Zaktualizuj 'use-case-3.md'

This commit is contained in:
Adam Wojdyła 2020-12-02 01:30:17 +01:00
parent 1d93ad2255
commit aace17d820

View File

@ -51,60 +51,60 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
5a. Restart przebiegł pomyślnie.
1. Krok pierwszy scenariusza głównego
1. Krok pierwszy scenariusza głównego.
5b. Restart nie przebiegł pomyślnie.
1. System powiadamia serwisanta.
2. System wyłącza bankomat.
3. System wyświetla komunikat o awarii banomatu.
3. System wyświetla komunikat o awarii banomatu.
1a. Bankomat nie rozpoznaje karty
1a. Bankomat nie rozpoznaje karty.
      1. System sygnalizuje błąd i odrzuca wprowadzenie pinu.
      2. System zapisuje informacje o błędzie.
      3. System wyświetla na ekranie informacje o błędzie.
      4. Bankomat zwraca kartę klientowi.
      5. Powrót do kroku 1 ze scenariusza głównego.
1b. Karta zacięła się w bankomacie
1b. Karta zacięła się w bankomacie.
      1. System wyświetla na ekranie informacje o błędzie.
      2. System trzykrotnie próbuje wydać kartę
      3a. Bankomat wydał kartę
            1. System zapisuje informacje o zaistniałym błędzie i wysyła informację do serwisu.
            2. Powrót do pkt 1. scenariusza głównego.
      3b. Bankomat nie wydał karty.
            1. System zapisuje informacje o błędzie i wysyła informację do serwisu.
            2. System się restartuje.
            3. Bankomat próbuje zwrócić kartę użytkownikowi.
            4a. Bankomat wydał kartę
                  1. Powrót do kroku 1 ze scenariusza głównego.
            4b. Bankomat nie wydał karty
                  1. System zapisuje informacje o zaistniałym błędzie i wysyła informację do serwisu.
                  1. System wyświetla informację o awarii systemu i wyświetla na ekranie numer telefonu do serwisu.
1c. Bankomat nie wspiera karty od tego dostawcy
      1. System sygnalizuje błąd i odrzuca wprowadzenie pinu
      2. System zapisuje informacje o błędzie
      2. System trzykrotnie próbuje wydać kartę.
      3a. Bankomat wydał kartę.
            1. System zapisuje informacje o zaistniałym błędzie i wysyła informację do serwisu.
            2. Powrót do pkt 1. scenariusza głównego.
      3b. Bankomat nie wydał karty.
            1. System zapisuje informacje o błędzie i wysyła informację do serwisu.
            2. System się restartuje.
            3. Bankomat próbuje zwrócić kartę użytkownikowi.
            4a. Bankomat wydał kartę.
                  1. Powrót do kroku 1 ze scenariusza głównego.
            4b. Bankomat nie wydał karty.
                  1. System zapisuje informacje o zaistniałym błędzie i wysyła informację do serwisu.
                  1. System wyświetla informację o awarii systemu i wyświetla na ekranie numer telefonu do serwisu.
1c. Bankomat nie wspiera karty od tego dostawcy.
      1. System sygnalizuje błąd i odrzuca wprowadzenie pinu.
      2. System zapisuje informacje o błędzie.
      3. System wyświetla na ekranie informacje o błędzie.
      4. Bankomat zwraca kartę klientowi
      4. Bankomat zwraca kartę klientowi.
4a. Wprowadzony pin jest niepoprawny
      1.System wyświetla na ekranie informacje o błęnym pinie.
      2. System wyświetla informacje o kolejnych 2 możliwych próbach wprowadzenia pinu:
4a. Wprowadzony pin jest niepoprawny.
      1.System wyświetla na ekranie informacje o błęnym pinie.
      2. System wyświetla informacje o kolejnych 2 możliwych próbach wprowadzenia pinu.
      3a. Klient wprowadza poprawny pin.
            1. Powrót do punktu 5. scenariusza głównego.
      3b. Klient wprowadza niepoprawny pin.
            1. System wyświetla informację o wykorzsytaniu wszystkich prób i blokadzie konta.
            2. System informuje bank o blokadzie konta.
            1. Powrót do punktu 5. scenariusza głównego.
      3b. Klient wprowadza niepoprawny pin.
            1. System wyświetla informację o wykorzsytaniu wszystkich prób i blokadzie konta.
            2. System informuje bank o blokadzie konta.
            3. System wydaje kartę użytkownikowi.
12a. Klient nie odebrał karty z bankomatu
      1.System wydaje sygnały dźwiękowe.
      2. System czeka 30 sekudnd na odebranie karty z bankomatu.
12a. Klient nie odebrał karty z bankomatu.
      1.System wydaje sygnały dźwiękowe.
      2. System czeka 30 sekudnd na odebranie karty z bankomatu.
      3a. Klient odbiera kartę.
            1. Powrót do punktu 13. scenariusza głównego.
      3b. Klient nie odbiera karty.
            1. Bankomat wciąga kartę.
            2. System zapisuje informacje o pozostawionej karcie.
            3. System wysyła informację do banku o pozostawionej karcie.
            1. Powrót do punktu 13. scenariusza głównego.
      3b. Klient nie odbiera karty.
            1. Bankomat wciąga kartę.
            2. System zapisuje informacje o pozostawionej karcie.
            3. System wysyła informację do banku o pozostawionej karcie.
Wymagania specjalne:
@ -112,26 +112,26 @@ Wymagania specjalne:
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, niemieckim, angielskim, hiszpańskim i rosyjskim.
- Niezbędny ekran dotykowy, tekst musi być widoczny z odległości 1m.
- Niezbędny ekran dotykowy, tekst musi być widoczny z odległości 1m.
- Niezbędna klawiatura do wprowadzania danych.
- Niezbędna klawiatura do wprowadzania danych.
- Autoryzacja użytkownika musi trwać maksymalnie 60 sekund.
- Autoryzacja użytkownika musi trwać maksymalnie 60 sekund.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
1a. Karta rozpoznawana jest przez czytnik kart.
1a. Karta rozpoznawana jest przez czytnik kart.
3a. Pin składa się od 4 do 8 cyfr.
3a. Pin składa się od 4 do 8 cyfr.
Kwestie otwarte:
----------------
- Czy dopuszczamy użytek kart zagranicznych ?
- Czy dopuszczamy użytek kart zagranicznych ?
- Czy dopuszczamy tryb nocny i dzienny interfejsu użytkownika ?
- Czy dopuszczamy tryb nocny i dzienny interfejsu użytkownika ?