planowanie_ruchu
This commit is contained in:
parent
b55566c193
commit
fa7f01244f
63
dijkstra.py
63
dijkstra.py
@ -1,35 +1,5 @@
|
|||||||
import sys
|
import sys
|
||||||
|
|
||||||
def printSolution(dist, graph):
|
|
||||||
print("Odleglosc punktow od wyznaczonego")
|
|
||||||
for node in range(len(graph)):
|
|
||||||
print("Punkt: {} odleglosc: {}".format(node, dist[node]))
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def minDistance(graph, dist, sptSet):
|
|
||||||
mini = sys.maxsize
|
|
||||||
for v in range(len(graph)):
|
|
||||||
if dist[v] < mini and sptSet[v] == False:
|
|
||||||
mini = dist[v]
|
|
||||||
min_index = v
|
|
||||||
return min_index
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def dijkstra(src, graph):
|
|
||||||
dist = [sys.maxsize] * len(graph)
|
|
||||||
dist[src] = 0
|
|
||||||
sptSet = [False] * len(graph)
|
|
||||||
|
|
||||||
for cout in range(len(graph)):
|
|
||||||
u = minDistance(graph, dist, sptSet)
|
|
||||||
sptSet[u] = True
|
|
||||||
for v in range(len(graph)):
|
|
||||||
if graph[u][v] > 0 and sptSet[v] == False and dist[v] > dist[u] + graph[u][v]:
|
|
||||||
dist[v] = dist[u] + graph[u][v]
|
|
||||||
|
|
||||||
printSolution(dist, graph)
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
# Graf, koszt przejscia 1
|
# Graf, koszt przejscia 1
|
||||||
# 1- 2- 3- 4- 5
|
# 1- 2- 3- 4- 5
|
||||||
# |
|
# |
|
||||||
@ -40,7 +10,6 @@ def dijkstra(src, graph):
|
|||||||
# 20-19-18-17-16
|
# 20-19-18-17-16
|
||||||
# |
|
# |
|
||||||
# 21-22-23-24-25
|
# 21-22-23-24-25
|
||||||
|
|
||||||
graph = [[0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0], #1
|
graph = [[0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0], #1
|
||||||
[1, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0], #2
|
[1, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0], #2
|
||||||
[0, 1, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0], #3
|
[0, 1, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0], #3
|
||||||
@ -67,10 +36,40 @@ graph = [[0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0
|
|||||||
[0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 1], #24
|
[0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 1], #24
|
||||||
[0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0] ] #25
|
[0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0] ] #25
|
||||||
|
|
||||||
|
def printSolution(dist):
|
||||||
|
print("Odleglosc punktow od wyznaczonego")
|
||||||
|
for node in range(len(graph)):
|
||||||
|
print("Punkt: {} odleglosc: {}".format(node, dist[node]))
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def minDistance(dist, sptSet):
|
||||||
|
mini = sys.maxsize
|
||||||
|
for v in range(len(graph)):
|
||||||
|
if dist[v] < mini and sptSet[v] == False:
|
||||||
|
mini = dist[v]
|
||||||
|
min_index = v
|
||||||
|
return min_index
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def dijkstra(src):
|
||||||
|
dist = [sys.maxsize] * len(graph)
|
||||||
|
dist[src] = 0
|
||||||
|
sptSet = [False] * len(graph)
|
||||||
|
|
||||||
|
for cout in range(len(graph)):
|
||||||
|
u = minDistance(dist, sptSet)
|
||||||
|
sptSet[u] = True
|
||||||
|
for v in range(len(graph)):
|
||||||
|
if graph[u][v] > 0 and sptSet[v] == False and dist[v] > dist[u] + graph[u][v]:
|
||||||
|
dist[v] = dist[u] + graph[u][v]
|
||||||
|
|
||||||
|
#printSolution(dist, graph)
|
||||||
|
return dist
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
#wypisuje tylko odpowiednio koszt przejscia do danego punktu
|
#wypisuje tylko odpowiednio koszt przejscia do danego punktu
|
||||||
#struktura grafu jest na tyle uproszczona ze nie trzeba wypisywac po kolei ktore punkty odwiedzamy
|
#struktura grafu jest na tyle uproszczona ze nie trzeba wypisywac po kolei ktore punkty odwiedzamy
|
||||||
#bo idziemy albo o punkt nizej albo wyzej
|
#bo idziemy albo o punkt nizej albo wyzej
|
||||||
#oczywiscie da to sie wszystko jakos bardziej rozwinac
|
#oczywiscie da to sie wszystko jakos bardziej rozwinac
|
||||||
|
|
||||||
dijkstra(2, graph)
|
#dijkstra(2)
|
98
main.py
98
main.py
@ -1,40 +1,126 @@
|
|||||||
import pygame, sys
|
import pygame, sys
|
||||||
from traktor import Traktor
|
from traktor import Traktor
|
||||||
|
import dijkstra as di
|
||||||
|
|
||||||
class Game(object):
|
class Game(object):
|
||||||
|
|
||||||
def __init__(self):
|
def __init__(self):
|
||||||
|
|
||||||
|
#to da sie chyba zrobic lepiej
|
||||||
|
#lokalizacje odpowiednich punktow na planszy
|
||||||
|
lokalizacje = [[0,0],
|
||||||
|
[100, 0],
|
||||||
|
[200, 0],
|
||||||
|
[300, 0],
|
||||||
|
[400, 0],
|
||||||
|
[400, 100],
|
||||||
|
[300, 100],
|
||||||
|
[200, 100],
|
||||||
|
[100, 100],
|
||||||
|
[0, 100],
|
||||||
|
[0, 200],
|
||||||
|
[100, 200],
|
||||||
|
[200, 200],
|
||||||
|
[300, 200],
|
||||||
|
[400, 200],
|
||||||
|
[400, 300],
|
||||||
|
[300, 300],
|
||||||
|
[200, 300],
|
||||||
|
[100, 300],
|
||||||
|
[0, 300],
|
||||||
|
[0, 400],
|
||||||
|
[100, 400],
|
||||||
|
[200, 400],
|
||||||
|
[300, 400],
|
||||||
|
[400, 400]]
|
||||||
|
|
||||||
#inicjalizacja
|
#inicjalizacja
|
||||||
pygame.init()
|
pygame.init()
|
||||||
self.pole = pygame.display.set_mode((1000,720))
|
self.pole = pygame.display.set_mode((501,501))
|
||||||
|
|
||||||
self.player = Traktor(self)
|
self.player = Traktor(self)
|
||||||
|
|
||||||
|
sterowanie = int(input("Podaj czy chcesz sam sterowac traktorem - 1, czy chcesz podawac punkty - 0: "))
|
||||||
|
if sterowanie == 1:
|
||||||
|
sterowanie = True
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
sterowanie = False
|
||||||
|
|
||||||
|
#iohiu;i;gou;ihpiu
|
||||||
while True:
|
while True:
|
||||||
#obsługa zdarzń
|
#obsługa zdarzń
|
||||||
for event in pygame.event.get():
|
for event in pygame.event.get():
|
||||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||||
pygame.quit()
|
pygame.quit()
|
||||||
sys.exit(0)
|
sys.exit(0)
|
||||||
|
#sterowanie traktorem
|
||||||
|
if sterowanie:
|
||||||
|
if event.type == pygame.KEYDOWN :
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_UP:
|
||||||
|
self.player.y -= 100
|
||||||
|
if self.player.y < 0:
|
||||||
|
self.player.y = 0
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
||||||
|
self.player.y += 100
|
||||||
|
if self.player.y > 400:
|
||||||
|
self.player.y = 400
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_RIGHT:
|
||||||
|
self.player.x += 100
|
||||||
|
if self.player.x > 400:
|
||||||
|
self.player.x = 400
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||||
|
self.player.x -= 100
|
||||||
|
if self.player.x < 0:
|
||||||
|
self.player.x = 0
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
#po spacji wpisujemy punkty
|
||||||
|
if event.type == pygame.KEYDOWN :
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_SPACE:
|
||||||
|
pt = 0
|
||||||
|
punkt1 = int(input("Podaj pierwszy punkt (liczba od 0 do 24): "))
|
||||||
|
punkt2 = int(input("Podaj drugi punkt (liczba od 0 do 24): "))
|
||||||
|
dist = di.dijkstra(self.player.punkt)
|
||||||
|
|
||||||
|
if dist[punkt1] < dist[punkt2]:
|
||||||
|
print("Wybralem pierwszy punkt")
|
||||||
|
pt = punkt1
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
print("Wybralem drugi punkt")
|
||||||
|
pt = punkt2
|
||||||
|
|
||||||
|
self.player.x = lokalizacje[pt][0]
|
||||||
|
self.player.y = lokalizacje[pt][1]
|
||||||
|
self.player.punkt = pt
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
self.tick()
|
|
||||||
#rysowanie
|
#rysowanie
|
||||||
self.pole.fill((0,0,0))
|
self.pole.fill((0,0,0))
|
||||||
|
self.krata()
|
||||||
self.rysowanie()
|
self.rysowanie()
|
||||||
pygame.display.flip()
|
pygame.display.flip()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def tick(self):
|
def krata(self):
|
||||||
#sprawdzanie klikniecia
|
#wymiary
|
||||||
|
w= 500
|
||||||
|
rows = 5
|
||||||
|
sizeBtw = w // rows
|
||||||
|
|
||||||
self.player.tick()
|
x = 0
|
||||||
|
y = 0
|
||||||
|
for r in range(rows):
|
||||||
|
x = x + sizeBtw
|
||||||
|
y = y + sizeBtw
|
||||||
|
|
||||||
|
#rysownie karaty
|
||||||
|
pygame.draw.line(self.pole, (255,255,255), (x,0), (x,w))
|
||||||
|
pygame.draw.line(self.pole, (255,255,255), (0,y), (w,y))
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def rysowanie(self):
|
def rysowanie(self):
|
||||||
#rysowanie
|
#rysowanie agenta
|
||||||
self.player.rysowanie()
|
self.player.rysowanie()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
23
traktor.py
23
traktor.py
@ -6,23 +6,12 @@ class Traktor(object):
|
|||||||
def __init__(self, game):
|
def __init__(self, game):
|
||||||
#przekazywanie okiektu gra obiektowi traktor
|
#przekazywanie okiektu gra obiektowi traktor
|
||||||
self.game = game
|
self.game = game
|
||||||
self.pozycja = Vector2(0,0)
|
self.x = 0
|
||||||
|
self.y = 0
|
||||||
|
self.punkt = 0
|
||||||
def tick(self):
|
self.canSteer = True
|
||||||
#kliknięcia
|
|
||||||
pressed = pygame.key.get_pressed()
|
|
||||||
if pressed[pygame.K_UP]:
|
|
||||||
self.pozycja.y -= 5
|
|
||||||
if pressed[pygame.K_DOWN]:
|
|
||||||
self.pozycja.y += 5
|
|
||||||
if pressed[pygame.K_RIGHT]:
|
|
||||||
self.pozycja.x += 5
|
|
||||||
if pressed[pygame.K_LEFT]:
|
|
||||||
self.pozycja.x -= 5
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def rysowanie(self):
|
def rysowanie(self):
|
||||||
obje = pygame.Rect(self.pozycja.x, self.pozycja.y ,50,50)
|
obje = pygame.Rect(self.x, self.y ,99,99)
|
||||||
pygame.draw.rect(self.game.pole, (0,150,255), obje)
|
pygame.draw.rect(self.game.pole, (0,100,255), obje)
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user