# Sztuczna Inteligencja - Raport 1 **Członkowie zespołu:** Marcin Kwapisz, Kamila Matysiak, Piotr Rychlicki, Justyna Zarzycka **Temat projektu:** Inteligentny Traktor ## Środowisko agenta i reprezentacja wiedzy Projekt został napisany w języku **python**, z użyciem modułów **numpy** oraz **pygame**. ### Plansza Po uruchomieniu programu Numpy generuje kwadratową macierz o 10 wierszach, która jest liczbową reprezentacją naszej planszy(można też umieścić przygotowaną wcześniej macierz zamiast generować ją losowo, jednak trzeba to wykonać na poziomie kodu). Do każdego pola przypisana jest losowa wartość od 0 do 8, które oznaczają: * 0 - pole czyste * 1 - chwasty * 2 - sadzonki * 4 - nawodnienie * 8 - gotowe do zbiorów ![Plansza](raports/images/plansza.png) ### Agent Agent posiada wiedzę o swojej pozycji na planszy oraz stanie poszczególnych pól. Sterowanie agentem: * klawisze W, A, S, D - poruszanie się po planszy * klawisze 1, 2, 3, 4 - przełączanie trybu * spacja - wykonanie czynności Informacje o liczbie przebytych kroków przez traktor, oraz trybie w jakim obecnie pracuje widoczne są w oknie aplikacji pod planszą. ![Informacje](raports/images/info.png) ### Struktura plików projektu * images - grafika aplikacji * raports - raporty * config - plik zawierający podstawowe ustwienia i klasy * main.py - plik rozruchowy programu * functions.py - plik odpowiedzialny za funkcje ### Uruchomienie aplikacji ```bash pip3 install pygame numpy #instalacja modułów python3 main.py #uruchomienie ``` [film dokumentujący uruchomienie aplikacji](https://uam-my.sharepoint.com/personal/pioryc_st_amu_edu_pl/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fpioryc%5Fst%5Famu%5Fedu%5Fpl%2FDocuments%2FSI%20Projekt%20Traktor%2FUruchomienie%5Fagenta%5F07%2E04%2E2020%2Emp4&parent=%2Fpersonal%2Fpioryc%5Fst%5Famu%5Fedu%5Fpl%2FDocuments%2FSI%20Projekt%20Traktor&originalPath=aHR0cHM6Ly91YW0tbXkuc2hhcmVwb2ludC5jb20vOnY6L2cvcGVyc29uYWwvcGlvcnljX3N0X2FtdV9lZHVfcGwvRVZMejk0Z2RCajVLdUp0WjFYZWk2SEFCdm1Dd3UwVzRGbEdlVC1IazNWbFdsdz9ydGltZT02Q0pBc09iYTEwZw)