1
0
forked from s444426/AIProjekt

Zaktualizuj 'plant.py'

This commit is contained in:
Dominik Małyszka 2020-04-05 17:29:08 +00:00
parent ab368e4d2d
commit 1665e01931

120
plant.py
View File

@ -1,60 +1,60 @@
from abc import abc, abstractmethod
class Plant:
#tworzymy jakas rosline co ma nazwe, id ID powiedzmy ze buraki będą miały 1, marchewki 2 itd. gleby powiedzmy tez damy 4 i beda mialy id 5-8
def __init__(self, name, ID):
super().__init__()
self._soil = -1 #jak tworzymy rosline to nie bedzie ona miala gleby
self._name = name #to nazwa rosliny będzie np. burak1
self._id = ID #id rosliny buraki bedą miały 1, i po tym inne obiekty beda rozpoznawac ten obiekt
#to jest jakbysmy usuneli obiekt zabezpieczenie, zeby gleba pozniej była wolna
def __del__(self):
self.leave_soil()
#to sie drukuje jak zapytamy o stworzony obiekt
def __str__(self):
return 'Plant: %s , Soil: %s , Status: %s' % (self._name, self._soil, self._collect())
#metoda abstrakcyjna, kazda roslina ma inny czas rosniecia wiec pass
@abstractmethod
def collect(self):
pass
#nadajemy współrzędne roślince
def add_coordinates(self, x, y):
self._x = x
self._y = y
#pobieramy współrzędne roślinki
def get_coordinates(self):
return self._x, self._y
#pobieramy id roślinki
def get_id(self):
return self._id
#dodajemy glebe
def add_soil(self, soil):
self._soil = soil
#zwraca czy roslinka znajduje sie w ziemii obecnie - jak nie ma gleby to znaczy ze nie jest zasadzona jeszcze albo już.
def have_soil(self):
return self._soil is not -1
#pobieramy jaka ma glebe, gleba tutaj będzie obiektem
def get_soil(self):
return self._soil
#to w przypadku jak bedziemy wyciagac z ziemii roslinke
def leave_soil(self):
if self.have_soil():
a = self.get_soil()
a.plant.remove(self) #to bedzie metoda w klasie Soil, bedzie usuwac roslinke z gleby
self._soil = -1
from abc import abc, abstractmethod
class Plant:
#tworzymy jakas rosline co ma nazwe,i id. ID powiedzmy ze buraki będą miały 1, marchewki 2 itd. gleby powiedzmy tez damy 4 i beda mialy id 5-8
def __init__(self, name, ID):
super().__init__()
self._soil = -1 #jak tworzymy rosline to nie bedzie ona miala gleby
self._name = name #to nazwa rosliny będzie np. burak1
self._id = ID #id rosliny buraki bedą miały 1, i po tym inne obiekty beda rozpoznawac ten obiekt
#to jest jakbysmy usuneli obiekt zabezpieczenie, zeby gleba pozniej była wolna
def __del__(self):
self.leave_soil()
#to sie drukuje jak zapytamy o stworzony obiekt
def __str__(self):
return 'Plant: %s , Soil: %s , Status: %s' % (self._name, self._soil, self._collect())
#metoda abstrakcyjna, kazda roslina ma inny czas rosniecia wiec pass
@abstractmethod
def collect(self):
pass
#nadajemy współrzędne roślince
def add_coordinates(self, x, y):
self._x = x
self._y = y
#pobieramy współrzędne roślinki
def get_coordinates(self):
return self._x, self._y
#pobieramy id roślinki
def get_id(self):
return self._id
#dodajemy glebe
def add_soil(self, soil):
self._soil = soil
#zwraca czy roslinka znajduje sie w ziemii obecnie - jak nie ma gleby to znaczy ze nie jest zasadzona jeszcze albo już.
def have_soil(self):
return self._soil is not -1
#pobieramy jaka ma glebe, gleba tutaj będzie obiektem
def get_soil(self):
return self._soil
#to w przypadku jak bedziemy wyciagac z ziemii roslinke
def leave_soil(self):
if self.have_soil():
a = self.get_soil()
a.plant.remove(self) #to bedzie metoda w klasie Soil, bedzie usuwac roslinke z gleby
self._soil = -1