#include #include #include #include #include #include #include #include #include struct client_socket { int socket; struct sockaddr_in accept_adr; //char name[20] = ""; }; int main(void) { struct sockaddr_in bind_adr; int socket_bind; char msg[1024]; struct client_socket client[7]; fd_set Clients; fd_set Socket; socklen_t dl = sizeof(struct sockaddr_in); int temp_accept; int i; int j; char ff; int max_fd; //Inicjalizacja Tablicy Klientów for(i=0; i<=4; i++) { client[i].socket = 0; } printf("Tablica Klientow\n"); //INICJALIZACJA SERWERA //Bind socket_bind = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0); if(socket_bind < 0) { printf("Error: Socket\n"); return 1; } printf("Socket\n"); //Adres bind_adr.sin_family = AF_INET; bind_adr.sin_port = htons(44444); bind_adr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY; if (bind(socket_bind, (struct sockaddr*) &bind_adr, sizeof(bind_adr)) < 0) { printf("Error: Bind\n"); return 1; } printf("Bind\n"); //Listen if (listen(socket_bind, 10) < 0) { //listen printf("Error: Listen\n"); return 1; } printf("Listen\n"); //printf("Inicjalizacja Zakończona\n"); //NASŁUCHIWANIE KLIENTÓW while (1) { //Aktualizacja deskryptorów max_fd = 0; FD_ZERO(&Clients); FD_ZERO(&Socket); FD_SET(socket_bind, &Socket); //Dodanie deskryptorów Klientów //Sprawdzenie Poprawności //printf("Przed Select\n"); if(select(socket_bind+1, &Socket, NULL, NULL, NULL) < 0) { if (FD_ISSET(socket_bind, &Socket)) { temp_accept = accept(socket_bind, (struct sockaddr*) &client[i].accept_adr, &dl); for(i=0;i<=4;i++){ if (client[i].socket == temp_accept){ recv(client[i].socket, msg, 1024, 0); break; } } if(i>4) { for(i=0;i<=4;i++){ if (client[i].socket == 0){ client[i].socket = accept(socket_bind, (struct sockaddr*) &client[i].accept_adr, &dl); break; } else { printf("Miejsce %i zajęte\n", i); } } } } } //Set Clients for(i =0; i<=4; i++){ if (client[i].socket > 0) { FD_SET(client[i].socket, &Clients); if(client[i].socket > max_fd) { max_fd = client[i].socket; } } } printf("Wiadomość:%s\n", msg); //PRZETWARZANIE WIADOMOŚCI if(select(max_fd+1, NULL, &Clients, NULL, NULL) < 0) { for(i=0;i<=4;i++){ if (FD_ISSET(client[i].socket, &Clients)) { for(j=0;j<=4;j++) { if(i!=j && client[j].socket!=0) { send(client[j].socket, &msg, 1024, 0); } } } } } /*for(i = 0; i<=4; i++) { if(client[i].socket != 0 && FD_ISSET(client[i].socket, &Clients)) { //Co zrobić z wiadomością? if (msg == "/EXIT") { for(j=0;j<=4;j++) { if(i == j && client[j].socket != 0) { close(client[i].socket); client[i].socket = 0; printf("Ktoś wyszedł\n"); } } } else if (msg == "/DOWNLOAD") { //fork, który dostanie adres i plik i będzie zajmował się ściąganiem //if(fork()==0) { //send() } else if (msg == "/SEND"){ //fork, który dostanie adres i plik i będzie zajmował się wysyłaniem } else if (msg == "/EXIT_M" || msg == "/EXIT_M\n"){ for(j=0;j<=4;j++) { if(client[j].socket != 0) { close(client[i].socket); client[i].socket = 0; printf("User disconnected\n"); } } printf("Koniec Serwera\n"); return 0; } else { for(j=0;j<=4;j++) { if(i!=j && client[j].socket!=0) { send(client[j].socket, &msg, 1024, 0); } } } } }*/ } }