1.0 KiB
1.0 KiB
DSZI_Survival - Drzewa Decyzyjne
Autor: Michał Czekański
Cel zastosowania w projekcie
W projekcie DSZI_Survival drzewo decyzyjne użyte jest do podejmowania decyzji przez agenta, rozbitka na bezludnej wyspie, jaką czynność wykonać w danej chwili.
Czy:
- zdobyć pożywienie
- udać się do źródła wody
- odpocząć przy ognisku
Opis drzewa decyzyjnego
- Drzewo decyzyjne to drzewo reprezentujące jakąś funkcję, Boolowską w najprostszym przypadku.
- Drzewo decyzyjne jako argument przyjmuje obiekt - sytuację opisaną za pomocą zestawu atrybutów
- Wierzchołek drzewa decyzyjnego odpowiada testowi jednego z atrybutów (np. IsMonday)
- Każda gałąź wychodząca z wierzchołka jest oznaczona możliwą wartością testu z wierzchołka (np. True)
- Liść zawiera wartość do zwrócenia (decyzję, wybór), gdy liść ten zostanie osiągnięty (np. ShopType.Grocery)