Update UC-8

This commit is contained in:
Dominik Strzałko 2020-11-25 08:51:27 +01:00
parent e0b8f7d1a8
commit d103594d9b

View File

@ -1,45 +1,65 @@
Use Case 8: Serwisant Naprawa automatu w przypadku awarii systemu Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
===================== =====================
**Aktor podstawowy:** <!-- np. Klient --> **Aktor podstawowy:** Serwisant
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: **Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**:
------------------------------------------------ ------------------------------------------------
- Odbiorca1: oczekiwania ... - **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
- Odbiorca2: oczekiwania ... - **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
- Odbiorca3: oczekiwania ... - **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
Warunki wstępne: **Warunki wstępne**:
---------------- Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
... ...
Warunki końcowe: **Warunki końcowe**:
---------------- Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
... ...
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): **Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**:
--------------------------------------- ---------------------------------------
1. Krok 1 scenariusza głównego. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. --> 1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
2. Krok 2 scenariusza głównego. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. --> 2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
3. Krok 3 scenariusza głównego. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) --> 3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie
4. .... 4. Serwisant analizuje błędy
5. Serwisant Naprawia automat
6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
9. Serwisant zamyka automat
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): **Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):**
------------------------------------ ------------------------------------
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku --> *a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
1. krok pierwszy rozszerzenia *a 1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
2. krok drugi rozszerzenia *a
3a. nazwa rozszerzenia <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin --> 2a. Laptop nie chce się zrestartować
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
2. System odtwarza system przed zawieszeniem
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
1. Serwisant demontuje płytę główną
2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a 1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
2. krok drugi rozszerzenia 3a 2. krok drugi rozszerzenia 3a
@ -58,37 +78,34 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
3. krok trzeci rozszerzenia 3a 3. krok trzeci rozszerzenia 3a
4. krok czwarty rozszerzenia 3a 4. krok czwarty rozszerzenia 3a
3b. nazwa rozszerzenia 3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b 1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
2. krok drugi rozszerzenia 3b
3. ...
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 --> 3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
Wymagania specjalne: **Wymagania specjalne**:
-------------------- --------------------
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. --> - Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
- ... - ...
- ... - ...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: **Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane**:
--------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------
2a. ... 2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
2b. ... 2b. ...
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. --> 3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
Kwestie otwarte: **Kwestie otwarte**:
---------------- ----------------
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?--> - Czy dopuszczamy w 100% zdalną naprawę?
- Jaki jest system zabezpieczeń przed włamaniem do systemu automatu?
- ...
- ... - ...