SI_Traktor/SI_Projekt/main.py
2020-04-06 18:17:05 +02:00

69 lines
1.9 KiB
Python

from typing import List
import pygame
import sys
from pygame.locals import *
import functions
import os
from config import *
pygame.init()
#Załadowanie zdjęć
#Pole tekstowe
ILE_RUCHOW = 0
#Init pola gry
okno = pygame.display.set_mode((SZER, WYS), 0, 32)
#Tytuł okna
pygame.display.set_caption(WINDOW_NAME)
#Tworzenie powierzchni pola
pole_surf = pygame.Surface([POLE_SZER,POLE_WYS])
pole_surf.fill(POLE_COL)
pole_surf_rect = pole_surf.get_rect()
pole_surf_rect.x = POLE_POZ[0]
pole_surf_rect.y = POLE_POZ[1]
pole1_surf = pygame.Surface([POLE_SZER+150,POLE_WYS+150])
pole1_surf.fill((0,0,0))
pole1_surf_rect = pole_surf.get_rect()
pole1_surf_rect.x = POLE_POZ[0] - 75
pole1_surf_rect.y = POLE_POZ[1] - 75
#Tworzenie pól pola(w sensie właściwe pola do obróbki)
#Zezwalamy na przechwytywanie klawiszy
pygame.event.pump()
##########################################
#główna pętla
while True:
for event in pygame.event.get():
#zamknięcie okna
# print(event)
if event.type == QUIT:
quit()
elif event.type == KEYDOWN:
TRAKTOR_POZ_POLA = [int(((TRAKTOR_POZ[1]-5)/70)-1), int(((TRAKTOR_POZ[0]-5)/70)-1)]
if functions.pressed(pygame.key.get_pressed(),TRAKTOR_POZ_POLA) == 1:
ILE_RUCHOW+=1
#kolor okna
okno.fill(COL)
#wstawienie pola
okno.blit(pole1_surf,pole1_surf_rect)
okno.blit(pole_surf,pole_surf_rect)
text_value = "Ile ruchów: " + str(ILE_RUCHOW) + " Tryb: " + activity.modes[activity.activity_get_value()]
font = pygame.font.Font('freesansbold.ttf', 24)
text = font.render(text_value, True, (0, 0, 0), COL)
okno.blit(text, text_rect)
# pole_surf.blit(images[4], (0,0))
for i in range(0,700,70):
for j in range(0,700,70):
pole_surf.blit(images[POLE_STAN[int(i/70),int(j/70)]],(j,i))
okno.blit(traktor_img, TRAKTOR_POZ)
#aktualizacja okna i wyświetlenie
pygame.display.update()