Update UC-8

This commit is contained in:
Dominik Strzałko 2020-11-25 08:51:27 +01:00
parent e0b8f7d1a8
commit d103594d9b

View File

@ -1,94 +1,111 @@
Use Case 8: Serwisant Naprawa automatu w przypadku awarii systemu Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
===================== =====================
**Aktor podstawowy:** <!-- np. Klient --> **Aktor podstawowy:** Serwisant
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: **Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**:
------------------------------------------------ ------------------------------------------------
- Odbiorca1: oczekiwania ... - **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
- Odbiorca2: oczekiwania ... - **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
- Odbiorca3: oczekiwania ... - **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
Warunki wstępne: **Warunki wstępne**:
---------------- Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
... ...
Warunki końcowe: **Warunki końcowe**:
---------------- Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
... ...
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): **Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**:
--------------------------------------- ---------------------------------------
1. Krok 1 scenariusza głównego. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. --> 1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
2. Krok 2 scenariusza głównego. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. --> 2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
3. Krok 3 scenariusza głównego. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) --> 3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie
4. .... 4. Serwisant analizuje błędy
5. Serwisant Naprawia automat
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): 6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
------------------------------------ 7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku --> 9. Serwisant zamyka automat
1. krok pierwszy rozszerzenia *a **Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):**
2. krok drugi rozszerzenia *a ------------------------------------
3a. nazwa rozszerzenia <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin --> *a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a 1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
2. krok drugi rozszerzenia 3a
2a. Laptop nie chce się zrestartować
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi. 2. System odtwarza system przed zawieszeniem
3. ...
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
1. Krok pierwszy.
2. ...
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
3. krok trzeci rozszerzenia 3a 1. Serwisant demontuje płytę główną
4. krok czwarty rozszerzenia 3a 2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3b. nazwa rozszerzenia
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
2. krok drugi rozszerzenia 3b 1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
3. ... 2. krok drugi rozszerzenia 3a
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 --> 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
Wymagania specjalne: 1. Krok pierwszy.
-------------------- 2. Krok drugi.
3. ...
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
- ...
1. Krok pierwszy.
- ... 2. ...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: 3. krok trzeci rozszerzenia 3a
--------------------------------------------------------------- 4. krok czwarty rozszerzenia 3a
2a. ... 3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
2b. ... 1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. --> 3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
Kwestie otwarte: **Wymagania specjalne**:
---------------- --------------------
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?--> - Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
- ... - ...
- ...
**Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane**:
---------------------------------------------------------------
2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
2b. ...
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
**Kwestie otwarte**:
----------------
- Czy dopuszczamy w 100% zdalną naprawę?
- Jaki jest system zabezpieczeń przed włamaniem do systemu automatu?
- ... - ...