Update UC-8

This commit is contained in:
Dominik Strzałko 2020-11-25 08:51:27 +01:00
parent e0b8f7d1a8
commit d103594d9b

View File

@ -1,94 +1,111 @@
Use Case 8: Serwisant Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
=====================
**Aktor podstawowy:** <!-- np. Klient -->
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
------------------------------------------------
- Odbiorca1: oczekiwania ...
- Odbiorca2: oczekiwania ...
- Odbiorca3: oczekiwania ...
Warunki wstępne:
----------------
...
Warunki końcowe:
----------------
...
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Krok 1 scenariusza głównego. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. -->
2. Krok 2 scenariusza głównego. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. -->
3. Krok 3 scenariusza głównego. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) -->
4. ....
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku -->
1. krok pierwszy rozszerzenia *a
2. krok drugi rozszerzenia *a
3a. nazwa rozszerzenia <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin -->
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
2. krok drugi rozszerzenia 3a
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi.
3. ...
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. ...
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
3b. nazwa rozszerzenia
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
2. krok drugi rozszerzenia 3b
3. ...
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
Wymagania specjalne:
--------------------
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
- ...
- ...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
2a. ...
2b. ...
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
Kwestie otwarte:
----------------
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
- ...
Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
=====================
**Aktor podstawowy:** Serwisant
**Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**:
------------------------------------------------
- **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
- **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
- **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
**Warunki wstępne**:
Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
...
**Warunki końcowe**:
Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
...
**Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**:
---------------------------------------
1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie
4. Serwisant analizuje błędy
5. Serwisant Naprawia automat
6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
9. Serwisant zamyka automat
**Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):**
------------------------------------
*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
2a. Laptop nie chce się zrestartować
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
2. System odtwarza system przed zawieszeniem
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
1. Serwisant demontuje płytę główną
2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
2. krok drugi rozszerzenia 3a
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi.
3. ...
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. ...
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
**Wymagania specjalne**:
--------------------
- Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
- ...
- ...
**Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane**:
---------------------------------------------------------------
2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
2b. ...
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
**Kwestie otwarte**:
----------------
- Czy dopuszczamy w 100% zdalną naprawę?
- Jaki jest system zabezpieczeń przed włamaniem do systemu automatu?
- ...