APO_Restaurant/use-cases.md

65 lines
2.5 KiB
Markdown
Raw Normal View History

2020-11-17 13:16:20 +01:00
Opis skrócony przypadków użycia
===============================
Aktorzy procesu i ich cele
--------------------------
Aktor | Cel
------------|------------------------------
Kelner | Obsługa zamówień
Kucharz | Realizacja zamówienia
Klient | Złożenie zamówienia
Klient | Płatność za zamówienie
Magazynier | Zarządzanie stanem półproduktów
Menedżer | Zarządzanie menu
Właściciel | Wgląd w transakcje
Właściciel | Zarządzanie pracownikami
System audytowy | Pobieranie danych o finansach
Słownik
-------
Przypadki użycia
----------------
### Use case 1: Kucharz wybiera zamówienie do realizacji
Kucharz wyciera ręce i wybiera naciskając na ekranie dotykowym zamówienie do realizacji, które jest wyświetlone na tablicy interaktywnej.
### Use case 2: Kucharz skończył zamówienie
Kucharz wyciera ręce i zaznacza na ekranie dotykowym odpowiednie zadanie jako ukończone na tablicy interaktywnej.
### Use case 3: Kelner przyjmuje zamówienie
Kelner podchodzi do stolika i wpisuje do systemu jego numer. Następnie przyjmuje zamówienie od klienta przy danym stoliku, wybierając interesujące klienta opcje w menu lub tworzy danie na życzenie klienta, wyświetlanym w systemie na tablecie, a następnie potwierdza je i wprowadza do systemu.
### Use case 4: Kelner odbiera gotowe zamówienie od kucharza
Kelner odbiera wiadomość na tablecie, że zamówienie jest gotowe.
Odbiera potrawę i zaznacza, że zamówienie już zostało odebrane.
### Use case 5: Kelner realizuje płatność
Kelner wybiera odpowiednie dla klienta opcje płatności, które są wyświetlane w systemie na tablecie, a następnie potwierdza je.
### Use case 6: Magazynier aktualizuje stan półproduktów
Magazynier weryfikuje ilość półproduktów w magazynie, a następnie wprowadza do systemu dane o ilości danych produktów.
### Use case 7: Właściciel przegląda dane firmy
Właściciel wybiera na komputerze jeden spośród dostępnych form raportów do prezentacji. Modyfikuje dane, drukuje je.
### Use case 8: Zarządzanie pracownikami
Właściciel / Menedżer wprowadza lub usuwa pracowników na komputerze w systemie.
### Use case 9: Zarządzanie menu
Korzystając z komputera Menedżer wprowadza, usuwa lub edytuje pozycje w menu za pomocą systemu.
### Use case 10: System audytowy pobiera dane o rachunkach
System audytowy pobiera dane z systemu o rachunkach i porównuje je do pewnych standardów i rzeczywistych dochodów.