Zaktualizuj 'use-case-4.md'

This commit is contained in:
Tomasz Kuczyński 2020-12-01 15:09:43 +01:00
parent 38eee58e65
commit 84848e7950

View File

@ -25,57 +25,67 @@ Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
--------------------------------------- ---------------------------------------
1. Klient wkłada kartę do bakomatu. 1. Klient wkłada kartę do bakomatu.
2. Klient wprowadza PIN. 2. Bankomat prosi o wrowadzenie numeru PIN.
3. System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą. 3. Klient wprowadza PIN.
4. Klient wybiera opcję “zakup kodu prepaid”. 4. Bankomat weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
5. Klient wybiera kwotę. 5. Bankomat prosi o wybranie wyświetlonych opcji.
6. Bankomat pyta o potwierdzenie. 6. Klient wybiera opcję “zakup kodu prepaid”.
7. Bankomat wydaje kartę. 7. Bankomat prosi o wybranie kwoty.
8. Bankomat drukuje paragon z kodem doładowania. 8. Klient wybiera kwotę.
9. Bankomat drukuje potwierdznie. 9. Bankomat pyta czy wydrukować potwierdzenie.
10. Klient zgadza się na wydruk potwierdzenia.
11. Bankomat wydaje kartę.
12. Bankomat drukuje paragon z kodem doładowania.
13. Bankomat drukuje potwierdznie.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------ ------------------------------------
*a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu. *a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu.
1. Wysunięcie karty jeśli takowa znajduje się w bankomacie. 1. Bankomat wysuwa kartę jeśli takową posiada.
2. Wyłączenie bankomatu. 2. Bankomat resetuje się.
3. wyświetlenie informacji o niedziałającym bankomacie. 3. Bankomat wyświetla informację o tymczasowej niedostępności.
4. Wysłanie komunikatu o niepoprwnym działaniu do serwisanta. 4. Bankomat wysyła komunikat o niepoprwnym działaniu do serwisanta.
1a. Zablokowana karta. 1a. Zablokowana karta.
1. Wyświetlenie komunikatu o zablokowanej karcie. 1. Bankomat wyświetla komunikat o zablokowanej karcie.
2. Wysunięcie karty. 2. Bankomat wysuwa kartę.
3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.
1b. Karta jest nieaktywna. 1b. Karta jest nieaktywna.
1. Wyświetlenie komunikatu o nieaktywnej karcie. 1. Bankomat wyświetla komunikat o nieaktywnej karcie.
2. Wysunięcie karty. 2. Bankomat wysuwa kartę.
3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.
1c. Nie można odczytać karty. 1c. Nie można odczytać karty.
1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie podczas odczytu karty. 1. Bankomat wyświetla komunikat o błędzie podczas odczytu karty.
2. Wysunięcie karty. 2. Bankomat wysuwa kartę.
3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.
3a. Nieprawidłowy pin. 4a. Nieprawidłowy pin.
1. Wysłanie informacji do banku o nieprawidłowym kodzie PIN. 1. Bankomat wysyła informację do banku o nieprawidłowym kodzie PIN.
2. powrót do kroku 2. 2. powrót do kroku 4.
2a. Zablokowanie karty na podstawie informacji wysłanej przez bankomat. 2a. Zablokowanie karty na podstawie informacji wysłanej przez bankomat.
1. Otrzymanie informacji o zablokowaniu karty. 1. Bank wysyła komunikat o zablokowaniu karty do bankomatu.
2. Wyświetlenie komunikatu o zablokowanej karcie. 1. Bankomat otrzymuję informację o zablokowaniu karty.
3. Wysunięcie karty. 2. Bankomat wyświetla komunikat o zablokowanej karcie.
3. Bankomat wysuwa kartę.
4. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 4. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.
5a. Kwota jest wyższa od posiadanych środków. 8a. Kwota jest wyższa od posiadanych środków.
1. Wyświetlenie informacji o wybraniu za dużej kwoty na 3 sekundy. 1. Bankomat wyświetla informację o wybraniu za dużej kwoty na 3 sekundy.
2. Ponowne rozpoczęcie kroku 5. 2. Ponowne rozpoczęcie kroku 8.
10a. Klient nie chcę drukować potwierdzenia.
1. Klient nie zgadza się na wydruk potwierdzenia.
2. pomijamy krok 13.
3. przechodzimy do kroku 11.
Wymagania specjalne: Wymagania specjalne:
-------------------- --------------------
- Bankomat musi posiadać opcję przełączenia interfejsu na język Angielski. - Bankomat musi posiadać opcję przełączenia interfejsu na język Angielski.
- Domyślny język Polski. - Domyślny język interfejsu Polski.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
--------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------
@ -89,6 +99,6 @@ Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
Kwestie otwarte: Kwestie otwarte:
---------------- ----------------
- Dodatkowe języki interface. - Czy dodajemy jescze jakieś języki obsługujące interfejs.
- Nakłożenie limitu kwoty doładowania karty prepaidowej. - Czy nakładamy limit kwoty doładowania karty prepaidowej.