from typing import List import pygame import sys from pygame.locals import * import functions import os from config import * pygame.init() #Załadowanie zdjęć #Pole tekstowe ILE_RUCHOW = 0 #Init pola gry okno = pygame.display.set_mode((SZER, WYS), 0, 32) #Tytuł okna pygame.display.set_caption(WINDOW_NAME) #Tworzenie powierzchni pola pole_surf = pygame.Surface([POLE_SZER,POLE_WYS]) pole_surf.fill(POLE_COL) pole_surf_rect = pole_surf.get_rect() pole_surf_rect.x = POLE_POZ[0] pole_surf_rect.y = POLE_POZ[1] pole1_surf = pygame.Surface([POLE_SZER+150,POLE_WYS+150]) pole1_surf.fill((0,0,0)) pole1_surf_rect = pole_surf.get_rect() pole1_surf_rect.x = POLE_POZ[0] - 75 pole1_surf_rect.y = POLE_POZ[1] - 75 #Tworzenie pól pola(w sensie właściwe pola do obróbki) #Zezwalamy na przechwytywanie klawiszy pygame.event.pump() ########################################## #główna pętla while True: for event in pygame.event.get(): #zamknięcie okna # print(event) if event.type == QUIT: quit() elif event.type == KEYDOWN: TRAKTOR_POZ_POLA = [int(((TRAKTOR_POZ[1]-5)/70)-1), int(((TRAKTOR_POZ[0]-5)/70)-1)] if functions.pressed(pygame.key.get_pressed(),TRAKTOR_POZ_POLA) == 1: ILE_RUCHOW+=1 #kolor okna okno.fill(COL) #wstawienie pola okno.blit(pole1_surf,pole1_surf_rect) okno.blit(pole_surf,pole_surf_rect) text_value = "Ile ruchów: " + str(ILE_RUCHOW) + " Tryb: " + activity.modes[activity.activity_get_value()] font = pygame.font.Font('freesansbold.ttf', 24) text = font.render(text_value, True, (0, 0, 0), COL) okno.blit(text, text_rect) for i in range(0,700,70): for j in range(0,700,70): pole_surf.blit(images[POLE_STAN[int(i/70),int(j/70)]],(j,i)) traktor_img = pygame.image.load('images/'+traktor.traktor_get()) okno.blit(traktor_img, TRAKTOR_POZ) #aktualizacja okna i wyświetlenie pygame.display.update()