Update 'route-planning.md'
This commit is contained in:
parent
ff69cac109
commit
34039542bd
@ -3,3 +3,113 @@
|
||||
**Członkowie zespołu:** Marcin Kwapisz, Kamila Matysiak, Piotr Rychlicki, Justyna Zarzycka
|
||||
|
||||
**Temat projektu:** Inteligentny Traktor
|
||||
|
||||
**klawisz B** - uruchomienie automatycznego znadjdwowania ścieżki dla jednego z trybów pracy:
|
||||
* 1 - podlewanie
|
||||
* 2 - odchwaszczanie
|
||||
* 3 - sadzenie
|
||||
* 4 - zbieranie
|
||||
|
||||
|
||||
## Pętla główna strategii przeszukiwania
|
||||
|
||||
* spradzenie aktualnego trybu pracy traktora:
|
||||
```
|
||||
if activity == 0:
|
||||
avaiable_value = [0,1,2,3]
|
||||
elif activity == 1:
|
||||
avaiable_value = [1,3,5,7]
|
||||
elif activity == 2:
|
||||
avaiable_value = [0,1,4,5]
|
||||
elif activity == 3:
|
||||
avaiable_value = [8]
|
||||
```
|
||||
|
||||
* ustalenie pozycji startowej
|
||||
* sprawdzenie czy pozycja startowa równa się pozyzji końcowej
|
||||
* jeżeli nie, ustalenie w którą stronę poruszy się traktor:
|
||||
|
||||
```
|
||||
if start_position == end_point:
|
||||
work([int(((config.TRAKTOR_POZ[1]-5)/70)-1), int(((config.TRAKTOR_POZ[0]-5)/70)-1)])
|
||||
else:
|
||||
route = a_star(start_position,end_point)
|
||||
for i in route[::-1]:
|
||||
poz = [int(((config.TRAKTOR_POZ[1]-5)/70)-1), int(((config.TRAKTOR_POZ[0]-5)/70)-1)]
|
||||
if i[0]> poz[0]:
|
||||
move_down()
|
||||
elif i[0]< poz[0]:
|
||||
move_up()
|
||||
elif i[1]> poz[1]:
|
||||
move_right()
|
||||
elif i[1]< poz[1]:
|
||||
move_left()
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
time.sleep(2)
|
||||
work([int(((config.TRAKTOR_POZ[1]-5)/70)-1), int(((config.TRAKTOR_POZ[0]-5)/70)-1)])
|
||||
```
|
||||
|
||||
* funkcja A*, jest to algorytm, którego zadaniem jest znalezienie najkrótszej trasy dla traktora:
|
||||
|
||||
```
|
||||
def a_star(start, end):
|
||||
a_queue = PriorityQueue()
|
||||
a_queue.put(start,0)
|
||||
cost = {tuple(start): 0}
|
||||
path_from = {tuple(start): None}
|
||||
finall_path = [tuple(end)]
|
||||
found = 0
|
||||
while not a_queue.empty():
|
||||
current = tuple(a_queue.get())
|
||||
|
||||
if current == tuple(end):
|
||||
break
|
||||
|
||||
for next in points(current):
|
||||
new_cost = cost[tuple(current)] + int(config.POLE_STAN[next[0],next[1]])
|
||||
if tuple(next) not in cost or new_cost < cost[tuple(next)]:
|
||||
cost[tuple(next)] = new_cost
|
||||
priority = new_cost + heuristic(end, next)
|
||||
a_queue.put(next,priority)
|
||||
path_from[tuple(next)] = current
|
||||
if next == end:
|
||||
found = 1
|
||||
break
|
||||
if found:
|
||||
break
|
||||
|
||||
pth = path_from[tuple(end)]
|
||||
while not pth==tuple(start):
|
||||
finall_path.append(pth)
|
||||
pth = path_from[pth]
|
||||
|
||||
return finall_path
|
||||
```
|
||||
|
||||
## Funkcja następnika
|
||||
|
||||
```
|
||||
for next in points(current):
|
||||
new_cost = cost[tuple(current)] + int(config.POLE_STAN[next[0],next[1]])
|
||||
if tuple(next) not in cost or new_cost < cost[tuple(next)]:
|
||||
cost[tuple(next)] = new_cost
|
||||
priority = new_cost + heuristic(end, next)
|
||||
a_queue.put(next,priority)
|
||||
path_from[tuple(next)] = current
|
||||
if next == end:
|
||||
found = 1
|
||||
break
|
||||
if found:
|
||||
break
|
||||
```
|
||||
|
||||
## Heurystyka
|
||||
|
||||
Oszacowuje koszt dotarcia do caleu z akutualnego położenia traktora na planszy
|
||||
|
||||
```
|
||||
def heuristic(a, b):
|
||||
(x1, y1) = a
|
||||
(x2, y2) = b
|
||||
return abs(x1 - x2) + abs(y1 - y2)
|
||||
```
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user