uc9
This commit is contained in:
commit
b671bfce54
57
UseCase_1.md
57
UseCase_1.md
@ -1,57 +0,0 @@
|
|||||||
# **Projekt: Automat**
|
|
||||||
---
|
|
||||||
## Opis skrócony przypadków użycia
|
|
||||||
---
|
|
||||||
### Aktorzy procesu i ich cele:
|
|
||||||
| Aktor | Cel |
|
|
||||||
|---|---|
|
|
||||||
Klient | zakup produktów |
|
|
||||||
| Zaopatrzeniowiec | Uzupełnienie brakujących produktów (lub tych które się kończą) i aktualizuje stanu maszyny (w tym gotówkę) |
|
|
||||||
| Serwisant | Przeprowadzenie serwisu automatu |
|
|
||||||
| System płatniczy | Realizacja transakcji gotówkowych i płatności kartą |
|
|
||||||
|
|
||||||
### Słownik:
|
|
||||||
| Hasło | Opis |
|
|
||||||
|---|---|
|
|
||||||
| Serwisant | odpowiedzialna za utrzymanie poprawnego działania automatu, wsparcie techniczne |
|
|
||||||
|
|
||||||
### UseCases:
|
|
||||||
---
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 1: Automat - Wysłanie komunikatu o stanie magazynowym produktów**
|
|
||||||
Dział zaopatrzeniowy wysyła prośbę o raport stanu magazynowego wszystkich produktów do maszyny o odpowiednim ID. Automat sprawdza stan wszystkich produktów. Automat wysyła raport stanu do działu zaopatrzenia (ilość każdego z produktów).
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 2: Automat- sprzedaż produktu**
|
|
||||||
Klient wprowadza dostępny numer produktu. Automat wyświetla konieczną do zapłacenia kwotę. Klient dokonuje płatności(patrz UC 3 lub UC4). Automat przygotowuje i wydaje produkt. Automat sprawdza stan magazynowy zakupionego produktu. Jeśli, stan magazynowy tego produktu jest równy minimalnemu stanowi magazynowemu, automat poprzez sieć internetową wysyła informację do działu zaopatrzenia ze swoim ID i ID produktu.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 3: Automat - płatność gotówką**
|
|
||||||
Klient wrzuca monety lub podaje banknoty. Automat sumuje pieniądze i wyświetla pozostałą wartość w czasie rzeczywistym. Jeśli wartość zamówienia zostanie osiągnięta, automat akceptuje płatność. Nadwyżka salda oznacza wydanie reszty. Jeżeli stan któregoś z nominałów jest mniejszy od minimalnego, automat wysyła informację do działu zaopatrzenia ze swoim ID, nominałem i jego ilością.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 4: Automat - płatność kartą**
|
|
||||||
Klient wybiera płatność kartą. Automat uruchamia terminal. Terminal łączy się z serwisem płatniczym. Automat wyświetla wartość zamówienia na terminalu. Klient dokonuje płatności kartą. Automat wysyła dane potrzebne do przelewu. Automat przetwarza informacje zwrotną. Automat akceptuje transakcje.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 5: Serwisant - Przeprowadzenie serwisu automatu - “diagnostyka automatu”**
|
|
||||||
Serwisant, przy pomocy dedykowanego systemu uruchamia opcję “diagnostyka automatu”. Automat zmienia swój stan z “gotowy do użytku” na “tryb diagnostyczny”. Automat przeprowadza przygotowaną procedurę diagnozy. Automat generuje raport i wysyła go do działu serwisu. Automat zmienia swój stan na “gotowy do użytku”.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 6: Zaopatrzeniowiec – Dodanie pieniędzy do automatu**
|
|
||||||
Zaopatrzeniowiec wybiera w systemie opcję “Dodanie pieniędzy”. Zaopatrzeniowiec dodaje monety do poszczególnych przegródek na odpowiednie nominały. Zaopatrzeniowiec włącza funkcję “przeliczenia pieniędzy”. Automat przelicza monety i banknoty oraz wysyła informację do działu zaopatrzeniowego o nowym stanie kasetki. Zaopatrzeniowiec wyłącza funkcję dodawania pieniędzy i przełącza automat w tryb “gotowy do użytku”.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 7: Zaopatrzeniowiec – Dodanie towaru do automatu**
|
|
||||||
Zaopatrzeniowiec uzupełnia brakujący towar w automacie. Po uzupełnieniu wybiera w systemie opcję “Uzupełniono towar”. Następnie system czujników w automacie sprawdza nowy stan poszczególnych produktów i wysyła odpowiedni raport do działu zaopatrzeniowego. Automat przechodzi w stan gotowości do zamknięcia. Po zamknięciu automat przechodzi w tryb “gotowy do użytku”.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 8: Serwisant – Naprawa automatu w przypadku awarii systemu**
|
|
||||||
Serwisant wyłącza automat. Następnie pobiera logi systemowe z automatu w celu ich analizy (znalezienia błędu). Po analizie serwisant podpina się do systemu i przełącza go w stan naprawy. Po naprawie serwisant przeprowadza scenariusz zakupu (patrz UC2) a następnie gdy przeszedł on testy to przełącza go w stan gotowości do działania.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 9 Automat- Generowanie raportu ze sprzedaży**
|
|
||||||
Po wybraniu funkcji “Raport sprzedaży” automat generuje raport, w którym znajdują się informacje kiedy dany produkt został wykupiony i po jakim czasie od ostatniego uzupełninia towaru. Raport po wygenerowaniu zostanie wysłany na działu zaopatrzeniowego.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 10 Zaopatrzeniowiec - Pobranie pieniędzy z automatu**
|
|
||||||
Zaopatrzeniowiec przełącza automat w stan pobrania pieniędzy. Czujniki w kasetce przeliczają ilość pieniędzy do wydania i następnie generują raport i wysyłają go do działu zaopatrzeniowego i właściciela automatu. Zaopatrzeniowiec pobiera pieniądze. Zaopatrzeniowiec wyłącza funkcję pobierania pieniędzy i przełącza automat w tryb “gotowy do użytku”.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 11 Automat - Awaryjne wyłączenie się automatu**
|
|
||||||
Automat jest odporny na pojawienie się błędów systemowych podczas działania. W przypadku natrafienia na jeden z nich, automat nie wyłącza się. Zostaje automatycznie pobierany raport błędu, a szczegółowe dane w nim zawarte zostają przesłane do specjalnego systemu powiadomień serwisanta.
|
|
||||||
|
|
||||||
**Use Case 12 Automat - Alarm przy próbie włamania**
|
|
||||||
Automat za pomocą specjalnego czujnika wykrywa nieautoryzowane otwarcie. Oznacza to próbę włamania. Automat włącza alarm dźwiękowy oraz wysyła powiadomienie z dokładnym czasem oraz identyfikatorem maszyny. Serwisant otrzymuje powiadomienie w specjalnym systemie i jest w stanie wyłączyć alarm dźwiękowy zdalnie.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
94
use-case-9.md
Normal file
94
use-case-9.md
Normal file
@ -0,0 +1,94 @@
|
|||||||
|
Use Case 9: Automat- Generowanie raportu ze sprzedaży
|
||||||
|
=====================
|
||||||
|
|
||||||
|
**Aktor podstawowy: Klient**
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
||||||
|
-----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
- Odbiorca1: oczekiwania ...
|
||||||
|
|
||||||
|
- Odbiorca2: oczekiwania ...
|
||||||
|
|
||||||
|
- Odbiorca3: oczekiwania ...
|
||||||
|
|
||||||
|
Warunki wstępne:
|
||||||
|
----------------
|
||||||
|
|
||||||
|
...
|
||||||
|
|
||||||
|
Warunki końcowe:
|
||||||
|
----------------
|
||||||
|
|
||||||
|
...
|
||||||
|
|
||||||
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
||||||
|
---------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
1. Krok 1 scenariusza głównego. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. -->
|
||||||
|
2. Krok 2 scenariusza głównego. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. -->
|
||||||
|
3. Krok 3 scenariusza głównego. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) -->
|
||||||
|
4. ....
|
||||||
|
|
||||||
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
||||||
|
------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku -->
|
||||||
|
|
||||||
|
1. krok pierwszy rozszerzenia *a
|
||||||
|
2. krok drugi rozszerzenia *a
|
||||||
|
|
||||||
|
3a. nazwa rozszerzenia <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin -->
|
||||||
|
|
||||||
|
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
|
||||||
|
2. krok drugi rozszerzenia 3a
|
||||||
|
|
||||||
|
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
||||||
|
|
||||||
|
1. Krok pierwszy.
|
||||||
|
2. Krok drugi.
|
||||||
|
3. ...
|
||||||
|
|
||||||
|
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
||||||
|
|
||||||
|
1. Krok pierwszy.
|
||||||
|
2. ...
|
||||||
|
|
||||||
|
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
|
||||||
|
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
|
||||||
|
|
||||||
|
3b. nazwa rozszerzenia
|
||||||
|
|
||||||
|
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
|
||||||
|
2. krok drugi rozszerzenia 3b
|
||||||
|
3. ...
|
||||||
|
|
||||||
|
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
|
||||||
|
|
||||||
|
Wymagania specjalne:
|
||||||
|
--------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
|
||||||
|
|
||||||
|
- ...
|
||||||
|
|
||||||
|
- ...
|
||||||
|
|
||||||
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
||||||
|
---------------------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
2a. ...
|
||||||
|
|
||||||
|
2b. ...
|
||||||
|
|
||||||
|
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
||||||
|
|
||||||
|
Kwestie otwarte:
|
||||||
|
----------------
|
||||||
|
|
||||||
|
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
|
||||||
|
|
||||||
|
- ...
|
||||||
|
|
||||||
|
- ...
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user