Dział zaopatrzeniowy wysyła prośbę o raport stanu magazynowego wszystkich produktów do maszyny o odpowiednim ID. Automat sprawdza stan wszystkich produktów. Automat wysyła raport stanu do działu zaopatrzenia (ilość każdego z produktów).
Klient wprowadza dostępny numer produktu. Automat wyświetla konieczną do zapłacenia kwotę. Klient dokonuje płatności(patrz UC 3 lub UC4). Automat przygotowuje i wydaje produkt. Automat sprawdza stan magazynowy zakupionego produktu.
Klient wrzuca monety lub podaje banknoty. Automat sumuje pieniądze i wyświetla pozostałą wartość w czasie rzeczywistym. Jeśli wartość zamówienia zostanie osiągnięta, automat akceptuje płatność. Automat wydaje resztę. Automat sprawdza stan magazynowy nominałow.
Klient wybiera płatność kartą. Automat uruchamia terminal. Terminal łączy się z serwisem płatniczym. Automat wyświetla wartość zamówienia na terminalu. Klient dokonuje płatności kartą. Automat wysyła dane potrzebne do przelewu. Automat akceptuje transakcje.
Serwisant, przy pomocy dedykowanego systemu uruchamia opcję “diagnostyka automatu”. Automat zmienia swój stan z “gotowy do użytku” na “tryb diagnostyczny”. Automat przeprowadza przygotowaną procedurę diagnozy. Automat generuje raport i wysyła go do działu serwisu. Automat zmienia swój stan na “gotowy do użytku”.
**Use Case 6: Zaopatrzeniowiec – Dodanie pieniędzy do automatu**
Zaopatrzeniowiec wybiera w systemie opcję “Dodanie pieniędzy”. Zaopatrzeniowiec dodaje monety do poszczególnych przegródek na odpowiednie nominały. Zaopatrzeniowiec włącza funkcję “przeliczenia pieniędzy”. Automat przelicza monety i banknoty oraz wysyła informację do działu zaopatrzeniowego o nowym stanie kasetki. Zaopatrzeniowiec wyłącza funkcję dodawania pieniędzy i przełącza automat w tryb “gotowy do użytku”.
**Use Case 7: Zaopatrzeniowiec – Dodanie towaru do automatu**
Zaopatrzeniowiec uzupełnia brakujący towar w automacie. Po uzupełnieniu wybiera w systemie opcję “Uzupełniono towar”. Następnie system czujników w automacie sprawdza nowy stan poszczególnych produktów i wysyła odpowiedni raport do działu zaopatrzeniowego. Automat przechodzi w stan gotowości do zamknięcia. Po zamknięciu automat przechodzi w tryb “gotowy do użytku”.
**Use Case 8: Serwisant – Naprawa automatu w przypadku awarii systemu**
Serwisant wyłącza automat. Następnie pobiera logi systemowe z automatu w celu ich analizy (znalezienia błędu). Po analizie serwisant podpina się do systemu i przełącza go w stan naprawy. Po naprawie serwisant przeprowadza scenariusz zakupu (patrz UC2) a następnie gdy przeszedł on testy to przełącza go w stan gotowości do działania.
Po wybraniu funkcji “Raport sprzedaży” automat generuje raport, w którym znajdują się informacje kiedy dany produkt został wykupiony i po jakim czasie od ostatniego uzupełninia towaru. Raport po wygenerowaniu zostanie wysłany na działu zaopatrzeniowego.
**Use Case 10 Zaopatrzeniowiec - Pobranie pieniędzy z automatu**
Zaopatrzeniowiec przełącza automat w stan pobrania pieniędzy. Czujniki w kasetce przeliczają ilość pieniędzy do wydania i następnie generują raport i wysyłają go do działu zaopatrzeniowego i właściciela automatu. Zaopatrzeniowiec pobiera pieniądze. Zaopatrzeniowiec wyłącza funkcję pobierania pieniędzy i przełącza automat w tryb “gotowy do użytku”.
Automat jest odporny na pojawienie się błędów systemowych podczas działania. W przypadku natrafienia na jeden z nich, automat nie wyłącza się. Zostaje automatycznie pobierany raport błędu, a szczegółowe dane w nim zawarte zostają przesłane do specjalnego systemu powiadomień serwisanta.
Automat za pomocą specjalnego czujnika wykrywa nieautoryzowane otwarcie. Oznacza to próbę włamania. Automat włącza alarm dźwiękowy oraz wysyła powiadomienie z dokładnym czasem oraz identyfikatorem maszyny. Serwisant otrzymuje powiadomienie w specjalnym systemie i jest w stanie wyłączyć alarm dźwiękowy zdalnie.