak, to umieszcza go w tablicy wyjściowej, która ostatecznie jest tablicą krotek zawierajacych informacje o wszystkich pustych regałach na planszy. Każda krotka zawiera informacje o współrzędnej Y i X regału oraz typ paczki jaki może być na niej przechowywany.
Metoda **recognize** rozpoczyna od utworzenia zbioru uczącego na podstawie tabeli zawierającej informacje o pustych półkach na planszy. Dla każdego regału sprawdzany jest typ paczki, który może być na niej przechowywany, a następnie jest on dodawany do odpowiedniej tablicy. Tablica **lokacja** zawiera położenia wszystkich regałów na planszy.
Do zmiennej **z** zapisujemy połączone tablice wszystkich typów regałów, zaś do zmiennej **y** zapisujemy tabelę prenumeratorzy typu DataFrame z biblioteki *pandas*, która zawiera dane lokalizacji konkretnych regałów.
Do zmiennej **drzewko** zapisujemy drzewo decyzyjne z biblioteki *sklearn* utworzone za pomocą obiektu klasy **DecisionTreeClassifier** z parametrem konstruktora **criterion** ustawionym na **"entropy"**. Na drzewie wywołujemy metodę **fit**, która tworzy model danych w oparciu o nasz zbiór uczący. Po utworzeniu modelu danych możemy przewidzieć przynależność nowych przykładów, co robimy wywołując na drzewie metodę **predict** z parametrem uzyskanym na samym początku, który zawiera informację o rodzaju otrzymanej paczki. W ostateczności zwracamy krotkę zawierającą lokalizację, na której zostanie umieszczona paczka.
Ostatecznie lokalizacja, którą zwróciła metoda **recognize** zapisywana jest do zmiennej **where** (klasa **program**) i na tej podstawie wózek z pomocą algorytmu AStar wybiera odpowiednią ścieżkę do umieszczenia paczki.