diff --git a/use-case-10.md b/use-case-10.md index e69de29..524e56c 100644 --- a/use-case-10.md +++ b/use-case-10.md @@ -0,0 +1,109 @@ +Use Case 10: Przegląd techniczny automatu +===================== + +**Aktor podstawowy:** Serwisant + + + +Warunki wstępne: +---------------- + + - Serwisant posiada odpowiedni klucz do otwarcia maszyny + - Serwisant posiada kod serwisowy + +Warunki końcowe: +---------------- + + - Maszyna jest w pełni sprawna + +Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): +--------------------------------------- + + 1. Serwisant podaje unikalny kod serwisowy. + 2. Automat przechodzi w tryb serwisowy. + 3. Serwisant otwiera drzwiczki serwisowe za pomocą odpowiadającego zamkowi klucza. + 4. Serwisant dokonuje przeglądu technicznego poszczególnych podzespołów maszyny. + 5. Serwisant zamyka drzwiczki wcześniej wspomnianym kluczem. + 6. Serwisant podaje ponownie kod serwisowy. + 7. Automat przechodzi w tryb operacyjny. + + +Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): +------------------------------------ + + 1-6a. Błędny kod serwisowy + + 1. Serwisant podaje błędny kod serwisowy. + 2. Maszyna wyświetla komunikat o błędnym kodzie serwisowym. + + 3a. Problem z otwarciem drzwiczek serwisowych. + + 1. Serwisant sprawdza poprawność klucza. + 1a. Klucz nie pasuje do zamka. + 1. Serwisant kontaktuje się z producentem automatu w celu uzyskania poprawnego klucza. + 1b. Zamek jest uszkodzony. + 1. Serwisant kontaktuje się z producentem. + 2. Serwisant wymienia uszkodzony zamek. + 3. Serwisant wydaje uprawnionym osobom klucze do nowego zamka. + 4a. Wykrycie usterki + + 1. Serwisant podejmuje próbę naprawy urządzenia. + 1a.Uszkodzenie jest możliwe do naprawy na miejscu. + 1. Serwisant dokonuje niezbędnych napraw na miejscu. + 2. Serwisant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem. + 3. Serwisant wprowadza kod serwisowy. + 4. Urządzenie przechodzi w stan operacyjny. + 1b. Urządzenie wymaga napraw niemożliwych do wykonania na miejscu. + 1. Serwisant zgłasza problem producentowi. + 2. Serwisant zamyka drzwiczki serwisowe. + 3. Serwisant zawiesza kartkę z informacją o niesprawności urządzenia. + 4. Urządzenie jest wymieniane tymczasowo na sprawny egzemplarz. + 5. Uszkodzony egzemplarz przechodzi proces napraw. + 6. Naprawiony automat wraca na miejsce. + 5a. Problem z zamknięciem drzwiczek serwisowych. + + 1. Serwisant sprawdza poprawność klucza. + 2. Serwisant podejmuje ponowną próbę zamknięcia drzwiczek. + 2b. Zamek jest uszkodzony. + 1. Serwisant kontaktuje się z producentem. + 2. Serwisant wymienia uszkodzony zamek. + 3. Serwisant wydaje uprawnionym osobom klucze do nowego zamka. + 2-7a. Automat blokuje się w obecnie aktywnym trybie. + + 1. Serwisant wciska przycisk "Reset". + 2. Automat wyłącza się. + 3. Automat uruchamia się ponownie. + 3a. Po restarcie urządzenie wciąż jest zablokowane + 1. Serwisant zgłasza poważną usterkę producentowi. + 2. Serwisant odłącza zasilanie automatu. + 3. Serwisant zabiera urządzenie do serwisu w celu napraw. + 4. Na miejsce uszkodzonej maszyny tymczasowo stawiany jest zamiennik. + 5. Po naprawach automat trafia na swoje miejsce. + +Wymagania specjalne: +-------------------- + + - Interfejs musi być posiadać wsparcie dla języka polskiego, angielskiego oraz niemieckiego. + + - Komunikaty urządzenia muszą być czytelne z odległości 2m. + + - Czas weryfikacji kodu serwisowego nie może być dłuższy niż 40 sekund. + + - Urządzenie musi posiadać łatwy dostęp do podstawowych części eksploatacyjnych. + +Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: +--------------------------------------------------------------- + + - Kod serwisowy musi się składać z 6 różnych od siebie cyfr. + + - Wyświetlacz musi być w stanie wyświetlić 1 linię złożoną z 80 znaków jednocześnie. + + +Kwestie otwarte: +---------------- + + - ... + + - ... + + - ...