AiPO_Automat_spozywczy/use-case-1.md
2020-11-30 19:59:30 +01:00

3.3 KiB

Use Case 1: Zakup produktu

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: chce szybko i przy najmniejszym wysiłku dokonać zakupu wybranego produktu

  • Pracownik obsługi: oczekuje bezproblemowej obsługi klienta przez automat

  • Właściciel automatu: chce zadowolenia klienta i poprawnego realizowania transakcji

  • Urząd Skarbowy: oczekuje prawidłowego odprowadzenia podatków

Warunki wstępne:

Sprawny automat zaopatrzony w produkty.

Warunki końcowe:

Sprzedaż jest poprawnie zrealizowana. System magazynowy automatu jest zaktualizowany. Podatek jest prawidłowo naliczony.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient podchodzi do automatu
  2. Klient wybiera produkt wprowadzając kod produktu
  3. Automat podaje cenę wybranego produktu i prosi o dokonanie płatności
  4. Klient płaci
  5. System zachowuje informację o płatności
  6. Automat wydaje produkt
  7. System aktualizuje stan magazynowy
  8. Klient odchodzi z zakupionym towarem

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

2a. Błędny kod produktu:

  1. System sygnalizuje wprowadzenie błędnego kodu i odrzuca transakcję

2b. Wybrany towar jest niedostępny:

  1. System sygnalizuje niedostępność produktu i odrzuca transakcję

4a. Płatność kartą:

  1. Klient umieszcza kartę płatniczą w terminalu

  2. Klient wprowadza PIN

  3. System wysyła zapytanie o autoryzację do zewnętrznego systemu bankowego i oczekuje potwierdzenia możliwości zrealizowania transakcji

3a. Błędny PIN:

  1. System sygnalizuje wprowadzenie niepoprawnego PINu i prosi klienta o ponowne wprowadzenie go lub płatność gotówką

3b. Błąd współpracy z systemem zewnętrznym:

  1. System sygnalizuje błąd i prosi klienta o płatność gotówką
  1. System otrzymuje informację o akceptacji płatności
4a. System dostaje informację o odrzuceniu płatności:

  1. System sygnalizuje informację o odrzuceniu płatności klientowi i prosi o płatność gotówką

4b. Płatność gotówką:

  1. Klient wprowadza gotówkę do automatu
1a. Klient wrzucił zbyt małą kwotę:

  1. System informuje klienta o brakującej kwocie
  1. System wydaje resztę i aktualizuje informajcę o posiadanej gotówce
2a. Automat nieposiada wystarczającej liczby monet do wydania reszty:

  1. Automat oddaje klientowi wrzuconą kwotę
  
  2. System informuje klienta o braku możliwości wydania reszty od otrzymanej gotówki i prosi o użycie mniejszych nominałów lub płatność kartą

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

  1. Kod produktu składa się z 3 cyfr

4a. PIN składa się z 4 cyfr

4a. Połączenie z zewnętrzym systemem bankowym

Kwestie otwarte:

  • Czy udostępniamy udogodnienia dla osób niedowidzących (np. odczytywanie głosowe komunikatów itp.)?