SI2020/environment.md

40 lines
1.2 KiB
Markdown
Raw Normal View History

2020-04-07 22:14:43 +02:00
# Opis dokumentu
2020-04-07 22:05:03 +02:00
Ten dokument to raport z wykonanego pierwszego
2020-04-07 22:02:21 +02:00
zadania projektu zespołowego na przedmiot Szcztuczna Inteligencja. Celem
zadania jest implementacja dwuwymiarowego dyskretnego środowiska, w
którym będzie poruszał się agent.
2020-04-07 22:14:43 +02:00
# Zespół
2020-04-07 22:56:26 +02:00
W skład zespołu wchodzą:
2020-04-07 23:03:02 +02:00
Tomasz Dzierzbicki,
Szymon Parafiński,
Karol Piotrowski,
Jarosław Zbąski.
2020-04-07 22:02:21 +02:00
2020-04-07 22:14:43 +02:00
# Temat projektu i wybrane rozwiązanie
2020-04-07 22:56:26 +02:00
* Tematem projektu jestinteligentny traktor,
* graficzne środowisko do otwierania w konsoli
* Całość jest wykonywana w C++
* Wykorzystano biblioteki: iostream, stdlib.h, windows.h, conio.h, string.
2020-04-07 22:02:21 +02:00
2020-04-07 22:56:26 +02:00
# Reprezentacja wiedzy
* Znana jest pozycja traktora (oznaczona jako 'T')
* Znane są fragmenty pola zawierające buraki (oznaczone jako 'B')
* Znane są granice całego pola (oznaczone jako '#')
* Pozostałe pola oznaczone jako '.'
* Po zebraniu przez traktor buraków z fragmentu pola, dany obszar traci oznaczenie 'B'
2020-04-07 22:02:21 +02:00
2020-04-07 22:56:26 +02:00
![](images/konsola.png)
2020-04-07 22:09:07 +02:00
2020-04-07 23:02:07 +02:00
2020-04-07 22:09:07 +02:00
2020-04-07 23:02:07 +02:00
# Kolory
2020-04-07 22:56:26 +02:00
Poniższy kod odpowiada za ustalenie kolorów środowiska w
2020-04-07 22:59:09 +02:00
zależności od ustawień konsoli. Dla oszczędności miejsca prezentujemy wyłącznie fragmenty kodu.
2020-04-07 22:09:07 +02:00
2020-04-07 22:59:09 +02:00
![](images/color.png)
2020-04-07 22:02:21 +02:00
2020-04-07 23:02:07 +02:00
# Poruszanie
2020-04-07 23:06:43 +02:00
Obecnie sterowanie przez użytkownika za pomocą klawiszy W,A,S,D