Compare commits

...

19 Commits

Author SHA1 Message Date
0c04eeb4b7 Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 07:36:55 +00:00
12577dde83 Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 07:34:02 +00:00
63a2eb21d6 Prześlij pliki do '' 2020-05-27 07:30:39 +00:00
a590bce082 Zaktualizuj 'Main.cpp' 2020-05-27 07:21:06 +00:00
8076850194 Prześlij pliki do '' 2020-05-27 02:51:49 +00:00
9dc269e3dd Zaktualizuj 'algorytm_genetyczny.md' 2020-05-27 02:42:20 +00:00
4c92f98583 Zaktualizuj 'algorytm_genetyczny.md' 2020-05-27 02:41:17 +00:00
eaa7524cb3 Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 02:41:09 +00:00
20d49599c7 Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 02:30:01 +00:00
98e9eab664 Zaktualizuj 'algorytm_genetyczny.md' 2020-05-27 02:29:43 +00:00
649517c11b Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 02:29:37 +00:00
6ad8b4b78b Zaktualizuj 'algorytm_genetyczny.md' 2020-05-27 02:11:58 +00:00
0cb8d4948e Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 02:11:52 +00:00
bf10ae9e9f Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 02:07:30 +00:00
0badf10f94 Dodaj 'algorytm_genetyczny.md' 2020-05-27 02:02:51 +00:00
2e29e660d6 Prześlij pliki do 'images' 2020-05-27 01:58:18 +00:00
d8889d05d8 Prześlij pliki do '' 2020-05-27 01:44:52 +00:00
5698874420 Prześlij pliki do '' 2020-05-26 12:49:35 +00:00
007a0c2661 Prześlij pliki do '' 2020-05-24 20:32:46 +00:00
12 changed files with 737 additions and 17 deletions

386
Main.cpp
View File

@ -1,4 +1,4 @@
#include<iostream> #include<iostream>
#include<stdlib.h> #include<stdlib.h>
#include<windows.h> #include<windows.h>
#include<conio.h> #include<conio.h>
@ -8,13 +8,26 @@
#include<math.h> #include<math.h>
#include<stack> #include<stack>
#include <stdio.h>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include<bits/stdc++.h>
#include <algorithm>
#include <utility>
using namespace std; using namespace std;
const float maxFloat=FLT_MAX; int score = 0;
int rozmiarPopulacji = 50;
string * zebrane = new string[rozmiarPopulacji];
string * doSadzenia = new string[20];
int gmoLeft;
const float maxFloat=100000000000;
const int ROW = 27; const int ROW = 27;
const int COL = 27; const int COL = 27;
typedef pair<int, int> Pair; typedef pair<int, int> Pair;
typedef pair<double, pair<int, int>> pPair; typedef pair<double, pair<int, int> > pPair;
struct cell struct cell
{ {
int parent_i, parent_j; int parent_i, parent_j;
@ -25,6 +38,286 @@ char pole[27][27][2];
int pozycjaTraktoraX = 1, pozycjaTraktoraY = 1; int pozycjaTraktoraX = 1, pozycjaTraktoraY = 1;
char currentWay = 'S'; char currentWay = 'S';
string kod_genetyczny[27][27];
//algorytm genetyczny
string generateValue() {
char trash[100];
string x = itoa(rand() % 1000,trash,10);
if (x.size() == 2) {
x = "0" + x;
}
else if (x.size() == 1) {
x = "00" + x;
}
return x;
}
string generateVegetable() {
string taste = generateValue();
string colour = generateValue();
string size = generateValue();
return taste + colour + size;
}
void generatePopulation(string * population,int length) {
int i;
for(i=0;i<length;i++) {
population[i] = generateVegetable();
}
}
int power(int x, int y) {
if (y == 0) return 1;
if (y == 1) return x;
int temp = power(x, y/2);
if (y%2 == 0) return temp * temp;
else return x * temp * temp;
}
int stringToInt(string str,int size) {
int x = 0;
int i;
reverse(str.begin(),str.end());
for(i=0;i<size;i++) {
x += (str[i] - '0') * power(10,i);
}
reverse(str.begin(),str.end());
return x;
}
int fitness(string vegetable) {
int taste = stringToInt(vegetable.substr(0,3),3);
int colour = stringToInt(vegetable.substr(3,3),3);
int size = stringToInt(vegetable.substr(6,3),3);
return (taste+colour+size)/3;
}
bool comparePair(const pair<int, string>&i, const pair<int, string>&j)
{
return i.first > j.first;
}
void ranking(string * population,string * parents, int populationSize, int parentsNumber) {
int i;
pair <int,string> fitnessTable[populationSize];
for(i=0;i<populationSize;i++) {
fitnessTable[i] = make_pair(fitness(population[i]),population[i]);
}
sort(fitnessTable,fitnessTable+populationSize,comparePair);
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
parents[i] = fitnessTable[i].second;
}
}
bool exists(int len, int * array, int element) {
int i;
for(i=0;i<len;i++) {
if (array[i] == element) return true;
}
return false;
}
void selection(string * population,string * parents, int populationSize, int parentsNumber) {
int i,j,k;
pair <int,string> fitnessTable[populationSize];
for(i=0;i<populationSize;i++) {
fitnessTable[i] = make_pair(fitness(population[i]),population[i]);
}
sort(fitnessTable,fitnessTable+populationSize,comparePair);
int roulette;
int taken[parentsNumber];
int sum = 0;
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
for(j = populationSize - 1;j>=0;j--) {
if(not exists(parentsNumber,taken,j)) {
sum += fitnessTable[j].first;
fitnessTable[j].first = sum;
}
}
roulette = rand() % fitnessTable[0].first;
j = 0;
while(exists(parentsNumber,taken,j)) {
j += 1;
}
while(roulette > fitnessTable[j].first and j<populationSize) {
if(not exists(parentsNumber,taken,j)) {
roulette -= fitnessTable[j].first;
}
j+=1;
}
parents[i] = fitnessTable[j].second;
taken[i] = j;
}
}
int newton(int n,int k) {
if (k==0 or n==k) return 1;
else return newton(n-1,k-1) + newton(n-1,k);
}
string mutate(string child) {
int d3 = rand() % 3;
string mutation = generateValue();
switch(d3) {
case 0:
child = mutation + child.substr(3,6);
break;
case 1:
child = child.substr(0,3) + mutation + child.substr(6,3);
break;
case 2:
child = child.substr(0,6) + mutation;
break;
}
return child;
}
string cross(string parent[2]) {
int i;
string child = "";
for(i=0;i<3;i++) {
child += parent[rand() % 2].substr(i*3,3);
}
if (child == parent[0] or child == parent[1]) {
string other;
if (child == parent[0]) other = parent[1];
else other = parent[0];
int d3 = rand() % 3;
switch(d3) {
case 0:
child = other.substr((rand() % 3)*3,3) + child.substr(3,6);
break;
case 1:
child = child.substr(0,3) + other.substr((rand() % 3)*3,3) + child.substr(6,3);
break;
case 2:
child = child.substr(0,6) + other.substr((rand() % 3)*3,3);
break;
}
}
int d1000 = rand() % 1000;
if (rand() % 100 == 0) {
child = mutate(child);
}
return child;
}
void crossover(string * parents,string * nextGen,int parentsNumber,int nextGenSize) {
int counter = 0;
int i,j;
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
if (counter >= nextGenSize) {
break;
}
else {
nextGen[counter] = parents[i];
counter +=1;
}
}
while(counter < nextGenSize) {
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
if (counter >= nextGenSize) {
break;
}
else {
for(j=i;j<parentsNumber;j++) {
if (counter >= nextGenSize) {
break;
}
else {
string couple[2];
couple[0] = parents[i];
couple[1] = parents[j];
nextGen[counter] = cross(couple);
counter += 1;
}
}
}
}
}
}
void genetic_algorithm(string * population, int populationSize, int parentsNumber,string * outcome, int outcomeSize) {
int iteration,i;
for(iteration=0;iteration<5;iteration++) {
string * parents = new string[parentsNumber];
selection(population,parents,populationSize,parentsNumber);
string * nextGen = new string[populationSize];
crossover(parents,nextGen,parentsNumber,populationSize);
delete[] population;
population = new string[populationSize];
for(i=0;i<populationSize;i++) {
population[i] = nextGen[i];
}
delete[] nextGen;
}
ranking(population,outcome,populationSize,outcomeSize);
}
string przypiszKod() {
if (gmoLeft > 0) {
string temp = doSadzenia[gmoLeft - 1];
gmoLeft -= 1;
return temp;
}
else {
return generateVegetable();
}
}
//---------------------------------------------------------------------
void color(string foregroundColor, string backgroundColor) void color(string foregroundColor, string backgroundColor)
{ {
HANDLE hOut; HANDLE hOut;
@ -196,25 +489,50 @@ void Move(char kierunek)
{ {
switch (kierunek) switch (kierunek)
{ {
//góra-(w) //gA3ra-(w)
case 'w': case 'w':
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY - 1][pozycjaTraktoraX][0] != '#') if (pole[pozycjaTraktoraY - 1][pozycjaTraktoraX][0] != '#')
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY - 1][pozycjaTraktoraX][0] == 'B') {
zebrane[score] = kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY - 1][pozycjaTraktoraX];
score+=1;
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY - 1][pozycjaTraktoraX] = "000000000";
correctMovement('N'); correctMovement('N');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.';
}
else {
correctMovement('N');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'B';
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX] = przypiszKod();
}
pozycjaTraktoraY--; pozycjaTraktoraY--;
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T';
} }
updatePola(); updatePola();
}break; }break;
//dół-(s) //dA3A-(s)
case 's': case 's':
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY + 1][pozycjaTraktoraX][0] != '#') if (pole[pozycjaTraktoraY + 1][pozycjaTraktoraX][0] != '#')
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY +1][pozycjaTraktoraX][0] == 'B') {
zebrane[score] = kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY + 1][pozycjaTraktoraX];
score+=1;
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY + 1][pozycjaTraktoraX] = "000000000";
correctMovement('S'); correctMovement('S');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.';
}
else {
correctMovement('S');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'B';
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX] = przypiszKod();
}
pozycjaTraktoraY++; pozycjaTraktoraY++;
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T';
} }
@ -225,8 +543,20 @@ void Move(char kierunek)
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX - 1][0] != '#') if (pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX - 1][0] != '#')
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX - 1][0] == 'B') {
zebrane[score] = kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX - 1];
score+=1;
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX - 1] = "000000000";
correctMovement('W'); correctMovement('W');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.';
}
else {
correctMovement('W');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'B';
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX] = przypiszKod();
}
pozycjaTraktoraX--; pozycjaTraktoraX--;
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T';
} }
@ -237,8 +567,20 @@ void Move(char kierunek)
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX + 1][0] != '#') if (pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX + 1][0] != '#')
{ {
if (pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX + 1][0] == 'B') {
zebrane[score] = kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX + 1];
score+=1;
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY ][pozycjaTraktoraX + 1] = "000000000";
correctMovement('E'); correctMovement('E');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = '.';
}
else {
correctMovement('E');
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'B';
kod_genetyczny[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX] = przypiszKod();
}
pozycjaTraktoraX++; pozycjaTraktoraX++;
pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T'; pole[pozycjaTraktoraY][pozycjaTraktoraX][0] = 'T';
} }
@ -299,7 +641,7 @@ void tracePath(cell cellDetails[][COL], Pair dest)
if (p.second < pozycjaTraktoraY) if (p.second < pozycjaTraktoraY)
Move('w'); Move('w');
//printf("-> (%d,%d) ", p.first, p.second); //---- informacja wierzchołku //printf("-> (%d,%d) ", p.first, p.second); //---- informacja wierzchoAku
Sleep(1000); Sleep(1000);
} }
@ -516,6 +858,14 @@ void test2()
} }
test1(); test1();
updatePola(); updatePola();
//generowanie kodów dla buraków
for(int i=0;i<27;i++) {
for(int j=0;j<27;j++) {
if (pole[i][j][0] == 'B') {
kod_genetyczny[i][j] = przypiszKod();
}
}
}
} }
void start1() void start1()
@ -549,8 +899,13 @@ void start3()
gogo(goalX, goalY); gogo(goalX, goalY);
} }
int main() int main()
{ {
srand(time(0));
SetWindow(50, 30); SetWindow(50, 30);
//create pola// //create pola//
for (int i = 0; i < 27; i++) for (int i = 0; i < 27; i++)
@ -581,6 +936,8 @@ int main()
updatePola(); updatePola();
//UWAGA - generowanie kodow dla burakow jest w test2!
start3(); // testy start 1-3 start3(); // testy start 1-3
//---------start---------// //---------start---------//
@ -599,6 +956,23 @@ int main()
{ {
traktorDziala = false; traktorDziala = false;
} }
cout << "Zebrane buraki: " << score << endl;
if(score>=rozmiarPopulacji) {
score = 0;
delete[] doSadzenia;
string * doSadzenia = new string[20];
for(int i = 0;i<20;i++) {
doSadzenia[i] = "000000000";
}
genetic_algorithm(zebrane, rozmiarPopulacji, rozmiarPopulacji - 5, doSadzenia, 20);
gmoLeft = 20;
delete[] zebrane;
string * zebrane = new string[rozmiarPopulacji];
for(int i=0;i<20;i++) {
cout << doSadzenia[i] << endl;
}
}
} while (traktorDziala); } while (traktorDziala);
//---------end---------// //---------end---------//

47
algorytm_genetyczny.md Normal file
View File

@ -0,0 +1,47 @@
# Opis dokumentu
Ten dokument to raport z wykonanego podprojektu na przedmiot Sztuczna Inteligencja. Celem
zadania jest implementacja algorytmu genetycznego w projekcie o tematyce inteligentny traktor.
# Zastosowanie algorytmu
Algorytm został wykorzystany do wygenerowania zbioru roślin do zasadzenia na bazie zebranych wcześniej roślin
# Skrócony opis implementacji w projekcie wspólnym
* Na początku dla każdego pola zawierającego buraki, zostanie wygenerowany kod genetyczny roślin z tego pola.
![](images/test2_generowanie_burakow.png)
* Funkcja Move teraz zajmuje się również zbieraniem i wywoływaniem sadzenia roślin
![](images/move_zbieranie.png)
* Funkcja przypiszKod decyduje czy należy zasadzić jedną z modyfikowanych genetycznie roślin, czy należy zasadzić nową (losową).
![](images/przypiszKod.png)
* Gdy liczba zebranych buraków osiągnie określoną wartość, zostanie przeprowadzony algorytm genetyczny i powstanie tablica roślin do zasadzenia
![](images/wykonanie_algorytmu_gen.png)
# Opis algorytmu genetycznego
* Algorytm wykonuje 5 iteracji, w których dokonuje selekcji osobników populacji, które zostaną poddane rozrodowi i wytwarza kolejne pokolenie populacji. Po wyjściu z pętli metodą rankingu selekcjonuje najlepszą część ostatniego pokolenia.
![](images/genetic_algorithm.png)
* Selekcja odbywa się metodą ruletki. Obliczana jest wartość funkcji dostosowania dla każdego osobnika. Im lepsza wartość, tym większa szansa na wylosowanie.
![](images/selection.png)
* Funkcja dostosowania polega na wyliczeniu średniej arytmetycznej trzech wartości: smaku, rozmiaru i koloru rośliny, które są zakodowane w łańcuchu znaków.
![](images/fitness.png)
* Funkcja crossover zajmuje się wywołaniem krzyżowania odpowiedniej liczby osobników
![](images/crossover.png)
* Zastosowana została metoda krzyżowania równomiernego (uniform crossover) z małą modyfikacją, zmniejszającą szansę na to, że dziecko będzie "klonem" rodzica. Istnieje również mała szansa, że dojdzie do równomiernej mutacji (uniform mutation), w której losowa cecha dziecka zostaje wygenerowana na nowo.
![](images/cross.png)

299
gmo.cpp Normal file
View File

@ -0,0 +1,299 @@
#include <stdio.h>
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <ctime>
#include <string>
#include <math.h>
#include<bits/stdc++.h>
#include <algorithm>
#include <utility>
using namespace std;
string generateValue() {
char trash[100];
string x = itoa(rand() % 1000,trash,10);
if (x.size() == 2) {
x = "0" + x;
}
else if (x.size() == 1) {
x = "00" + x;
}
return x;
}
string generateVegetable() {
string taste = generateValue();
string colour = generateValue();
string size = generateValue();
return taste + colour + size;
}
void generatePopulation(string * population,int length) {
int i;
for(i=0;i<length;i++) {
population[i] = generateVegetable();
}
}
int power(int x, int y) {
if (y == 0) return 1;
if (y == 1) return x;
int temp = power(x, y/2);
if (y%2 == 0) return temp * temp;
else return x * temp * temp;
}
int stringToInt(string str,int size) {
int x = 0;
int i;
reverse(str.begin(),str.end());
for(i=0;i<size;i++) {
x += (str[i] - '0') * power(10,i);
}
reverse(str.begin(),str.end());
return x;
}
int fitness(string vegetable) {
int taste = stringToInt(vegetable.substr(0,3),3);
int colour = stringToInt(vegetable.substr(3,3),3);
int size = stringToInt(vegetable.substr(6,3),3);
return (taste+colour+size)/3;
}
bool comparePair(const pair<int, string>&i, const pair<int, string>&j)
{
return i.first > j.first;
}
void ranking(string * population,string * parents, int populationSize, int parentsNumber) {
int i;
pair <int,string> fitnessTable[populationSize];
for(i=0;i<populationSize;i++) {
fitnessTable[i] = make_pair(fitness(population[i]),population[i]);
}
sort(fitnessTable,fitnessTable+populationSize,comparePair);
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
parents[i] = fitnessTable[i].second;
}
}
bool exists(int len, int * array, int element) {
int i;
for(i=0;i<len;i++) {
if (array[i] == element) return true;
}
return false;
}
void selection(string * population,string * parents, int populationSize, int parentsNumber) {
int i,j,k;
pair <int,string> fitnessTable[populationSize];
for(i=0;i<populationSize;i++) {
fitnessTable[i] = make_pair(fitness(population[i]),population[i]);
}
sort(fitnessTable,fitnessTable+populationSize,comparePair);
int roulette;
int taken[parentsNumber];
int sum = 0;
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
for(j = populationSize - 1;j>=0;j--) {
if(not exists(parentsNumber,taken,j)) {
sum += fitnessTable[j].first;
fitnessTable[j].first = sum;
}
}
roulette = rand() % fitnessTable[0].first;
j = 0;
while(exists(parentsNumber,taken,j)) {
j += 1;
}
while(roulette > fitnessTable[j].first and j<populationSize) {
if(not exists(parentsNumber,taken,j)) {
roulette -= fitnessTable[j].first;
}
j+=1;
}
parents[i] = fitnessTable[j].second;
taken[i] = j;
}
}
int newton(int n,int k) {
if (k==0 or n==k) return 1;
else return newton(n-1,k-1) + newton(n-1,k);
}
string mutate(string child) {
int d3 = rand() % 3;
string mutation = generateValue();
switch(d3) {
case 0:
child = mutation + child.substr(3,6);
break;
case 1:
child = child.substr(0,3) + mutation + child.substr(6,3);
break;
case 2:
child = child.substr(0,6) + mutation;
break;
}
return child;
}
string cross(string parent[2]) {
int i;
string child = "";
for(i=0;i<3;i++) {
child += parent[rand() % 2].substr(i*3,3);
}
if (child == parent[0] or child == parent[1]) {
string other;
if (child == parent[0]) other = parent[1];
else other = parent[0];
int d3 = rand() % 3;
switch(d3) {
case 0:
child = other.substr((rand() % 3)*3,3) + child.substr(3,6);
break;
case 1:
child = child.substr(0,3) + other.substr((rand() % 3)*3,3) + child.substr(6,3);
break;
case 2:
child = child.substr(0,6) + other.substr((rand() % 3)*3,3);
break;
}
}
int d1000 = rand() % 1000;
if (rand() % 100 == 0) {
child = mutate(child);
}
return child;
}
void crossover(string * parents,string * nextGen,int parentsNumber,int nextGenSize) {
int counter = 0;
int i,j;
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
if (counter >= nextGenSize) {
break;
}
else {
nextGen[counter] = parents[i];
counter +=1;
}
}
while(counter < nextGenSize) {
for(i=0;i<parentsNumber;i++) {
if (counter >= nextGenSize) {
break;
}
else {
for(j=i;j<parentsNumber;j++) {
if (counter >= nextGenSize) {
break;
}
else {
string couple[2];
couple[0] = parents[i];
couple[1] = parents[j];
nextGen[counter] = cross(couple);
counter += 1;
}
}
}
}
}
}
void genetic_algorithm(string * population, int populationSize, int parentsNumber,string * outcome, int outcomeSize) {
int iteration,i;
for(iteration=0;iteration<5;iteration++) {
string * parents = new string[parentsNumber];
selection(population,parents,populationSize,parentsNumber);
string * nextGen = new string[populationSize];
crossover(parents,nextGen,parentsNumber,populationSize);
delete[] population;
population = new string[populationSize];
for(i=0;i<populationSize;i++) {
population[i] = nextGen[i];
}
delete[] nextGen;
}
ranking(population,outcome,populationSize,outcomeSize);
}
int main() {
srand(time(0));
int i;
int populationSize = 500;
int parentsNumber = populationSize - 5;
string * population = new string[populationSize];
generatePopulation(population,populationSize);
string vegetablesForPlanting[20];
genetic_algorithm(population, populationSize, parentsNumber,vegetablesForPlanting, 20);
cout << "Wynik:" <<endl;
for(i=0;i<20;i++) {
cout << vegetablesForPlanting[i] << endl;
}
return 0;
}

BIN
images/cross.png Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 33 KiB

BIN
images/crossover.png Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 20 KiB

BIN
images/fitness.png Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.1 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 17 KiB

BIN
images/move_zbieranie.png Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 22 KiB

BIN
images/przypiszKod.png Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 5.6 KiB

BIN
images/selection.png Normal file

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 27 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 12 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 14 KiB