add structure.pdf and environment.md 80% progress in raport
This commit is contained in:
parent
c080816908
commit
3f07785fbc
BIN
data/structure.pdf
Normal file
BIN
data/structure.pdf
Normal file
Binary file not shown.
29
environment.md
Normal file
29
environment.md
Normal file
@ -0,0 +1,29 @@
|
||||
# Środowisko agenta
|
||||
**Skład zespołu:** *Marcin Kostrzewski,* *Mateusz Tylka,* *Michał Czekański,* *Jonathan Spaczyński*
|
||||
**Wybrany temat:** *Inteligentny Survival (temat własny)*
|
||||
**Wykorzystana technologia:** *Pygame*
|
||||
## Koncepcja
|
||||
* *Środowiskiem naszego agenta jest bezludna wyspa*
|
||||
* *Celem naszego agenta jest przetrwanie*
|
||||
* *Na wyspie znajdują się różnorodne elementy, które pomagają lub przeszkadzają przetrwać*
|
||||
* *Agent ma zasoby, które musi uzupełniać aby przeżyć, np. głód*
|
||||
* *Agent porusza się w środowisku 20x20*
|
||||
## Struktura projektu
|
||||
*Plik przedstawiający strukturę katalogów oraz klas:* [structure.pdf](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/data/structure.pdf)
|
||||
## Główne klasy projektu
|
||||
* [Run.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/Run.py) - plik, względem którego uruchamia się całe środowisko.
|
||||
* [Game.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Game.py) -
|
||||
klasa realizacyjna, w niej wywoływane są wszystkie inne główne obiekty, obsługuję główną pętlę aplikacji.
|
||||
* [Screen.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Screen.py) - reprezentuje obszar okienka, które pojawia się po uruchomieniu, odpowiada za poprawną lokalizację mapy oraz interfejsu użytkownika.
|
||||
* [Map.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/Map.py) - jest to mapa, po której porusza się agent, reprezentowana jest jako macierz o elementach terenu w pliku [map.txt](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/data/mapdata/map.txt),
|
||||
renderuje teren oraz jednostki na swój obszar, potrafi też je usuwać.
|
||||
* [TerrainTile.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/TerrainTile.py) - przedstawia element terenu, który jest jedną kratką na mapie 20x20.
|
||||
* [UI.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/ui/Ui.py) - reprezentuje interfejs użytkownika i obsługuje go, posiada swoje pod elementy.
|
||||
* [EventMenager.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/game/EventManager.py) - obsługuje zdarzenia występujące na ekranie, takie jak poruszanie się sprite'ów czy wyjście z gry.
|
||||
* [Entity.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Entity.py) - przedstawia jednostki występujące na mapie, które w jakiś sposób zachodzą ze sobą w interakcje.
|
||||
* [Player.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Player.py) - tworzy agenta, którym na daną chwilę możemy się poruszać i zachodzić w interakcje z innymi jednostkami.
|
||||
* [Statistics.py](https://git.wmi.amu.edu.pl/s444409/DSZI_Survival/src/development/src/entities/Statistics.py) - reprezentuje zasoby agenta, które odpowiednio zwiększają się, lub zmniejszają po interakcji z jakimś elementem.
|
||||
## Reprezentacja wiedzy
|
||||
*Wiedzą w naszym projekcie są statystyki agenta, które mowią o tym w jakim stanie toczy się proces przetrwania. Posiadamy również konsolę, która wypisuje wartości statystyk na ekranie.*
|
||||
|
||||
## Uruchomienie projektu
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user