Use case 4: Zakup ciepłego posiłku ===================== Aktor podstawowy: Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: Otrzymanie ciepłego posiłku - Bank: Otrzymanie wpłaty - Właściciel: Otrzymanie zapłaty Warunki wstępne: ---------------- Istnieją posiłki, które mogą zostać wydane Warunki końcowe: ---------------- Wydanie ciepłego posiłku Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient podchodzi do automatu 2. Wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu 3. Automat podaje cenę 4. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty 5. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę 6. Automat podgrzewa posiłek i kontroluje czy ma on odpowiednią temperaturę 7. Automat wydaje produkt, klient odchodzi. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ 1a. brak posiłków/ produkty są po terminie przydatności do sporzycia (wszystkie) 1. automat wyświetla komunikat "zapraszamy później" 2a. brak posiłku wybranego przez klienta lub posiłek jest po terminie przydatności 1. Automat wyświetla "Przykro mi aktualnie ten posiłek jest niedostępny, proszę wybrać inny produkt/ posiłek" 4a. Klient wrzuca pieniądze i rezygnuje z zakupu 1. Klient wciska przycisk "Anuluj zakup" 2. Automat zwraca pieniądze 4b. Klient płaci kartą (błędny Pin) 1. Klient zbliża/ wkłada kartę 2. Automat prosi o Pin jeśli to konieczne 4. Klient wpisuje pin 5. jeśli Pin jest błędny to automat wypisuje "Błędny Pin" 6a. Jeśli płatność była zbliżeniowo wyświetla proszę ponownie zbliżyć kartę i wraca do punktu pierwszego 6b. Jeśli klient włożył kartę to automat prosi ponownie o Pin 7a. Jeśli Pin jest błędny 3 razy automat wyświetla "Błędędny Pin" a następnie "zakup anulowany" i wraca do stanu początkowego 7b. Pin jest Poprawny automat pobiera pieniądze i przechodzi do następnego kroku. 5b. Automat nie ma jak wydać reszty 1. Automat wyświetla komunikat "Brak możliwości wydania reszty jeśli chcesz mimo to zaakceptować wciśnij 1 jeśli chcesz zrezygnować z zakupu wciśnij "anuluj zakup" " 2a. Automat przechodzi do następnego kroku 2b. Automat wydaje pieniądze i anuluje zakup 6a. Automat próbuje podgrzać posiłęk ale nie osiąga on odpowiedniej temperatury 1. Automat próbuje podgrzewać go dalej 2. Jeśli tempertura pozostaje stała Automat wyświetla komunikat "Niestety zostały napotkane problemy w czasie przygotowywania twojego posiłku twoje środki zostaną zwrucone" 3. Automat zwraca gotówkę lub pieniądze na konto 4. Automat wysyła informacje o usterce do obsługi Wymagania specjalne: -------------------- - Automat musi móc pobierać pieniądze z karty, mieć kontakt z siecią internetową i dostęp do stałego źródła prądu Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- - ... Kwestie otwarte: ---------------- - ... - ... - ...