Zaktualizuj 'use-cases.md'
This commit is contained in:
parent
53980c75f3
commit
f1a566eeaa
160
use-cases.md
160
use-cases.md
@ -1,80 +1,80 @@
|
||||
Opis skrócony przypadków użycia
|
||||
===============================
|
||||
|
||||
Aktorzy procesu i ich cele
|
||||
--------------------------
|
||||
|
||||
Aktor | Cel
|
||||
------------|------------------------------
|
||||
Klient | wybranie produktu, zapłata za produkt, odbiór reszty(jeżeli istnieje)
|
||||
Dostawca | uzupełnienie brakujących produktów, odbiór przychodu
|
||||
Serwisant | uzyskanie autoryzowanego dostępu, dostęp do mechanizmów wewnętrznych maszyny, naprawa oraz serwis automatu
|
||||
Moduł komunikacji | powiadomienie serwisanta o usterce, powiadomienie dostawcy o brakach w towarze
|
||||
|
||||
Słownik
|
||||
-------
|
||||
|
||||
Hasło |Opis
|
||||
-----------|-----------------------------
|
||||
Kasetka | miejsce, do którego trafiają wrzucone banknoty oraz monety
|
||||
Gotowy produkt | produkt niewymagający obróbki przed podaniem klientowi
|
||||
Ciepły produkt | produkt wymagający obróbki cieplnej oraz personalizacji przez klienta
|
||||
Moduł komunikacji | moduł odpowiedzialny za komunikowanie serwisantowi oraz dostawcy stanu wymagającego ich interwencji
|
||||
klucz#1 | klucz służący do otwarcia drzwiczek serwisowych automatu
|
||||
klucz#2 | klucz służący do otwarcia sejfu automatu
|
||||
|
||||
|
||||
Przypadki użycia
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
### Use case 1: Uzupełnienie towaru
|
||||
|
||||
Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1 i uzupełnia brakujące towary. Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe maszyny kluczem#1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
### Use case 2: Odbiór przychodu
|
||||
|
||||
Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Dostawca otwiera sejf z kasetką za pomocą klucza#2, a następnie zastępuje obecną tam kasetkę kasetką pustą. Dostawca zatrzaskuje sejf, a następnie zamyka drzwiczki serwisowe automatu. Dostawca wpisuje kod serwisowy, a maszyna przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
|
||||
### Use case 3: Zakup gotowego produktu
|
||||
|
||||
Klient wpisuje kod produktu. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat wydaje wybrany produkt.
|
||||
|
||||
### Use case 4: Zakup ciepłego produktu
|
||||
|
||||
Klient wpisuje kod produktu. Klient personalizuje wybrany produkt. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat przygotowuje posiłek. Automat infomruje o możliwości odbioru gotowego produktu, a następnie go wydaje.
|
||||
|
||||
### Use case 5: Płatność kartą
|
||||
|
||||
Klient wybiera metode płatności kartą. Klient postępuje według instrukcji wyświetlanych na terminalu płatniczym. Następuje finalizacja płatności, automat informuje o pomyślnej płatności.
|
||||
|
||||
### Use case 6: Płatność gotówką
|
||||
|
||||
Klient wybiera metodę płatności gotówką. Klient wpłaca określoną ilość gotówki do automatu korzystając z otworu na monety bądź z otworu służącego do wpłaty banknotów. Automat informuje o udanej płatności. Automat wydaje resztę jeżeli takowa się należy.
|
||||
|
||||
### Use case 7: Zmiana sposobu płatności
|
||||
|
||||
Klient wybiera przycisk powrotu do wybrania metody płatności. Automat zwraca wpłaconą gotówkę jeżeli takowa została wpłacona. Automat prosi o wybranie metody płatności.
|
||||
|
||||
### Use case 8: Zwrot wpłaconej gotówki
|
||||
|
||||
Klient wybiera przycisk zwrot gotówki na automacie. Automat zwraca wpłaconą gotówkę.
|
||||
|
||||
### Use case 9: Naprawa automatu
|
||||
|
||||
Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Serwisant dokonuje analizy systemu. Serwisant wykonuje niezbędne naprawy. Seriwsant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem#1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
### Use case 10: Przegląd techniczny automatu
|
||||
|
||||
Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Serwisant dokonuje przeglądu technicznego systemu. Seriwsant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem#1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
### Use case 11: Wysłanie komunikatu o braku towaru
|
||||
|
||||
Moduł komunikacji wysyła komunikat do dostawcy o braku towaru.
|
||||
|
||||
### Use case 12: Wysłanie komunikatu o usterce
|
||||
|
||||
Moduł komunikacji wysyła komunikat do serwisanta o usterce.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Opis skrócony przypadków użycia
|
||||
===============================
|
||||
|
||||
Aktorzy procesu i ich cele
|
||||
--------------------------
|
||||
|
||||
Aktor | Cel
|
||||
------------|------------------------------
|
||||
Klient | wybranie produktu, zapłata za produkt, odbiór reszty(jeżeli istnieje)
|
||||
Dostawca | uzupełnienie brakujących produktów, odbiór przychodu
|
||||
Serwisant | uzyskanie autoryzowanego dostępu, dostęp do mechanizmów wewnętrznych maszyny, naprawa oraz serwis automatu
|
||||
Moduł komunikacji | powiadomienie serwisanta o usterce, powiadomienie dostawcy o brakach w towarze
|
||||
|
||||
Słownik
|
||||
-------
|
||||
|
||||
Hasło |Opis
|
||||
-----------|-----------------------------
|
||||
Kasetka | miejsce, do którego trafiają wrzucone banknoty oraz monety
|
||||
Gotowy produkt | produkt niewymagający obróbki przed podaniem klientowi
|
||||
Ciepły produkt | produkt wymagający obróbki cieplnej oraz personalizacji przez klienta
|
||||
Moduł komunikacji | moduł odpowiedzialny za komunikowanie serwisantowi oraz dostawcy stanu wymagającego ich interwencji
|
||||
klucz #1 | klucz służący do otwarcia drzwiczek serwisowych automatu
|
||||
klucz #2 | klucz służący do otwarcia sejfu automatu
|
||||
|
||||
|
||||
Przypadki użycia
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
### Use case 1: Uzupełnienie towaru
|
||||
|
||||
Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1 i uzupełnia brakujące towary. Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe maszyny kluczem #1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
### Use case 2: Odbiór przychodu
|
||||
|
||||
Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1. Dostawca otwiera sejf z kasetką za pomocą klucza #2, a następnie zastępuje obecną tam kasetkę kasetką pustą. Dostawca zatrzaskuje sejf, a następnie zamyka drzwiczki serwisowe automatu. Dostawca wpisuje kod serwisowy, a maszyna przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
|
||||
### Use case 3: Zakup gotowego produktu
|
||||
|
||||
Klient wpisuje kod produktu. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat wydaje wybrany produkt.
|
||||
|
||||
### Use case 4: Zakup ciepłego produktu
|
||||
|
||||
Klient wpisuje kod produktu. Klient personalizuje wybrany produkt. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat przygotowuje posiłek. Automat informuje o możliwości odbioru gotowego produktu, a następnie go wydaje.
|
||||
|
||||
### Use case 5: Płatność kartą
|
||||
|
||||
Klient wybiera metode płatności kartą. Klient postępuje według instrukcji wyświetlanych na terminalu płatniczym. Następuje finalizacja płatności, automat informuje o pomyślnej płatności.
|
||||
|
||||
### Use case 6: Płatność gotówką
|
||||
|
||||
Klient wybiera metodę płatności gotówką. Klient wpłaca określoną ilość gotówki do automatu korzystając z otworu na monety bądź z otworu służącego do wpłaty banknotów. Automat informuje o udanej płatności. Automat wydaje resztę jeżeli takowa się należy.
|
||||
|
||||
### Use case 7: Zmiana sposobu płatności
|
||||
|
||||
Klient wybiera przycisk powrotu do wybrania metody płatności. Automat zwraca wpłaconą gotówkę jeżeli takowa została wpłacona. Automat prosi o wybranie metody płatności.
|
||||
|
||||
### Use case 8: Zwrot wpłaconej gotówki
|
||||
|
||||
Klient wybiera przycisk "zwrot gotówki" na automacie. Automat zwraca wpłaconą gotówkę.
|
||||
|
||||
### Use case 9: Naprawa automatu
|
||||
|
||||
Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Serwisant dokonuje analizy systemu. Serwisant wykonuje niezbędne naprawy. Serwisant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem #1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
### Use case 10: Przegląd techniczny automatu
|
||||
|
||||
Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1. Serwisant dokonuje przeglądu technicznego systemu. Serwisant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem #1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.
|
||||
|
||||
### Use case 11: Wysłanie komunikatu o braku towaru
|
||||
|
||||
Moduł komunikacji wysyła komunikat do dostawcy o braku towaru.
|
||||
|
||||
### Use case 12: Wysłanie komunikatu o usterce
|
||||
|
||||
Moduł komunikacji wysyła komunikat do serwisanta o usterce.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user