Use Case 5: Wyplata za pomoca BLIKa ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Bank: oczekuje poprawnej operacji wypłaty gotówki z bankomatu Warunki wstępne: ---------------- Bankomat musi posiadać gotówkę. Warunki końcowe: ---------------- Bank zanotowuje dane o transakcji. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient w bankomacie wybiera opcję wypłaty gotówki za pomocą BLIK'a 2. Bankomat prosi klienta o podanie kwoty do wypłacenia. 3. Bankomat prosi klienta o podanie 6 cyfrowego kodu BLIK. 4. Klient w czasie 60 sekund wpisuje kod z telefonu do bankomatu. 5. Bankomat potwierdza zgodność kodu oraz wydaje gotówkę klientowi. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. Bankomat zawiesza się 1. Bankomat anuluje transakcję. 2. Bankomat informuje klienta o zajściu błędu. 3. Bankomat wraca do strony głównej. 2a. Klient wprowadza kwotę lub wybiera kwotę proponowaną przez bankomat 4a. Nieprawidłowy kod BLIK 1. Bankomat informuje klienta o niezgodności kodu BLIK. 2. Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej. 4b. Kod BLIK jest za krótki 1. Bankomat po czasie oczekiwania informuje o błędzie i anuluje transakcje. 2. Bankomat wraca do strony głównej. 5a. Brak wystarczającej kwoty na koncie 1. Bankomat informuje o braku wystarczającej kwoty na koncie klienta i anuluje transakcje. 2. Bankomat wraca do strony głównej. 2-4. Klient rezygnuje z transakcji 1. Bankomat po ustalonym czasie informuje o braku aktywności. 2. Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej. Wymagania specjalne: -------------------- - Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. - Program posiada trigger dla zacięcia się systemu. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 4a. Kod BLIK składa się z 6 cyfr. Kwestie otwarte: ---------------- -Jaki czas ustalić na oczekiwanie aktywności klienta?