From 9a9e7ad6c147d0c94f90d990d809c9f56dc161da Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jakub Adamski Date: Tue, 7 Apr 2020 20:59:26 +0200 Subject: [PATCH] raport --- README.md | 36 ++++++++++++++++++++++++++++++++++-- 1 file changed, 34 insertions(+), 2 deletions(-) diff --git a/README.md b/README.md index 33a03ce..7d52213 100644 --- a/README.md +++ b/README.md @@ -1,6 +1,11 @@ # AIProjekt -## Uruchomienie pierwszej czesci projektu +## Spis treści +* [Uruchomienie](#uruchomienie) +* [Raport 1](#raport-1) +* [Notatki](#notatki) + +## Uruchomienie Wymagania: * python 3.7 @@ -9,7 +14,34 @@ Wymagania: Wpisanie komendy w glownym folderze:
`python3 main.py` -## Notatki wstepne +## Raport 1 + +### Środowisko agenta +Całość środowiska jest napisana za pomocą języka programowania - Python oraz dodatkowej paczki - Pygame. Niebieski kwadrat reprezentuje agenta, plansza to widoczne na ekranie okno z czarnym tłem. +
+ +W naszym projekcie głównym agentem wykonującym określone działania jest traktor. Może się on poruszać po planszy, która będzie podzielona na równe części - mniejsze kwadraty. Zadania traktora to: +* decyzja o sadzeniu/zasianiu rośliny, +* nawożenie, +* zbiory upraw w odpowiednim czasie, +* oraz oczywiście odpowiednie poruszanie się po planszy. + +W danym mniejszym kwadracie, traktor znajdzie wszystkie niezbędne informacje do podjęcia wyżej wymienionych działań. Będą to indywidualne projekty, które wkrótce zrealizujemy i połączymy w całość. + +### Reprezentacja wiedzy +Projekt zostanie napisany w języku Python, wiedzę również będziemy reprezentować za jego pomocą. System opiera się na klasach i zawartych w nich zmiennych oraz metodach. Dzięki temu cała wiedza jest integralną częścią wykorzystywanych narzędzi programistycznych. Dostęp do danych jest szybki i bezproblemowy. +
+ +Utworzyliśmy przykładowe klasy reprezentujące wymienione obiekty: +* roślina oraz dany rodzaj rośliny - marchewka, +* gleba. + +W pliku carrot.py mamy między innymi funkcję add_soil, która dodaje odpowiedni rodzaj gleby (zmienna), w jakim została umieszczona marchewka. Reszta funkcji jest analogiczna i nie będziemy ich omawiać ze względu na dużą ilość. +
+ +Wymienione wyżej klasy zostały utworzone jako przykład i mogą być, w trakcie rozwoju projektu, zmienione bądź dodane nowe. + +## Notatki Pomysły na projekt indywidualny: 1. Decyzja odnoścnie ruchu (szukanie najlepszej ścieżki)