DSZI_Survival/environment.md

49 lines
4.4 KiB
Markdown
Raw Normal View History

# Środowisko agenta
**Skład zespołu:** *Marcin Kostrzewski,* *Mateusz Tylka,* *Michał Czekański,* *Jonathan Spaczyński*
**Wybrany temat:** *Inteligentny Survival (temat własny)*
2020-04-06 12:31:36 +02:00
**Wykorzystana technologia:** *Pygame*
2020-04-06 12:34:59 +02:00
## Koncepcja
* *Środowiskiem naszego agenta jest bezludna wyspa*
2020-04-06 12:46:17 +02:00
* *Celem naszego agenta jest przetrwanie jak najdłużej*
* *Na wyspie znajdują się różnorodne elementy, które pomagają lub przeszkadzają przetrwać*
* *Agent ma zasoby, które musi uzupełniać aby przeżyć, np. głód*
2020-04-06 12:31:36 +02:00
* *Agent porusza się w środowisku 20x20*
2020-04-06 12:34:59 +02:00
## Struktura projektu
2020-04-06 12:31:36 +02:00
*Plik przedstawiający strukturę katalogów oraz klas:* [structure.pdf](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/data/structure.pdf)
2020-04-06 12:34:59 +02:00
## Główne klasy projektu
* [Run.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/Run.py) - plik, względem którego uruchamia się całe środowisko.
* [Game.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Game.py) -
klasa realizacyjna, w niej wywoływane są wszystkie inne główne obiekty, obsługuję główną pętlę aplikacji.
* [Screen.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Screen.py) - reprezentuje obszar okienka, które pojawia się po uruchomieniu, odpowiada za poprawną lokalizację mapy oraz interfejsu użytkownika.
* [Map.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Map.py) - jest to mapa, po której porusza się agent, reprezentowana jest jako macierz o elementach terenu w pliku [map.txt](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/data/mapdata/map.txt),
renderuje teren oraz jednostki na swój obszar, potrafi też je usuwać.
* [TerrainTile.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/TerrainTile.py) - przedstawia element terenu, który jest jedną kratką na mapie 20x20.
* [UI.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/ui/Ui.py) - reprezentuje interfejs użytkownika i obsługuje go, posiada swoje pod elementy.
* [EventMenager.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/EventManager.py) - obsługuje zdarzenia występujące na ekranie, takie jak poruszanie się sprite'ów czy wyjście z gry.
* [Entity.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Entity.py) - przedstawia jednostki występujące na mapie, które w jakiś sposób zachodzą ze sobą w interakcje.
* [Player.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Player.py) - tworzy agenta, którym na daną chwilę możemy się poruszać i zachodzić w interakcje z innymi jednostkami.
2020-04-06 12:31:36 +02:00
* [Statistics.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Statistics.py) - reprezentuje zasoby agenta, które odpowiednio zwiększają się, lub zmniejszają po interakcji z jakimś elementem.
2020-04-06 12:34:59 +02:00
## Reprezentacja wiedzy
*Wiedzą w naszym projekcie są statystyki agenta, które mowią o tym w jakim stanie toczy się proces przetrwania oraz czas jaki udało się przetrwać.
Statystyki agenta można zmieniać poprzez interakcję z objektami **entities**, dla przykładu wypicie czystej wody zaspokoi
nasze pragnienie, a zjedzenie królika nasz głód, możemy również odpocząć przy ognisku.*
*Posiadamy również konsolę, która wypisuje różnorodne zdarzenia i ich skutki, na przykład gry agent coś podniesie.
2020-04-06 12:46:17 +02:00
W konsoli znajduję się również Timer, który pozwala nam ustalić ile czasu udało się agentowi przetrwać.*
![screenshot](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/master/data/images/adventure.png)
### Statystyki
**Health points:** *Punkty życia agenta, gdy pasek spadnie do zera agent umiera.*
**Hunger:** *Głód agenta, gdy pasek podniesie się do wartości 100, agent umiera.*
**Stamina:** *Energia agenta, gdy pasek spadnie do zera agent nie może się poruszać.*
**Thirst:** *Pragnienie agenta, gdy pasek osiągnie maksimum (wartość 100), agent umiera.*
2020-04-06 12:36:49 +02:00
## Uruchomienie projektu
**Wystarczy uruchomić plik:** [Run.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/Run.py)
## Poradnik
2020-04-06 13:15:45 +02:00
*Podejdź odpowiednio odwrócony do czystej wody i kliknij **SPACE** aby zaspokoić swoje **pragnienie**!*
*Króliki i różnorodne rośliny zapewnią Tobie **pożywienie**! Odpocznij co jakiś czas w swoim domku przy
**ognisku**, aby sprawnie **funkcjonować**! Uważaj na Siebie, **życie** wśród dziczy, bywa brutalne.*