4.4 KiB
Środowisko agenta
Skład zespołu: Marcin Kostrzewski, Mateusz Tylka, Michał Czekański, Jonathan Spaczyński
Wybrany temat: Inteligentny Survival (temat własny)
Wykorzystana technologia: Pygame
Koncepcja
- Środowiskiem naszego agenta jest bezludna wyspa
- Celem naszego agenta jest przetrwanie jak najdłużej
- Na wyspie znajdują się różnorodne elementy, które pomagają lub przeszkadzają przetrwać
- Agent ma zasoby, które musi uzupełniać aby przeżyć, np. głód
- Agent porusza się w środowisku 20x20
Struktura projektu
Plik przedstawiający strukturę katalogów oraz klas: structure.pdf
Główne klasy projektu
- Run.py - plik, względem którego uruchamia się całe środowisko.
- Game.py - klasa realizacyjna, w niej wywoływane są wszystkie inne główne obiekty, obsługuję główną pętlę aplikacji.
- Screen.py - reprezentuje obszar okienka, które pojawia się po uruchomieniu, odpowiada za poprawną lokalizację mapy oraz interfejsu użytkownika.
- Map.py - jest to mapa, po której porusza się agent, reprezentowana jest jako macierz o elementach terenu w pliku map.txt, renderuje teren oraz jednostki na swój obszar, potrafi też je usuwać.
- TerrainTile.py - przedstawia element terenu, który jest jedną kratką na mapie 20x20.
- UI.py - reprezentuje interfejs użytkownika i obsługuje go, posiada swoje pod elementy.
- EventMenager.py - obsługuje zdarzenia występujące na ekranie, takie jak poruszanie się sprite'ów czy wyjście z gry.
- Entity.py - przedstawia jednostki występujące na mapie, które w jakiś sposób zachodzą ze sobą w interakcje.
- Player.py - tworzy agenta, którym na daną chwilę możemy się poruszać i zachodzić w interakcje z innymi jednostkami.
- Statistics.py - reprezentuje zasoby agenta, które odpowiednio zwiększają się, lub zmniejszają po interakcji z jakimś elementem.
Reprezentacja wiedzy
Wiedzą w naszym projekcie są statystyki agenta, które mowią o tym w jakim stanie toczy się proces przetrwania oraz czas jaki udało się przetrwać.
Statystyki agenta można zmieniać poprzez interakcję z objektami entities, dla przykładu wypicie czystej wody zaspokoi
nasze pragnienie, a zjedzenie królika nasz głód, możemy również odpocząć przy ognisku.
Posiadamy również konsolę, która wypisuje różnorodne zdarzenia i ich skutki, na przykład gry agent coś podniesie.
W konsoli znajduję się również Timer, który pozwala nam ustalić ile czasu udało się agentowi przetrwać.
Statystyki
Health points: Punkty życia agenta, gdy pasek spadnie do zera agent umiera. Hunger: Głód agenta, gdy pasek podniesie się do wartości 100, agent umiera. Stamina: Energia agenta, gdy pasek spadnie do zera agent nie może się poruszać. Thirst: Pragnienie agenta, gdy pasek osiągnie maksimum (wartość 100), agent umiera.
Uruchomienie projektu
Wystarczy uruchomić plik: Run.py
Poradnik
Podejdź odpowiednio odwrócony do czystej wody i kliknij SPACE aby zaspokoić swoje pragnienie! Króliki i różnorodne rośliny zapewnią Tobie pożywienie! Odpocznij co jakiś czas w swoim domku przy ognisku, aby sprawnie funkcjonować! Uważaj na Siebie, życie wśród dziczy, bywa brutalne.