przyrost1
This commit is contained in:
parent
edd59c603e
commit
0e8a2a72ef
5
.gitignore
vendored
Normal file
5
.gitignore
vendored
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
||||
#vs code
|
||||
.vscode/
|
||||
|
||||
#pycache
|
||||
__pycache__/
|
11
README.md
11
README.md
@ -1,5 +1,16 @@
|
||||
# AIProjekt
|
||||
|
||||
## Uruchomienie pierwszej czesci projektu
|
||||
|
||||
Wymagania:
|
||||
* python 3.7
|
||||
* zainstalowana paczka pygame (np. pip3 install pygame)
|
||||
|
||||
|
||||
Wpisanie komendy w glownym folderze: <br> `python3 main.py`
|
||||
|
||||
## Notatki wstepne
|
||||
|
||||
Pomysły na projekt indywidualny:
|
||||
1. Decyzja odnoścnie ruchu (szukanie najlepszej ścieżki)
|
||||
2. Decycja czy sadzić roślinę
|
||||
|
42
main.py
Normal file
42
main.py
Normal file
@ -0,0 +1,42 @@
|
||||
import pygame, sys
|
||||
from traktor import Traktor
|
||||
|
||||
class Game(object):
|
||||
|
||||
def __init__(self):
|
||||
|
||||
#inicjalizacja
|
||||
pygame.init()
|
||||
self.pole = pygame.display.set_mode((1000,720))
|
||||
|
||||
self.player = Traktor(self)
|
||||
|
||||
while True:
|
||||
#obsługa zdarzń
|
||||
for event in pygame.event.get():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
pygame.quit()
|
||||
sys.exit(0)
|
||||
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
self.tick()
|
||||
#rysowanie
|
||||
self.pole.fill((0,0,0))
|
||||
self.rysowanie()
|
||||
pygame.display.flip()
|
||||
|
||||
|
||||
def tick(self):
|
||||
#sprawdzanie klikniecia
|
||||
|
||||
self.player.tick()
|
||||
|
||||
|
||||
def rysowanie(self):
|
||||
#rysowanie
|
||||
self.player.rysowanie()
|
||||
|
||||
|
||||
if __name__=="__main__":
|
||||
Game()
|
29
traktor.py
Normal file
29
traktor.py
Normal file
@ -0,0 +1,29 @@
|
||||
import pygame
|
||||
from pygame.math import Vector2
|
||||
|
||||
class Traktor(object):
|
||||
|
||||
def __init__(self, game):
|
||||
#przekazywanie okiektu gra obiektowi traktor
|
||||
self.game = game
|
||||
|
||||
self.pozycja = Vector2(0,0)
|
||||
|
||||
|
||||
def tick(self):
|
||||
#kliknięcia
|
||||
pressed = pygame.key.get_pressed()
|
||||
if pressed[pygame.K_UP]:
|
||||
self.pozycja.y -= 5
|
||||
if pressed[pygame.K_DOWN]:
|
||||
self.pozycja.y += 5
|
||||
if pressed[pygame.K_RIGHT]:
|
||||
self.pozycja.x += 5
|
||||
if pressed[pygame.K_LEFT]:
|
||||
self.pozycja.x -= 5
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
def rysowanie(self):
|
||||
rect = pygame.Rect(self.pozycja.x, self.pozycja.y ,50,50)
|
||||
pygame.draw.rect(self.game.pole, (0,150,255), rect)
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user