Adding simple use cases
This commit is contained in:
parent
3b75a4c07c
commit
53980c75f3
69
use-cases.md
69
use-cases.md
@ -6,26 +6,75 @@ Aktorzy procesu i ich cele
|
|||||||
|
|
||||||
Aktor | Cel
|
Aktor | Cel
|
||||||
------------|------------------------------
|
------------|------------------------------
|
||||||
Aktor1 | Cel1
|
Klient | wybranie produktu, zapłata za produkt, odbiór reszty(jeżeli istnieje)
|
||||||
Aktor1 | Cel2
|
Dostawca | uzupełnienie brakujących produktów, odbiór przychodu
|
||||||
Aktor2 | Cel3
|
Serwisant | uzyskanie autoryzowanego dostępu, dostęp do mechanizmów wewnętrznych maszyny, naprawa oraz serwis automatu
|
||||||
|
Moduł komunikacji | powiadomienie serwisanta o usterce, powiadomienie dostawcy o brakach w towarze
|
||||||
|
|
||||||
Słownik
|
Słownik
|
||||||
-------
|
-------
|
||||||
|
|
||||||
Hasło |Opis
|
Hasło |Opis
|
||||||
-----------|-----------------------------
|
-----------|-----------------------------
|
||||||
Hasło1 |Opis hasła ...
|
Kasetka | miejsce, do którego trafiają wrzucone banknoty oraz monety
|
||||||
Hasło2 |Opis hasła ...
|
Gotowy produkt | produkt niewymagający obróbki przed podaniem klientowi
|
||||||
|
Ciepły produkt | produkt wymagający obróbki cieplnej oraz personalizacji przez klienta
|
||||||
|
Moduł komunikacji | moduł odpowiedzialny za komunikowanie serwisantowi oraz dostawcy stanu wymagającego ich interwencji
|
||||||
|
klucz#1 | klucz służący do otwarcia drzwiczek serwisowych automatu
|
||||||
|
klucz#2 | klucz służący do otwarcia sejfu automatu
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
Przypadki użycia
|
Przypadki użycia
|
||||||
----------------
|
----------------
|
||||||
|
|
||||||
### Use case 1: Nazwa
|
### Use case 1: Uzupełnienie towaru
|
||||||
|
|
||||||
|
Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1 i uzupełnia brakujące towary. Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe maszyny kluczem#1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 2: Odbiór przychodu
|
||||||
|
|
||||||
|
Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Dostawca otwiera sejf z kasetką za pomocą klucza#2, a następnie zastępuje obecną tam kasetkę kasetką pustą. Dostawca zatrzaskuje sejf, a następnie zamyka drzwiczki serwisowe automatu. Dostawca wpisuje kod serwisowy, a maszyna przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 3: Zakup gotowego produktu
|
||||||
|
|
||||||
|
Klient wpisuje kod produktu. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat wydaje wybrany produkt.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 4: Zakup ciepłego produktu
|
||||||
|
|
||||||
|
Klient wpisuje kod produktu. Klient personalizuje wybrany produkt. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat przygotowuje posiłek. Automat infomruje o możliwości odbioru gotowego produktu, a następnie go wydaje.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 5: Płatność kartą
|
||||||
|
|
||||||
|
Klient wybiera metode płatności kartą. Klient postępuje według instrukcji wyświetlanych na terminalu płatniczym. Następuje finalizacja płatności, automat informuje o pomyślnej płatności.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 6: Płatność gotówką
|
||||||
|
|
||||||
|
Klient wybiera metodę płatności gotówką. Klient wpłaca określoną ilość gotówki do automatu korzystając z otworu na monety bądź z otworu służącego do wpłaty banknotów. Automat informuje o udanej płatności. Automat wydaje resztę jeżeli takowa się należy.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 7: Zmiana sposobu płatności
|
||||||
|
|
||||||
|
Klient wybiera przycisk powrotu do wybrania metody płatności. Automat zwraca wpłaconą gotówkę jeżeli takowa została wpłacona. Automat prosi o wybranie metody płatności.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 8: Zwrot wpłaconej gotówki
|
||||||
|
|
||||||
|
Klient wybiera przycisk zwrot gotówki na automacie. Automat zwraca wpłaconą gotówkę.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 9: Naprawa automatu
|
||||||
|
|
||||||
|
Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Serwisant dokonuje analizy systemu. Serwisant wykonuje niezbędne naprawy. Seriwsant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem#1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 10: Przegląd techniczny automatu
|
||||||
|
|
||||||
|
Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Serwisant dokonuje przeglądu technicznego systemu. Seriwsant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem#1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 11: Wysłanie komunikatu o braku towaru
|
||||||
|
|
||||||
|
Moduł komunikacji wysyła komunikat do dostawcy o braku towaru.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Use case 12: Wysłanie komunikatu o usterce
|
||||||
|
|
||||||
|
Moduł komunikacji wysyła komunikat do serwisanta o usterce.
|
||||||
|
|
||||||
Opis skrócony ...
|
|
||||||
|
|
||||||
### Use case 2: Nazwa
|
|
||||||
|
|
||||||
Opis skrócony ...
|
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user