AiPO_Automat_spozywczy/use-cases.md

2.5 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Klient Zakup produktu w automacie
Pracownik obsługi Odbieranie informacji o usterkach i awariach
Pracownik obsługi Konserwacja i naprawa sprzętu
Pracownik obsługi Uzupełnianie braków w automacie

Słownik

Hasło Opis
Ciepły posiłek posiłek wymagający dodatkowych akcji
Usterka wada częściowo ograniczająca funkcjonalność automatu
Awaria wada wymagająca całkowitego zawieszenia pracy automatu

Przypadki użycia

Use case 1: Zakup produktu

Klient podchodzi do automatu, wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu, automat podaje cenę. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę. Automat wydaje produkt, klient odchodzi.

Use case 2: Uzupełnienie braków

Automat zgłasza pracownikowi brak produktu. Pracownik obsługi otwiera automat uzupełnia braki, wprowadza terminy przydatności produktów, zamyka i odchodzi.

Use case 3: Zgłoszenie usterki

W przypadku gdy dojdzie do usterki, automat wysyła odpowiedni komunikat do pracownika obsługi. W razie potrzeby automat odpowiednio ogranicza swoją funkcjonalność i informuje o tym klientów.

Use case 4: Zakup ciepłego posiłku

Klient podchodzi do automatu, wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu, automat podaje cenę. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę. W przypadku gdy klient wybiera ciepły posiłek, automat podgrzewa go i kontroluje czy ma on odpowiednią temperaturę. Automat wydaje produkt, klient odchodzi.

Use case 5: Kontrola wymogów sanitarnych

Codziennie o północy automat kontroluje temperaturę w urządzeniu. Kontroluje też terminy przydatności i w razie przedawnienia informuje pracownika obsługi i blokuje możliwość zakupu tego produktu.

Use case 6: Zgłoszenie awarii

W przypadku gdy dojdzie do awarii, automat wysyła odpowiedni komunikat do pracownika obsługi, całkowicie zawiesza swoją pracę i informuje klientów o awarii.