# DSZI_Survival - Drzewa Decyzyjne ### Autor: Michał Czekański ## Cel zastosowania w projekcie W projekcie DSZI_Survival drzewo decyzyjne użyte jest do podejmowania decyzji przez agenta, rozbitka na bezludnej wyspie, jaką czynność wykonać w danej chwili. Czy: * zdobyć pożywienie * udać się do źródła wody * odpocząć przy ognisku ## Opis drzewa decyzyjnego * **Drzewo decyzyjne** to drzewo reprezentujące jakąś funkcję, Boolowską w najprostszym przypadku. * Drzewo decyzyjne jako **argument** przyjmuje obiekt - sytuację opisaną za pomocą zestawu **atrybutów** * **Wierzchołek** drzewa decyzyjnego odpowiada testowi jednego z atrybutów (np. IsMonday) * Każda **gałąź** wychodząca z wierzchołka jest oznaczona możliwą wartością testu z wierzchołka (np. True) * **Liść** zawiera wartość do zwrócenia (**decyzję, wybór**), gdy liść ten zostanie osiągnięty (np. ShopType.Grocery) ## Metoda uczenia - Algorytm ID3 ## Zestaw uczący, zestaw testowy ## Zastosowanie w projekcie