diff --git a/data/structure.pdf b/data/structure.pdf new file mode 100644 index 0000000..71ff110 Binary files /dev/null and b/data/structure.pdf differ diff --git a/environment.md b/environment.md new file mode 100644 index 0000000..8dcba46 --- /dev/null +++ b/environment.md @@ -0,0 +1,30 @@ +# Środowisko agenta +**Skład zespołu:** *Marcin Kostrzewski,* *Mateusz Tylka,* *Michał Czekański,* *Jonathan Spaczyński* +**Wybrany temat:** *Inteligentny Survival (temat własny)* +**Wykorzystana technologia:** *Pygame* +## Koncepcja +* *Środowiskiem naszego agenta jest bezludna wyspa* +* *Celem naszego agenta jest przetrwanie* +* *Na wyspie znajdują się różnorodne elementy, które pomagają lub przeszkadzają przetrwać* +* *Agent ma zasoby, które musi uzupełniać aby przeżyć, np. głód* +* *Agent porusza się w środowisku 20x20* +## Struktura projektu +*Plik przedstawiający strukturę katalogów oraz klas:* [structure.pdf](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/data/structure.pdf) +## Główne klasy projektu +* [Run.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/Run.py) - plik, względem którego uruchamia się całe środowisko. +* [Game.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Game.py) - +klasa realizacyjna, w niej wywoływane są wszystkie inne główne obiekty, obsługuję główną pętlę aplikacji. +* [Screen.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Screen.py) - reprezentuje obszar okienka, które pojawia się po uruchomieniu, odpowiada za poprawną lokalizację mapy oraz interfejsu użytkownika. +* [Map.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Map.py) - jest to mapa, po której porusza się agent, reprezentowana jest jako macierz o elementach terenu w pliku [map.txt](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/data/mapdata/map.txt), + renderuje teren oraz jednostki na swój obszar, potrafi też je usuwać. +* [TerrainTile.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/TerrainTile.py) - przedstawia element terenu, który jest jedną kratką na mapie 20x20. +* [UI.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/ui/Ui.py) - reprezentuje interfejs użytkownika i obsługuje go, posiada swoje pod elementy. +* [EventMenager.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/EventManager.py) - obsługuje zdarzenia występujące na ekranie, takie jak poruszanie się sprite'ów czy wyjście z gry. +* [Entity.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Entity.py) - przedstawia jednostki występujące na mapie, które w jakiś sposób zachodzą ze sobą w interakcje. +* [Player.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Player.py) - tworzy agenta, którym na daną chwilę możemy się poruszać i zachodzić w interakcje z innymi jednostkami. +* [Statistics.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Statistics.py) - reprezentuje zasoby agenta, które odpowiednio zwiększają się, lub zmniejszają po interakcji z jakimś elementem. +## Reprezentacja wiedzy +*Wiedzą w naszym projekcie są statystyki agenta, które mowią o tym w jakim stanie toczy się proces przetrwania. +Posiadamy również konsolę, która wypisuje wartości statystyk na ekranie.* + +## Uruchomienie projektu \ No newline at end of file