Zaktualizuj 'route-planning.md'
This commit is contained in:
parent
d7a13e144d
commit
c029bcc577
@ -13,9 +13,21 @@ Naszą główną funkcją jest funkcja `aStar(startField, goalField)`, przyjmuje
|
||||
|
||||
<br>
|
||||
|
||||
- Dodajemy pierwszy element który będziemy sprawdzać do listy openSet: `addToOpenSet(openSet, startField)`
|
||||
- Dodajemy pierwszy element który będziemy sprawdzać do listy openSet: `openSet.push(startField);`
|
||||
- Kolorujemy punkt startowy na zielono: `colorGreen(startField, animationFrame);`
|
||||
- Dopuki lista `openSet` nie bedzie pusta sprawdzamy jej elementy: `while(openSet.length > 0)`
|
||||
- Wybieramy najbardziej obiecujący element z zbioru `openSet`: `let current = findLowestFScore(openSet, goalField)`
|
||||
- Wybieramy najbardziej obiecujący element z zbioru `openSet`:
|
||||
|
||||
```javascript
|
||||
let winner = 0;
|
||||
for(let i = 0; i < openSet.length; i++){
|
||||
if (openSet[i].f < openSet[winner].f){
|
||||
winner = i
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
||||
let current = openSet[winner];
|
||||
```
|
||||
- Jeśli pole `current` okaże się naszym celem tworzymy ścieszkę z punktu startowego do naszego celu.
|
||||
|
||||
```javascript
|
||||
@ -32,15 +44,16 @@ if(current === goalField){
|
||||
|
||||
```javascript
|
||||
for(var i = 0; i < path.length; i++){
|
||||
colorYellow(path[i]);
|
||||
animationFrame = colorYellow(path[i], animationFrame);
|
||||
}
|
||||
return path
|
||||
return path;
|
||||
```
|
||||
- Jeśli pole `current` nie jest naszym celem, to usuwamy je z listy `openSet` i dodajemy do listy `closedSet`
|
||||
- Jeśli pole `current` nie jest naszym celem, to usuwamy je z listy `openSet`, dodajemy do listy `closedSet` oraz kolorujemy je na czerwono.
|
||||
|
||||
```javascript
|
||||
removeFromSet(openSet, current);
|
||||
addToClosedSet(closedSet, current);
|
||||
closedSet.push(current);
|
||||
animationFrame = colorRed(current, animationFrame);
|
||||
```
|
||||
- Pobieramy sąsiadów pola `current`: `var neighbors = current.neighbors;`
|
||||
- Dla każdego sąsiada obliczamy koszt dotarcia do niego z punktu początkowego najlepszą ścieszką.
|
||||
@ -55,15 +68,35 @@ for(var i = 0; i < neighbors.length; i++){
|
||||
neighbor.gScore = tempG;
|
||||
}
|
||||
} else {
|
||||
neighbor.gScore = tempG;
|
||||
addToOpenSet(openSet, neighbor);
|
||||
neighbor.g = tempG;
|
||||
openSet.push(neighbor);
|
||||
animationFrame = colorGreen(neighbor,animationFrame);
|
||||
}
|
||||
```
|
||||
- Po przypisaniu kosztu do sąsiada dodajemy jego odległość do celu:<br>`neighbor.heuristic = getDistance(neighbor, goalField);`,
|
||||
- Po przypisaniu kosztu do sąsiada przypisujemy jego odległość do celu:<br>`neighbor.h = getDistance(neighbor, goalField);
|
||||
|
||||
- ??????????: `neighbor.f = neighbor.gScore + neighbor.heuristic;`
|
||||
- sume jego kosztu oraz heurystki: `neighbor.f = neighbor.g + neighbor.h;`
|
||||
- oraz jego poprzednika: `neighbor.previous = current;`
|
||||
|
||||
### Definicja funkcji następnika
|
||||
|
||||
Następnik wybierany jest z listy sąsiadów poprzednio wybranych pól. Jest to najbardziej obiecujące pole `current`,
|
||||
tzn. pole o najmniejszej sumie kosztu przejścia do niego z punktu startowego oraz heurystki.
|
||||
|
||||
```javascript
|
||||
let winner = 0;
|
||||
for(let i = 0; i < openSet.length; i++){
|
||||
if (openSet[i].f < openSet[winner].f){
|
||||
winner = i
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
let current = openSet[winner];
|
||||
```
|
||||
|
||||
### Definicja przyjętej heurystyki
|
||||
Jest to szacowana odległość od sprawdzanego pola do celu. Obliczana jest za pomocą wzoru na odległość Manhattana.
|
||||
|
||||
`|x1 - x2| + |y1 - y2|`
|
||||
|
||||
### Testowanie projektu
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user