Projekt implementuje tworzenie drzewa decyzyjnego wykorzystującego algorytm ID3, ktióre pomaga określić chęci do pracy agenta na podstawie warunków panujących na planszy.
Cechą charakterystyczną algorytmu jest wybór atrybutów dla których kolejno przeprowadzane są testy taki, aby końcowe drzewo było jak najprostsze i jak najefektywniejsze. Wybór atrybutów opiera się na liczeniu entropii, co pozwala obliczyć, wybór którego z atrybutów da największy przyrost informacji.
Entropia jest miarą ilości informacji - im mniejsza entropia, tym więcej informacji. W przypadku problemu klasyfikacji przykładów do dwóch odrębnych klas, wzór na entropię przedstawia się następująco:
Entropy(S) = - ∑ pᵢ * log₂(pᵢ) ; i = 1 to n
gdzie:
Z - źródło informacji
p - prawdopodobieństwo wystąpienia przykładu pozytywnego w zbiorze trenującym
(1-p) - prawdopodobieństwo wystąpienia przykładu negatywnego w zbiorze trenującym
Zestaw budujący drzewo to lista zawierająca 24 przykładów waruków panujących na polu. Atrybyty zapisane są w formacie ['pogoda', 'ile_chwastow', 'ile_burakow', 'czy_chce_pracowac']. Przykłady ze zbioru:
Podprojet uruchamiany jest za pomocą klawisza *F5*. Pobierane są inforamcje o warunkach panujących na polu, na podstawie których oceniana jest chęć do pracy.