DSZI_Survival/DecisionTree.md
2020-05-25 03:04:38 +02:00

1.0 KiB

DSZI_Survival - Drzewa Decyzyjne

Autor: Michał Czekański

Cel zastosowania w projekcie

W projekcie DSZI_Survival drzewo decyzyjne użyte jest do podejmowania decyzji przez agenta, rozbitka na bezludnej wyspie, jaką czynność wykonać w danej chwili.

Czy:

  • zdobyć pożywienie
  • udać się do źródła wody
  • odpocząć przy ognisku

Opis drzewa decyzyjnego

  • Drzewo decyzyjne to drzewo reprezentujące jakąś funkcję, Boolowską w najprostszym przypadku.
  • Drzewo decyzyjne jako argument przyjmuje obiekt - sytuację opisaną za pomocą zestawu atrybutów
  • Wierzchołek drzewa decyzyjnego odpowiada testowi jednego z atrybutów (np. IsMonday)
  • Każda gałąź wychodząca z wierzchołka jest oznaczona możliwą wartością testu z wierzchołka (np. True)
  • Liść zawiera wartość do zwrócenia (decyzję, wybór), gdy liść ten zostanie osiągnięty (np. ShopType.Grocery)

Metoda uczenia - Algorytm ID3

Zestaw uczący, zestaw testowy

Zastosowanie w projekcie