# Opis dokumentu Ten dokument to raport z wykonanego drugiego zadania projektu zespołowego na przedmiot Sztuczna Inteligencja. Celem zadania jestzastosowanie strategii przeszukiwania stanów `A*` do problemu planowania ruchu agenta na kracie. Tematem projektu jest inteligentny traktor. # Zespół W skład zespołu wchodzą: Tomasz Dzierzbicki, Szymon Parafiński, Karol Piotrowski, Jarosław Zbąski. # Zasady poruszania się agenta po planszy * Agent nie może wejść na pole oznaczone jako '#', gdyż jest to granica mapy. * Koszt wejścia na pole bez buraków oznaczone jako '.' wynosi 1. * Koszt wejścia na pole buraków oznaczone jako 'B' wynosi 9. * Agent może poruszać się do przodu i obracać się w lewo/prawo. # Heurystyka i koszt w algorytmie przeszukiwania Koszt f obliczany jest ze wzoru f=g+h, gdzie: * g - suma wag należących do ścieżki * h obliczne jest funkcją *calculateHValue* ![](images/calculateHValue.png) # Obroty traktora Zwrot traktora jest zmieniany pod wpływem niezgodności porządanego kierunku ruchu z obecnym zwrotem w funckji *CorrectMovement*