diff --git a/README.md b/README.md
index 7d52213..75b9e93 100644
--- a/README.md
+++ b/README.md
@@ -2,6 +2,7 @@
## Spis treści
* [Uruchomienie](#uruchomienie)
+* [Wykrywanie roślin](#wykrywanie-roślin)
* [Raport 1](#raport-1)
* [Notatki](#notatki)
@@ -14,6 +15,11 @@ Wymagania:
Wpisanie komendy w glownym folderze:
`python3 main.py`
+
+## Wykrywanie roślin
+Podprojekt na osobnym branchu - kuba. Raport - adamski_raport.md
+
+
## Raport 1
### Środowisko agenta
diff --git a/adamski_raport.md b/adamski_raport.md
new file mode 100644
index 0000000..3fb947c
--- /dev/null
+++ b/adamski_raport.md
@@ -0,0 +1,42 @@
+## Podprojekt Jakub Adamski
+Wykrywanie rodzaju rośliny w danym polu, na którym znajduje się traktor.
+
+## Spis treści
+* [Wykorzystana technologia](#wykorzystana-technologia)
+* [Dane](#dane)
+* [Kod](#kod)
+* [Działanie](#działanie)
+* [Uruchomienie](#uruchomienie)
+* [Notatki](#notatki)
+
+## Wykorzystana technologia
+W projekcie wykorzystuję sieć neuronową. Jest to klasyfikator obiektów, oparty na modelu MobileNetV2. MobileNet to wysoce zoptymalizowana struktura pozwalająca na rozpoznawanie obiektów.
+Składa się z warstw: CNN - convolutional neural network do wyodrębnienia cech charakterystycznych z obrazka oraz jednej warstwy dense, złozonej z duzej ilosci neuronow, które produkują finalny wynik na podstawie wyniku z CNN.
+
+## Dane
+Trenowanie klasyfikatorów od zera jest bardzo czasochłonne. Zazwyczaj zajmuje nawet kilka dni, nie wspominając o zgromadzeniu bardzo duzej ilosci zdjęć - najlepiej klika milionów.
+Z tego powodu wykorzystuję, gotową, wytrenowaną sieć na zbiorze danych imagenet. Do uruchomienia urzywam pakietu keras dostępnego w bibliotece tensorflow. Tensorflow to rozbudowany zestaw narzędzi do machine learningu, keraz to nakładka ułatwijąca uzywanie tego frameworku.
+
+## Kod
+Klasyfikator działa w głównej pętli while w pliku main.py. Uruchamia się gdy traktor (niebieski kwadrat) zmieni swoją lokalizację. Zdjęcia przypisane do danej kratki są dobierane losowo. W finalnej wersji zdjęć będzie więcej - folder imgs/.
+Gdy klasyfikator zakończy swoje działanie, w konsoli pojawia się najbardziej prawdopodobny obiekt znajdujący się na zdjęciu. Zdjęcie pojawia się w osobnym oknie. Po zamknięciu okna mozemy kontynuować sterowanie traktorem za pomocą strzałek.
+
+## Działanie
+W finalnej wersji łączącej wszytkie podprojekty mozna dodatkowo dołączyć walidację otrzymanego wyniku na podstawie nazwy zdjęcia.
+![ss]("./ss/adamski1.png")
+
+
+## Uruchomienie
+Instalacja tensorflow
+Byl error z jakas biblioteka, trzeba zainstalować nomkl lub rozwiazanie ad hoc to komenda która pokazuje się przy błędzie. os.environ['KMP_DUPLICATE_LIB_OK']='True'
+https://docs.anaconda.com/mkl-optimizations/
+
+
+## Notatki
+Lista obiektów:
+- pumpkin/dynia ok - spaghetti_squash
+- cabbage/kapusta ok - head_cabbage
+- mushchroom/grzyb ok - mushroom
+- cauliflower/kalafior ok - cauliflower
+- ziemniak NIE ROZPOZNAL
+- marchewka NIE ROZPOZNAL
diff --git a/imgs/cabbage.jpg b/imgs/cabbage.jpg
new file mode 100644
index 0000000..866dc1d
Binary files /dev/null and b/imgs/cabbage.jpg differ
diff --git a/imgs/cauliflower.jpg b/imgs/cauliflower.jpg
new file mode 100644
index 0000000..356a365
Binary files /dev/null and b/imgs/cauliflower.jpg differ
diff --git a/imgs/mushroom.jpg b/imgs/mushroom.jpg
new file mode 100644
index 0000000..b699136
Binary files /dev/null and b/imgs/mushroom.jpg differ
diff --git a/imgs/pumpkin.jpg b/imgs/pumpkin.jpg
new file mode 100644
index 0000000..192534b
Binary files /dev/null and b/imgs/pumpkin.jpg differ
diff --git a/main.py b/main.py
index ee2ed0e..6c79501 100644
--- a/main.py
+++ b/main.py
@@ -2,11 +2,19 @@ import pygame, sys
from traktor import Traktor
import dijkstra as di
+import matplotlib.pyplot as plt
+from tensorflow.keras.preprocessing import image
+from tensorflow.keras.applications import MobileNetV2
+from tensorflow.keras.applications.mobilenet import preprocess_input, decode_predictions
+import numpy as np
+import os, random
+#u mnie blad z biblioteka
+os.environ['KMP_DUPLICATE_LIB_OK']='True'
+
class Game(object):
def __init__(self):
- #to da sie chyba zrobic lepiej
#lokalizacje odpowiednich punktow na planszy
lokalizacje = [[0,0],
[100, 0],
@@ -34,6 +42,15 @@ class Game(object):
[300, 400],
[400, 400]]
+ #ładowanie tablicy ze zdjeciami
+ imgs = []
+ img_dir = './imgs'
+ for _ in lokalizacje:
+ imgs.append(img_dir + '/' + random.choice(os.listdir(img_dir)))
+
+ #model do rozpoznawania
+ model = MobileNetV2(input_shape=None, alpha=1.0, include_top=True, weights="imagenet", input_tensor=None, pooling=None, classes=1000)
+
#inicjalizacja
pygame.init()
self.pole = pygame.display.set_mode((501,501))
@@ -46,8 +63,9 @@ class Game(object):
else:
sterowanie = False
- #iohiu;i;gou;ihpiu
while True:
+ run_classifier = False
+
#obsługa zdarzń
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
@@ -72,6 +90,12 @@ class Game(object):
self.player.x -= 100
if self.player.x < 0:
self.player.x = 0
+
+ #okreslanie w ktorym punkcie jesteśmy
+ wsp = [self.player.x, self.player.y]
+ self.player.punkt = lokalizacje.index(wsp)
+ run_classifier = True
+
else:
#po spacji wpisujemy punkty
if event.type == pygame.KEYDOWN :
@@ -91,6 +115,7 @@ class Game(object):
self.player.x = lokalizacje[pt][0]
self.player.y = lokalizacje[pt][1]
self.player.punkt = pt
+ run_classifier = True
pygame.display.update()
@@ -100,8 +125,24 @@ class Game(object):
self.krata()
self.rysowanie()
pygame.display.flip()
+
+ if run_classifier:
+ #wybieranie zdjecia
+ pt = self.player.punkt
+ img_path = imgs[pt]
+ img = image.load_img(img_path, target_size=(224, 224))
+ x = image.img_to_array(img)
+ x = np.expand_dims(x, axis=0)
+ x = preprocess_input(x)
+
+ #detektor roslin, 5 rezultatow
+ plt.imshow(img)
+ preds = model.predict(x)
+ decoded = decode_predictions(preds, top=1)
+ print(decoded)
+ plt.show()
-
+
def krata(self):
#wymiary
w= 500
diff --git a/ss/adamski1.png b/ss/adamski1.png
new file mode 100644
index 0000000..56369ba
Binary files /dev/null and b/ss/adamski1.png differ