AiPO_Automat_spozywczy/use-case-2.md

73 lines
3.0 KiB
Markdown
Raw Permalink Normal View History

2020-11-18 10:47:50 +01:00
Use Case 2: Uzupełnienie braków
=====================
**Aktor podstawowy: Pracownik obsługi**
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
2020-11-24 20:17:59 +01:00
- Klient: możliwość korzystania z kompletnych zasobów automatu spożywczego
2020-11-18 10:47:50 +01:00
2020-11-24 20:17:59 +01:00
- Pracownik obsługi: odbieranie powiadomień o brakach produktów, uzupełnienie braków i wprowadzenie danych o dodanych produktach
2020-11-18 10:47:50 +01:00
Warunki wstępne:
----------------
2020-11-24 20:17:59 +01:00
Automat połączony jest z systemem zewnętrzym, którego obsługą zajmuje się pracownik obsługi.
System zewnętrzny odbiera powiadomienia zgłaszane przez automat.
Automat rozpoznaje brak określonego produktu w swoich zasobach.
2020-11-18 10:47:50 +01:00
Warunki końcowe:
----------------
2020-11-24 20:17:59 +01:00
Automat posiada kompletne zasoby udostępnianych do zakupu produktów.
2020-11-18 10:47:50 +01:00
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
2020-11-24 20:17:59 +01:00
1. Klient dokonuje zakupu ostatniego produktu określonego typu
2. Automat rozpoznaje brak określonego produktu
3. Automat blokuje możliwość zakupu wyczerpanego produktu
4. Automat wysyła do systemu zewnętrznego komunikat o wyczerpaniu określonego produktu
5. System zewnętrzny odbiera powiadomienie
6. Pracownik obsługi odczytuje z komunikatu w systemie zewnętrznym informacje o wyczerpanym produkcie
7. Pracownik obsługi dostarcza do automatu maksymalną ilość produktu z magazynu
8. Pracownik obsługi otwiera automat i uzupełnia braki
9. Pracownik obsługi wprowadza informacje o ilości oraz terminie przydatności wprowadzonych produktów
10. Pracownik obsługi zapisuje wprowadzone informacje i zamyka automat
11. Automat wysyła do systemu zewnętrznego powiadomienie o zaktualizowanym stanie zasobów
12. Automat przywraca możliwość zakupu uzupełnionego produktu
2020-11-18 10:47:50 +01:00
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
2020-11-24 20:17:59 +01:00
*a. automat zawiesza się
2020-11-18 10:47:50 +01:00
2020-11-24 20:17:59 +01:00
1. Pracownik obsługi restartuje automat
2. Pracownik obsługi dokonuje uzupełnienia braków
2020-11-18 10:47:50 +01:00
2020-11-24 20:17:59 +01:00
7a. produkty wymagane do uzupełnienia zasobów automatu są wyczerpane również w magazynie
2020-11-18 10:47:50 +01:00
2020-11-24 20:17:59 +01:00
1. Pracownik obsługi uzupełnia braki w magazynie
2. Pracownik obsługi wprowadza dane uzupełnionych produktów do systemu zewnętrznego
3. Kroki 7 - 12 tak jak w scenariuszu podstawowym
2020-11-18 10:47:50 +01:00
Wymagania specjalne:
--------------------
2020-11-24 20:17:59 +01:00
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim
2020-11-18 10:47:50 +01:00
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
2020-11-24 20:19:08 +01:00
4a. Komunikat zawiera kod wyczerpanego produktu oraz maksymalną ilość tego produktu, jaką można umieścić w automacie
2020-11-18 10:47:50 +01:00
2020-11-24 20:19:08 +01:00
9a. Ilość uzupełnionych produktów nie może przekraczać maksymalnej ilości tego produktu, jaką można umieścić w automacie
2020-11-18 10:47:50 +01:00
Kwestie otwarte:
----------------
2020-11-24 20:17:59 +01:00
- W jaki sposób pracownik obługi autoryzuje swoje uprawnienia do otwarcia automatu?
2020-11-18 10:47:50 +01:00
2020-11-24 20:17:59 +01:00
- Czy automat potrafi sam zliczyć ilość danego produktu, czy opiera się wyłącznie na danych wprowadzonych przez pracownika obsługi?