Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu ===================== **Aktor podstawowy:** Serwisant **Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**: ------------------------------------------------ - **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu - **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji. - **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego **Warunki wstępne**: Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu ... **Warunki końcowe**: Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu ... **Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**: --------------------------------------- 1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat 2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło 3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie 4. Serwisant analizuje błędy 5. Serwisant Naprawia automat 6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat 7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu 8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy 9. Serwisant zamyka automat **Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):** ------------------------------------ *a. Laptop służący do naprawy się zawiesza 1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu 2a. Laptop nie chce się zrestartować 1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali 2. System odtwarza system przed zawieszeniem 2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe 1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego 2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów 1. Serwisant demontuje płytę główną 2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną 3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd 1. krok pierwszy rozszerzenia 3a 2. krok drugi rozszerzenia 3a 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a 1. Krok pierwszy. 2. Krok drugi. 3. ... 2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a 1. Krok pierwszy. 2. ... 3. krok trzeci rozszerzenia 3a 4. krok czwarty rozszerzenia 3a 3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie 1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego 3-4a. nazwa rozszerzenia **Wymagania specjalne**: -------------------- - Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego - ... - ... **Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane**: --------------------------------------------------------------- 2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu 2b. ... 3a. ... **Kwestie otwarte**: ---------------- - Czy dopuszczamy w 100% zdalną naprawę? - Jaki jest system zabezpieczeń przed włamaniem do systemu automatu? - ...