AIProjekt/Podprojekt_s444426/soil_upgrade.py
2020-06-09 15:28:02 +02:00

54 lines
1.4 KiB
Python

from datetime import datetime
class Soil:
def __init__(self, pH, dry):
super().__init__()
self._plant = -1 # nowa gleba nie ma roślinki
self._dry = dry # procent wysuszenia gleby, tworząc nową jest nawodniona w 100%
self._pH = pH
def __str__(self):
if self.have_plant():
return f'pH={self._pH}, dry level={self._dry}, plant={self.get_plant().get_name()}'
else:
return f'soil: pH={self._pH}, dry level={self._dry}, plant=none'
# zasadzenie roślinki
def add_plant(self, plant):
if not self.have_plant():
plant.add_soil(self)
self._plant = plant
# zwraca czy w ziemi znajduje się roślinka
def have_plant(self):
return self._plant != -1
# zwraca roślinkę znajdującą się w ziemii
def get_plant(self):
return self._plant
def get_pH(self):
return self._pH
def get_dry_level(self):
return self._dry
# sprawdza w ilu procentach ziemia jest sucha
def is_dry(self):
self.__drying()
if self._dry < 30:
return 'False'
elif 30 <= self._dry < 70:
return 'Medium'
else:
return 'True'
# usuwa roślinkę z ziemi i ją zwraca
def plant_remove(self):
if self.have_plant():
a = self.get_plant()
a.leave_soil()
self._plant = -1
return a